Premiery 2025 - samochody dostawcze

  • 05.02.2025
  • Nowydostawczy.pl
Foton Tunland g7

Oto najważniejsze premiery i odświeżone modele, które zadebiutują lub trafią do sprzedaży w nadchodzącym roku.

Choć większość uwagi w świecie motoryzacji koncentruje się na premierach aut osobowych – niezależnie od tego, czy mówimy o pojazdach spalinowych, hybrydowych, czy elektrycznych – nie można zapominać o istotnym segmencie, jakim są samochody dostawcze i użytkowe. Mimo że liczba nowych modeli w tej kategorii nie dorównuje tej z rynku aut osobowych, miłośnicy dostawczaków również znajdą coś dla siebie w 2025 roku.

Mercedes VAN.EA

Największą i najbardziej oczekiwaną premierą w segmencie aut dostawczych będzie debiut Mercedesa opartego na platformie VAN.EA, który zostanie zaprezentowany wiosną 2025 roku jako model pokazowy. Nowa architektura stanowić będzie fundament dla całej przyszłej gamy dostawczych Mercedesów, zastępując modele Vito i Klasa V/EQV. Od 2026 roku firma wdroży modułową i skalowalną platformę Van Electric Architecture (VAN.EA), co wyznaczy nowy kierunek rozwoju dla vanów marki. Produkcja modeli będzie odbywać się w zakładzie w Jaworze. Samochody, niezależnie od napędu (przedni lub 4x4), będą wyposażone w najnowszy system operacyjny Mercedes-Benz (MB.OS), system ładowania 800 V oraz ładowarkę AC o mocy 22 kW.

Kia PV5 / PV7

Latem 2025 roku Kia wprowadzi na rynek nową linię elektrycznych dostawczaków opartych na platformie Platform Beyond Vehicle (PBV). Koncepty tych pojazdów pokazano we wrześniu 2024 roku podczas targów IAA Transportation w Hanowerze. Modele PBV są częścią strategii "Plan S", której celem jest rozszerzenie oferty samochodów elektrycznych. Platforma PBV umożliwia produkcję pojazdów o różnych nadwoziach, długościach i rozstawach osi. Auta te będą korzystać z sieci ładowania Kia Charge, obejmującej ponad 780 000 punktów w 28 krajach Europy. Dzięki szybkiemu ładowaniu akumulatory będzie można naładować od 10% do 80% w mniej niż 30 minut, przy maksymalnej mocy ładowania do 150 kW oraz funkcji V2L.

Maxus eTerron 9

Maxus wprowadzi na europejski rynek swój pierwszy w pełni elektryczny pickup na początku 2025 roku. Model eTerron 9 będzie oferował napęd na cztery koła i dwa silniki o łącznej mocy 442 KM. Akumulator o pojemności 102 kWh umożliwia ładowanie z mocą do 115 kW, co pozwoli na uzupełnienie energii od 20% do 80% w około 40 minut. Zasięg pojazdu w cyklu WLTP to 430 km. Samochód oferuje ładowność do 620 kg, przestrzeń ładunkową o długości 2,4 m oraz dodatkowy schowek (frunk) o pojemności 236 litrów. Może również holować przyczepę o masie do 3,5 tony. Konstrukcja semi-monocoque łączy zalety nadwozia samonośnego i ramowego, a udział wysokowytrzymałej stali wynosi 73%.

Volkswagen T7 Transporter

Volkswagen planuje premierę nowego T7 Transportera na początek 2025 roku. Model ten bazuje na nowym Fordzie Transicie Custom i będzie dostępny z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła. Maksymalna ładowność wyniesie 1,33 tony. Do wyboru będą silniki diesla 2.0 TDI o mocy do 170 KM, hybryda plug-in o mocy 232 KM oraz cztery warianty elektryczne o mocy od 116 do 286 KM. Pojazdy będą dostępne w różnych długościach i konfiguracjach nadwozia, w tym jako furgon, kombi czy platforma. Wnętrze otrzyma nowoczesny kokpit z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 12 i 13 cali. Ceny zaczynają się od 154 770 zł netto.

