Maxus - przewodnik po marce. Historia, modele, premiery
- 17.06.2024
- Nowydostawczy.pl

Maxus cieszy się coraz większą popularnością i jest obecny na wielu rynkach europejskich, także w Polsce. Producent ma w swojej ofercie sporo aut użytkowych, a równie dużo jest w planach na najbliższe miesiące.
Z artykułu dowiesz się o:
Maxus - krótko o historii marki
Historia Maxusa sięga 2011 roku, kiedy to zadebiutował pierwszy model tej marki o nazwie V80 będący tak naprawdę jedynym modelem wywodzącym się z czasów brytyjskiej marki LCV, którą właściciel Maxusa - koncern SAIC Motor, nabył w 2009 roku. Drugi z modeli Maxusa, minivan G10, miał premierę w 2014 roku, już jako autorska konstrukcja. W tym samym roku zadebiutowała też elektryczna odmiana vana V80 o nazwie EV80. W 2016 roku do gamy dołączył duży pickup T60, a w 2017 r. SUV D90. W 2019 r. wyodrębniono submarkę aut osobowych Euniq, zaś w 2022 r. przemianowano ją na Mifa, wcielając do niej też luksusowe minivany. Od 2014 roku Maxus oferuje swoje samochody również w Europie, zaś do Polski trafił w 2022 roku za pośrednictwem RSA Polska.
Maxus - obecne modele
W naszym materiale pokrótce zaprezentujemy obecną i przyszłą ofertę użytkowych modeli Maxusa. Zaczniemy od aktualnie występujących w gamie modeli. Składa się ona z 3 samochodów.
Maxus e-Deliver 3
Otwiera ją kompaktowy van e-Deliver 3 z silnikiem elektrycznym o mocy 155 KM i maksymalnym momencie 260 Nm. Baterie mają 50,23 kWh pojemności i zapewniają do 238 km zasięgu. Maxus e-Deliver 3 w wersji SWB kosztuje 153 900 zł netto, w odmianie LWB 172 900 zł netto, zaś jako podwozie do zabudowy 167 900 zł netto. W ofercie pozostanie wkrótce tylko odmiana SWB z racji na wprowadzenie do gamy nowego modelu e-Deliver 7, o którym pisaliśmy w osobnym materiale. Maxus e-Deliver 3 SWB mierzy 4,55 m długości, pomieści 4,8 m3 ładunku i zabierze 930 kg.
Dowiedz się więcej o Maxusie e-Deliver 7: Maxus e-Deliver 7 premiera na Nowydostawczy.pl
Dowiedz się więcej o Maxusie e-Deliver 3: Maxus e-Deliver 3 przewodnik po modelu na Nowydostawczy.pl
Maxus Deliver 9 / e-Deliver 9
W ofercie jest też większy model Deliver 9, dostępny z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 375 Nm. Współpracuje z napędem na przednią oś, ma nadwozie w rozmiarze L3H2 Van i pomieści 11,5 m3 ładunku, a ładowność wynosi 1185 kg. Wariant elektryczny e-Deliver 9 rozwija 200 KM i 310 Nm i występuje z bateriami o pojemności 52,5, 77, 88,55 oraz 65 kWh (w przypadku podwozia do zabudowy). Zasięg, w zależności od wersji, wynosi od 186 do 296 km w cyklu mieszanym (WLTP). Maxus Deliver 9 startuje od 134 990 zł netto (do końca sierpnia 111 990 zł. Maxus e-Deliver 9 L2H2 z baterią 52,5 kWh kosztuje od 219 900 zł netto. Maxus Deliver 9 na RM24 otrzymał odświeżoną kabinę w stylu e-Delivera 7, wzbogacono wyposażenie o systemy bezpieczeństwa zgodne z wymogami normy GSR.2, a gamę nadwozi uzupełni wkrótce brygadówka.

