Zabudowa typu kontener
- 05.01.2022
- Nowydostawczy.pl

Zabudowa kontenerowa to jedno z najpopularniejszych rodzajów nadwozia, budowanego na bazie samochodów dostawczych do 3,5 tony. To nadwozie uniwersalne, oferujące bardzo dużą przestrzeń ładunkową, którą można dowolnie konfigurować. Jak powstaje zabudowa typu kontener? Z jakich materiałów buduje się zabudowę typu kontener?
Zabudowa kontenerowa to jedno z najpopularniejszych rodzajów nadwozia, budowanego na bazie samochodów dostawczych do 3,5 tony. To nadwozie uniwersalne, oferujące bardzo dużą przestrzeń ładunkową, którą można dowolnie konfigurować. Jak powstaje zabudowa typu kontener? Z jakich materiałów buduje się zabudowę typu kontener?
Zabudowa typu kontener - charakterystyka
Zabudowa typu kontener to nadwozie zamknięte, o prostokątnym kształcie i dość dużej wysokości. Zazwyczaj jest ono dużo wyższe od kabiny pasażerskiej samochodu dostawczego. Aby zmniejszyć opory powietrza, hałas i zużycie paliwa, stosuje się specjalne nakładki aerodynamiczne, zabudowane na dachu kabiny pasażerskiej. Jeśli szerokość zabudowy kontenerowej wystaje poza obrys kabiny pasażerskiej, tutaj również stosuje się dodatkowe elementy, mające na celu poprawę aerodynamiki.
Zabudowy typu kontener buduje się na samochodach dostawczych do 3,5 tony.
Zabudowa typu kontener może mieć drzwi boczne, po jednej, albo po obu stronach, a także (lub tylko) skrzydłowe drzwi tylne.
Z tyłu auta mogą również znajdować się drzwi podnoszone. W przypadku aut, przeznaczonych do przewozu ciężkich towarów (europalet, mebli, urządzeń AGD), pojazd może być wyposażony dodatkowo w opuszczaną windę załadunkową z tyłu. Po bokach z kolei stosuje się progi (stopki), które ułatwiają wejście do wnętrza auta, jeśli ma ono drzwi boczne.
- Największe zalety zabudowy typu kontener to duża i wysoka powierzchnia ładunkowa.
- We wnętrzu kontenera może być zabudowana stała albo ruchoma ściana grodziowa, pozwalająca na tworzenie dwóch oddzielonych przestrzeni ładunkowych.
Zabudowa typu kontener - przeznaczenie
Zabudowa kontenerowa zapewnia podstawową ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Jest ona przeznaczona do przewozu towarów, które nie wymagają specjalnych warunków chłodniczych.
Po doposażeniu w panele termoizolacyjne i uszczelnieniu ścian, drzwi i dachu, na bazie kontenera może powstać zabudowa typu izoterma. Po wyposażeniu izotermy w agregat chłodniczy, na bazie kontenera może powstać zabudowa typu chłodnia albo lodownia.
Zabudowa typu kontener- zastosowanie
Zabudowa typu kontener może być przeznaczona do:
- Przewozu towarów pakowanych na europalety.
- Przewozu towarów w opakowaniach kartonowych, foliowych albo z tworzywa.
- Transportu sprzętu AGD, mebli itd.
- Transport krajowy i międzynarodowy.
- Przeprowadzki.
Jak powstaje zabudowa typu kontener?
Producenci dbają o to, aby zabudowana była wytrzymała i równocześnie lekka. Im większa masa zabudowy, tym większe zużycie paliwa.
- Najczęściej zabudowa typu kontener powstaje z kratownicy aluminiowej, do której zamocowane są zewnętrzne panele aluminiowe, laminaty itd.
- Dach auta może być wykonany z lekkich płyt. Pośrodku często stosuje się płyty przezroczyste, dzięki czemu wnętrze auta jest oświetlone naturalnym światłem, bez potrzeby korzystania z oświetlenia zasilanego elektrycznie.
- Drzwi tylne lub boczne powstają ze specjalnych płyt z laminatu, tworzywa, itd. Mogą być wzmocnione aluminium. Najczęściej stosuje się zamknięcia ryglowe.
- Podłoga wykonywana jest najczęściej ze sklejki, z warstwą antypoślizgową, albo ze sklejki, pokrytej blachą (może być ryflowana).
- Wnętrze kabiny ma zazwyczaj oświetlenie.
- Zabudowa typu kontener może być wyposażona w szereg elementów dodatkowych, zgodnych z potrzebami klienta. Mogą to być listwy antypoślizgowe, miejsca mocowania ładunku, klamki, okucia, półki, skrzynki, ramy wzmacniające, dodatkowe zawiasy drzwi, zabezpieczenia antykradzieżowe.
Zabudowa typu kontener, budowana na bazie auta dostawczego do 3,5 tony, może mieć od 3 do 5 metrów długości.
Jakie auta są wykorzystywane do budowy zabudowy typu kontener?
- Citroen Jumper
- Fiat Ducato
- Peugeot Boxer
- Hyundai H350
- Iveco Daily
- Man TGE
- Volkswagen Crafter
- Mercedes Sprinter
- Opel Movano
- Renault Master