BYD eVALI

Na początku 2025 roku do sprzedaży trafi również BYD eVALI, dostępny w wersjach o DMC do 3,5 i 4,25 tony. Długość pojazdu wyniesie 5995 mm lub 6995 mm, a przestrzeń ładunkowa – od 13,9 do 17,9 m³. Ładowność modelu waha się od 700 do 1450 kg. Akumulator o pojemności 80,64 kWh można ładować z mocą do 188 kW, a do wyboru będą wersje z napędem na tylne koła (201 KM) i AWD (335 KM). Zasięg wyniesie około 250 km, a model będzie konkurować z Fordem E-Transit i Renault Master E-Tech.

Ford Ranger PHEV

Wiosną 2025 roku Ford wprowadzi na rynek hybrydową wersję Rangera – pierwszego pickupa z takim napędem. Samochód łączy silnik benzynowy 2.3 EcoBoost z jednostką elektryczną o mocy 102 KM, co daje łącznie 279 KM i 690 Nm momentu obrotowego. Baterie o pojemności 11,8 kWh pozwolą na przejechanie 45 km na prądzie, a ich pełne naładowanie zajmie około 4 godzin. Pickup ma ładowność blisko tony i może holować przyczepę o masie do 3,5 tony. Dodatkowo oferuje funkcję Pro Power Onboard, umożliwiającą zasilanie urządzeń zewnętrznych.

Isuzu D-Max EV

W 2025 roku zadebiutuje także elektryczna wersja Isuzu D-Max, której prezentacja miała miejsce wiosną 2024 roku. Model ten będzie wyposażony w dwa silniki elektryczne o mocy 177 KM i momencie 325 Nm. Baterie o pojemności 66,9 kWh zapewnią zasięg wystarczający do codziennych zadań, a prędkość maksymalna wyniesie 130 km/h. Ładowność sięgnie 1000 kg, a możliwości holowania – 3,5 tony. Samochód będzie oferować stały napęd na cztery koła, płynne przyspieszenie i zminimalizowane wibracje w porównaniu do wersji spalinowej.

Test: Isuzu D-MAX Arctic Trucks

Renault Master

W 2025 roku trafi do sprzedaży również nowa generacja Renault Master, która została zaprezentowana podczas IAA Transportation w Hanowerze 16 września 2024 roku.

Geely Farizon SuperVan

Chińska marka Geely planuje wprowadzić na rynek europejski w 2025 roku elektrycznego vana o nazwie Farizon SuperVan. Pojazd ten ma konkurować z takimi modelami jak Ford E-Transit czy Vauxhall Vivaro Electric. Farizon SuperVan oferuje zasięg około 400 km na jednym ładowaniu oraz ładowność do 1,8 tony. Dostępny będzie w trzech wariantach długości i wysokości, dostosowanych do różnych potrzeb użytkowników.

Nissan Interstar

W 2025 roku Nissan planuje wprowadzenie na rynek nowej generacji modelu Interstar. Pojazd będzie dostępny zarówno z napędem elektrycznym, jak i wysokoprężnym. Wersja elektryczna, nazwana Interstar-e, będzie pierwszym dużym vanem Nissana z całkowicie elektrycznym napędem, oferującym osiągi porównywalne z wersjami spalinowymi. Wersja z silnikiem diesla zostanie wyposażona w dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów, zapewniającą wysoki moment obrotowy i efektywność paliwową. Samochód będzie dostępny w Polsce w 2025 roku i objęty 5-letnią gwarancją z limitem przebiegu 160 tys. km.

Nissan Primastar

Nissan kontynuuje rozwój swojej gamy samochodów dostawczych, w tym modelu Primastar. W 2025 roku dostępne są nowe wersje tego pojazdu, oferujące różne konfiguracje i wyposażenie.

