Porównanie: Maxus Deliver 7 2024 vs Ford Transit Custom 2024. Dostawcze nowości
- 09.10.2024
- Nowydostawczy.pl

Oba zadebiutowały w podobnym czasie i walczą o tego samego klienta. Ford ma jednak ugruntowną pozycję na rynku aut dostawczych, zaś chiński Maxus dopiero ją buduje. Porównujemy Forda Transita Customa i Maxusa Delivera 7.
W porównaniu znajdziesz informacje o:
Średniej wielkości dostawczaki mają wiele zalet. Oferują bowiem znacznie lepsze parametry niż kompaktowe vany, a przy tym okazują się zwinniejsze i tańsze w eksploatacji niż duże vany. Liderem rynku średniej wielkości dostawczaków w Polsce jest Ford Transit Custom, który od stycznia do września Ford Transit Custom sprzedał się w liczbie 1486 egzemplarzy, zajmując 8. miejsce w rankingu najpopularniejszych samochodów dostawczych w Polsce. Przybywa mu jednak rywali, a jednym z nich jest chiński Maxus, który wraz z najnowszym modelem Deliver 7 chce zaistnieć na rynku aut dostawczych w Europie. Postanowiliśmy porównać go z hitem rynku aut użytkowych.
Przekonaj się jak spisał się Maxus e-Deliver 7 w teście: Maxus e-Deliver L2H1 test na Nowydostawczy.pl
Maxus Deliver 7 2024 vs Ford Transit Custom 2024 - krótko o modelach
II generacja Transita Customa zadebiutowała w 2022 roku, a na rynek trafiła w 2023 r. Samochód powstał w ramach współpracy z Volkswagenem i jest zupełnie nową konstrukcją. Samochód prezentuje się nowocześniej, zwłaszcza z przodu, który nawiązuje do osobowych modeli tej marki i do Tourneo Connecta, poprzez duży owalny grill i reflektory LED, które w wybranych wersjach połączoną LED-ową listwą. W kabinie znajdziemy największy w klasie, aż 13-calowy ekran systemu multimedialnego SYNC4, natomiast przed kierowcą znajdziemy 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. Samochód już w standardzie oferuje bogate wyposażenie i jest jednym z najnowocześniejszych modeli w segmencie. Auto występuje jako van, brygadówka, minibus, a także z dwoma rozstawami osi i w dwóch wersjach długości nadwozia.

Maxus Deliver 7 zadebiutował w 2023 roku i powstał w ramach kooperacji z IVECO, które na rynku chińskim oferuje model Fidato. Samochód wyróżnia się smukłym, nowoczesnym przednim pasem z reflektorami LED i charakterystycznym gradientowym wzorem na zderzaku. Sylwetka z charakterystycznym pofalowaniem przypomina natomiast poprzednią generację Forda Transita Customa. Z tyłu mamy typowe dla dostawczaków pionowe lampy. W kabinie mamy klasyczne analogowe zegary oraz wolnostojący 12,3-calowy wyświetlacz systemu infotainment. Maxus również oferuje bogate wyposażenie standardowe, jednak póki co występuje tylko jako van L2H1. Docelowo dołączą do niego warianty L1H1 oraz L2H2.

Maxus Deliver 7 2024 vs Ford Transit Custom 2024 - wymiary
Poniżej prezentujemy kluczowe parametry techniczne Forda Transita Customa w wersji van:
Parametr | Wersja L1 | Wersja L2 |
---|---|---|
Długość [mm] | 5050 | 5450 |
Szerokość [mm] | 1999 | 1999 |
Wysokość [mm] | 1963-1981 | 1961-1978 |
Rozstaw osi [mm] | 3100 | 3500 |
Maks. długość przestrzeni ładunkowej [mm] | 2602 | 3002 |
Maks. długość z opcjonalnym schowkiem pod fotelem pasażera [mm] | 3075 | 3475 |
Szerokość przestrzeni ładunkowej [mm] | 1392-1777 | 1392-1777 |
Wysokość przestrzeni ładunkowej [mm] | 1405 | 1405 |
Objętość przestrzeni ładunkowej [m³] | 5.8 | 6.8 |
Zakres ładowności [kg] | 924-1410 | 924-1410 |

Poniżej prezentujemy kluczowe parametry techniczne Maxusa e-Deliver 7 w wersji L2H1:
Parametr | Wersja L1 |
---|---|
Długość [mm] | 5364 |
Szerokość [mm] | 2030 |
Wysokość [mm] | 1990 |
Rozstaw osi [mm] | 3366 |
Maks. długość przestrzeni ładunkowej [mm] | 2913 |
Szerokość przestrzeni ładunkowej [mm] | 1390-1800 |
Wysokość przestrzeni ładunkowej [mm] | 1328 |
Objętość przestrzeni ładunkowej [m³] | 6,7 |
Zakres ładowności [kg] | 1020 |