Przekonaj się jak wypadł w teście Maxus Deliver 9: Maxus Deliver 9 L3H2 Van test na Nowydostawczy.pl
Maxus T90 EV
Trzecim z oferowanych obecnie modeli jest elektryczny pickup Maxus T90 EV. Występuje on z podwójną kabiną i napędem na tylną oś, ma baterie o pojemności 88,55 kWh, oferuje 180 KM oraz 310 Nm i 330 km zasięgu. Jego ładowność sięga 1000 kg. Mierzy on 5365 mm długości, a jego rozstaw osi liczy 3155 mm. Samochód kosztuje od 243 800 zł netto.
Maxus - przyszłe modele
W najbliższych 3 kwartałach Maxus rozszerzy ofertę aż o 4 modele, a pierwszy z nich trafi na rynek już we wrześniu. Wśród nich znajdą się również samochody spalinowe, z silnikami wysokoprężnymi.
Maxus T90
Skoro już jesteśmy przy pickupie, jeszcze w IV kwartale 2024 roku model T90 doczeka się diesla. Będzie to podwójnie doładowana jednostka 2.0 o mocy 218 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Nowością względem elektryka będzie też napęd na obie osie, ponadto zmiany przejdzie też nadwozie (m.in. inny grill i przedni pas) oraz kabina (nowy kokpit). Możemy też liczyć na bogatsze wyposażenie, m.in. o ładowarkę indukcyjną, kamery z widokiem 360 stopni, 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów i 12,3-calowy ekran multimediów z Apple CarPlay i AndroidAuto oraz 6 poduszek powietrznych. Za przeniesienie napędu odpowiadać będzie 6-biegowa skrzynia manualna lub 8-stopniowa automatyczna. Ładowność przekroczy 1000 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy może wynieść 3500 kg.
Maxus e-Deliver 7
Już w III kwartale 2024 roku na rynek trafi za to Maxus e-Deliver 7, czyli średniej wielkości van będący rywalem m.in. Forda E-Transita Customa czy Toyoty Proace Electric. Samochód otrzyma wersje L1H1, L2H1 oraz L2H2, zaś na początek do sprzedaży trafi środkowy wariant L2H1. Przestrzeń ładunkowa sięga od 5,9 do 8,7 m3, a ładowność aż 1155 kg, co jest wiodącą wartością w segmencie. Maksymalna masa holowanej przyczepy wynosi 1500 kg. Baterie mają 77 lub 88 kWh pojemności i zapewniają 310 lub 362 km zasięgu w cyklu mieszanym. Można je ładować mocą do 90 kW. Silnik rozwija 204 KM i 330 Nm, a napęd trafia na przednią oś. W przyszłości ofertę uzupełni odmiana AWD. Samochód kosztuje od 209 990 zł netto za bogatszą odmianę Tech+ (do końca sierpnia 194 990 zł). Również w III kwartale oferty dołączy odmiana wysokoprężna z silnikiem 2.0 TCDI rodem z Delivera 9 o mocy 150 KM i maksymalnym momencie 375 Nm. Napęd trafiać ma na przód za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 9-stopniowego automatu. Przestrzeń ładunkowa pomieści od 6,3 do 9,2 m3, ładowność sięgać ma 1245 kg, a masa holowanej przyczepy wyniesie maksymalnie 2000 kg. Samochód występować będzie w wersjach L1H1, L2H1 oraz L2H2.
https://superauto.wpcdn.pl/articles/271197726e627cf7e2893f092c677299.jpg

Maxus e-Deliver 5
Kolejnym z vanów Maxusa będzie e-Deliver 5. Otrzyma aż 4 warianty nadwozia: L1H1, L1H2, L2H1 oraz L2H2. Zarówno siła uciągu jak i ładowność wynoszą 1500 kg, a przestrzeń ładunkowa pomieści od 7,1 do 9,3 m3. Samochód trafi na rynek w III lub IV kwartale 2024 roku. Posiada on baterie o pojemności 64 kWh i oferuje 163 KM oraz 335 km zasięgu. Wyposażenie już w standardzie będzie dość bogate i obejme m.in.: dostęp bezkluczykowy, fotel kierowcy regulowany w 6 kierunkach, podgrzewane siedzenia, kamery 360, Apple CarPlay i AndroidAuto, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem i 12,3-calowy ekran systemu infotainment.
Maxus GSR Truck
Ostatnim i jednocześnie najciekawszym z planowanych w najbliższych miesiącach modeli będzie duży pickup GST Truck, który powinien trafić na rynek w I kwartale 2025 roku. Producent mówi o nim jako o rywalu takich modeli jak Tesla Cybertruck czy GMC Hummer EV. Napęd trafiać będzie na obie osie, a samochód skorzysta z dwóch silników elektrycznych o mocach 204 oraz 340 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 5 sekund. Ładowność przekroczy 600 kg, a masa holowanej przyczepy może wynieść 3500 kg. Auto otrzyma baterie o pojemności 102 kWh i zaoferuje ponad 500 km zasięgu. Również fani diesli nie będą zawiedzeni, gdyż producent szykuje odmianę spalinową z 2.5-litrową jednostką wysokoprężną o mocy 224 KM i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm. W tym przypadku za przenienie napędu odpowiadać ma 8-biegowy automat, zaś ładowność przekroczy 1000 kg.