Foton Tunland G7

Foton Tunland G7 to nowy chiński pickup, który debiutuje w Polsce w 2025 roku. Z wyglądu przypomina Toyotę Hilux, co jest celową inspiracją. Pojazd ma 5,34 m długości i jest wyposażony w 2-litrowy silnik Diesla o mocy 162 KM (388 Nm). Standardowo oferowany jest z napędem 4x4 i 6-biegową manualną skrzynią, ale opcjonalnie dostępny jest 8-biegowy automat ZF. Ładowność wynosi 975 kg. cena tego modelu rozpoczyna się od 109 900 zł netto, wersja z automatyczną skrzynią biegów startuje od 119 900 zł.

Foton Tunland V7

Foton Tunland V7 to większy model, który wyglądem przypomina Forda F150. Pickup ma ponad 5,6 m długości i potrafi holować przyczepę o masie do 3,5 tony. Napędza go 2-litrowy silnik Diesla o mocy 163 KM, wspomagany instalacją miękkiej hybrydy. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu ZF. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa mniej niż 13 sekund. Cena tego modelu startuje od 174 900 zł netto.

Foton Tunland V9

Foton Tunland V9 to największy model marki, stylistycznie nawiązujący do Dodge RAM. Długość pojazdu przekracza 5,6 metra, a pod maską znajduje się 2-litrowy silnik Diesla o mocy 163 KM z miękką hybrydą. Napęd 4x4 i 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF to standard. Auto może holować przyczepę o masie do 3,5 tony. Cena modelu V9 będzie startowała od 189 900 zł netto.

Zapowiedzi elektrycznych furgonetek Renault (w sprzedaży od 2026 roku)

Nowa era elektrycznych furgonetek Renault: Trafic, Goelette i Estafette E-Tech

Renault, w ramach współpracy z Flexis, firmą zależną Grupy Renault, oraz Grupami Volvo i CMA CGM, prezentuje nową gamę w pełni elektrycznych furgonetek E-Tech, odpowiadając na różnorodne potrzeby klientów biznesowych. Modele Trafic, Goelette i Estafette, choć o różnych charakterach, łączy wspólne DNA i innowacyjna technologia.

Nowa platforma typu "deskorolka" w połączeniu z architekturą SDV (Software Defined Vehicle) oferuje inteligentne, elastyczne i ergonomiczne rozwiązania, które mają wspierać klientów w transformacji energetycznej i technologicznej. Platforma ta zapewnia szerokie możliwości personalizacji, redukcję kosztów eksploatacji oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i wydajności.

Modele nowej gamy:

  • Renault Trafic E-Tech electric: Kontynuacja legendy, z nowoczesnym designem i funkcjonalnością. Czwarta generacja modelu wyróżnia się jednobryłowym nadwoziem, optymalizacją przestrzeni wewnętrznej i zwrotnością porównywalną z miejskim Clio. Technologiczny charakter podkreślają elementy takie jak podświetlane logo i światła LED.
  • Renault Goelette E-Tech electric: Wszechstronny model, nawiązujący do historycznego pojazdu dostawczego Renault. Dostępny w trzech wersjach (podwozie z kabiną, skrzynia, wywrotka), oferuje szerokie możliwości zabudowy i personalizacji. Wykorzystuje inteligentną architekturę, a jego tylna część została zaprojektowana z myślą o różnorodnych potrzebach użytkowników.
  • Renault Estafette E-Tech electric: Nowoczesna interpretacja kultowego modelu z lat 60., dostosowana do potrzeb miejskiej logistyki. Kompaktowe wymiary i zwrotność ułatwiają manewrowanie w zatłoczonych ulicach. Inspirowany modelem Trafic, Estafette wyróżnia się panoramiczną szybą przednią, charakterystycznym układem świateł oraz funkcjonalnymi rozwiązaniami, takimi jak chowane drzwi przesuwne i przesuwna kurtyna z tyłu.

Nowa gama elektrycznych furgonetek będzie produkowana we francuskiej fabryce w Sandouville i pojawi się na rynku w 2026 roku.