Maxus Deliver 7 2024 vs Ford Transit Custom 2024 - silniki
Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Forda Transita Customa:
Typ silnika | Moc [KM] | Skrzynia biegów | Napęd | Pojemność skokowa [cc] | Maksymalny moment obrotowy [Nm/obroty] | Prędkość maksymalna (km/h) | Pojemność baterii netto (kWh) | Zasięg (km) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.0 ECOBLUE 110 KM | 110 | M6 | FWD | 1996 | 310 / 1500 - 2500 | 155 | - | - |
2.0 ECOBLUE 136 KM | 136 | M6 | FWD | 1996 | 360 / 1500 - 2500 | 170 | - | - |
2.0 ECOBLUE 136 KM | 136 | A8 | FWD | 1996 | 360 / 1500 - 2500 | 170 | - | - |
2.0 ECOBLUE 136 KM | 136 | A8 | AWD | 1996 | 360 / 1500 - 2500 | 166 | - | - |
2.0 ECOBLUE 150 KM | 150 | M6 | FWD | 1996 | 360 / 1500 - 2500 | 175 | - | - |
2.0 ECOBLUE 170 KM | 170 | A8 | FWD | 1996 | 390 / 1750 - 2500 | 175 | - | - |
2.0 ECOBLUE 170 KM | 170 | A8 | AWD | 1996 | 390 / 1750 - 2500 | 170 | - | - |
2.5 PLUG-IN HYBRID | 170 | eCVT | FWD | 2488 | 209 + 320 eDrive | 160 | 11,8 | 54 |
EV 136 | 136 | Redukcyjna | RWD | - | 415 | 112 | 74 | 327 |
EV 218 | 218 | Redukcyjna | RWD | - | 415 | 130 | 74 | 327 |
EV 286 | 286 | Redukcyjna | RWD | - | 415 | 160 | 74 | 327 |
Transit Custom jest jednym z niewielu dostawczaków na rynku dostępnych z napędem hybrydowym plug-in. Ponadto oferuje aż 3 warianty elektryczne. Baterie w wersjach elektrycznych można ładować mocą do 125 kW.
Póki co Maxus oferuje Delivera 7 tylko w odmianie elektrycznej. e-Deliver 7 rozwija 204 KM oraz 330 Nm i ma napęd na przednią oś. Prędkość maksymalna wynosi 120 km/h. Baterie mają 88 kWh pojemności i zapewniają zasięg na poziomie 362 km w cyklu mieszanym. Można je ładować mocą do 90 kW. W przyszłości gamę uzupełni odmiana z napędem AWD, a także wariant z 2-litrowym dieslem rodem z Delivera 9, o mocy 150 KM.
Maxus Deliver 7 2024 vs Ford Transit Custom 2024 - ceny
Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Forda Transita Customa (podany poniżej cennik pochodzi z 20 września 2024 i zawiera promocyjne ceny netto):
Seria / Wersja | Napęd | Skrzynia biegów | Trend L1 | Trend L2 | Limited L1 | Limited L2 | Sport L1 | Sport L2 | Trail L1 | Trail L2 | MS-RT L1 | MS-RT L2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
280 2.0 EcoBlue 110 KM | FWD | M6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
280 2.0 EcoBlue 136 KM | FWD | M6 | 107 519 zł | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
FWD | A8 | 129 759 zł | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |
300 2.0 EcoBlue 136 KM | FWD | M6 | 118 877 zł | 110 700 zł | - | - | - | - | - | - | - | - |
FWD | A8 | 141 117 zł | 132 927 zł | - | - | - | - | - | - | - | - | |
300 2.0 EcoBlue 150 KM | FWD | M6 | 121 031 zł | 112 841 zł | 126 582 zł | 118 393 zł | - | - | - | - | - | - |
300 2.0 EcoBlue 170 KM | FWD | A8 | 136 348 zł | 138 158 zł | 141 900 zł | 143 710 zł | - | 151 809 zł | - | - | - | 224 264 zł |
320 2.0 EcoBlue 136 KM | FWD | M6 | 120 234 zł | 112 044 zł | - | - | - | - | - | - | - | - |
FWD | A8 | 142 474 zł | 134 284 zł | - | - | - | - | - | - | - | - | |
AWD | A8 | 143 334 zł | 145 144 zł | - | - | - | - | - | - | - | - | |
320 2.0 EcoBlue 150 KM | FWD | M6 | 112 388 zł | 114 198 zł | - | - | - | - | 130 968 zł | 125 778 zł | - | - |
320 2.0 EcoBlue 170 KM | FWD | A8 | 147 705 zł | 139 515 zł | - | - | - | - | - | - | - | - |
320 2.0 EcoBlue 170 KM | AWD | A8 | 158 565 zł | 150 375 zł | 154 117 zł | 155 927 zł | - | - | 170 145 zł | 171 955 zł | - | 236 264 zł |
EV 218 | RWD | Redukcyjna | - | 224 580 zł | - | - | - | - | - | - | - | - |
Maxus e-Deliver 7 L2H1 Van kosztuje 209 990 zł netto, natomiast w obecnej promocji nawet 194 990 zł netto.
Maxus Deliver 7 2024 vs Ford Transit Custom 2024 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia standardowego Forda E-Transita Customa L2H1 Trend mocy 218 KM, wycenionego na 224 580 zł netto i Maxusa e-Delivera 7 L2H1 wycenionego na 209 990 zł netto.
Poniżej prezentujemy poziom wyposażenia standardowego Forda E-Transita Customa L2H1 Trend:
- Reflektory ze światłami do jazdy dziennej oraz światłami mijania w technologii LED oraz światłami drogowymi - halogenowymi
- 16” obręcze stalowe z kołpakami , ogumienie 215/65 R16
- Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie
- Klimatyzację automatyczną regulacją temperatury
- Podgrzewaną przednią szybę "Quickclear"
- System audio Ford SYNC 4 z 13” ekranem dotykowym
- Bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto
- Modem FordPass Connect
- Kamera - ułatwiająca parkowanie tyłem
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Wycieraczki automatyczne z czujnikiem deszczu
- Tempomat
- Pre-Collision Assist (kamera) - system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszym
- System kontroli pasa ruchu
- Driver Alert - system monitorowania koncentracji kierowcy
- System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
- Przycisk rozrusznika FordPower
- Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem oraz 2 pilotami
- Tapicerkę materiałową ciemną
- Drzwi tylne - dwuskrzydłowe bez szyb, kąt otwarcia 168º z blokadą przy 90º
- Drzwi boczne przesuwne - po prawej stronie (dla wersji Brygadowy z szybami)
- Panele zabezpieczające drzwi przedziału ładunkowego - do połowy wysokości (VAN)
- Przestrzeń ładunkowa - zaczepy do mocowania ładunku
- Oświetlenie LED - przestrzeni bagażowej

Wyposażenie standardowe Maxusa e-Delivera 7 L2H1 obejmuje m.in.:
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
- podgrzewaną przednią szybę
- zderzaki w kolorze nadwozia
- poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- boczne poduszki powietrzne chroniące nogi kierowcy i pasażera
- boczne kurtyny powietrzne kierowcy i pasażera
- system monitorowania ciśnienia opon
- system rozpoznawania zmęczenia kierowcy
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- system kamer 360 stopni
- system ostrzegania o możliwej kolizji z przodu
- system hamowania awaryjnego
- system ostrzegania o zmianie pasa ruchu wraz z asystentem utrzymania pasa ruchu
- asystenta ruszania pod górę
- monitorowanie martwego pola
- ostrzeganie o ruchu poprzecznym
- aktywny tempomat z funkcją Stop&Go
- rozpoznawanie znaków drogowych
- dostęp bezkluczykowy i uruchamianie silnika przyciskiem
- automatyczną klimatyzację
- 12,3-calowy wyświetlacz dotykowy HD systemu infotainment
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- wycieraczki automatyczne z czujnikiem deszczu
- podgrzewaną, skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę
- regulację kolumny kierownicy w 2 płaszczyznach
- reflektory LED
- przednie światła przeciwmgielne
- drzwi przesuwne z prawej i lewej strony
- elektrycznie wysuwany stopień ułatwiający dostęp do przestrzeni ładunkowej z prawej strony
- stalowa przegroda między przestrzenią ładunkową z oknem
- drzwi tylne otwierane pod kątem 180 stopni
- 6 uchwytów do mocowania ładunku
- kabel do ładowania typu 2
- instalacja do montażu haka holowniczego
- aluminiowe 16-calowe felgi

Maxus Deliver 7 vs Ford Transit Custom - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Forda Transita Custom 300 L2H1 Trend z 2-litrowym dieslem o mocy 136 KM, napędem na przednią oś oraz 6-biegową skrzynią manualną.
- Cena katalogowa: 158 380 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 124 199 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% ( 31 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (19 000 zł).
- Rata netto: 2175 zł
Ford Transit Custom 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 96 350 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 107 431 zł
Maxus Deliver 7 i Ford Transit Custom w ofercie Nowydostawczy.pl
W ofercie Nowydostawczy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Forda Transita Customa w różnych wersjach silnikowych, nadwoziowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające ponad 20% rabaty względem ceny katalogowej.
Maxus Deliver 7 2024 vs Ford Transit Custom 2024 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą m.in. Mercedes Vito, Renault Trafic, Citroen Jumpy, Peugeot Expert, Fiat Scudo, Opel Vivaro, Toyota Proace i Volkswagen Transporter.