Zabudowa L4H3 Master, Ducato, Sprinter – porównanie modeli
- 23.09.2024
- Nowydostawczy.pl
Poznaj różnicę: Master, Ducator i Sprinter w zabudowie L4H3. Wymiary, dane techniczne, wyposażenie i ceny.
Wśród aut dostawczych z zabudową L4H3 ogromnym powodzeniem cieszą się m.in. takie modele jak Renault Master, Fiat Ducato i Mercedes-Benz Sprinter. W przypadku chęci zakupu nowego pojazdu, auta używanego czy leasingu pojawia się szereg pytań odnośnie do ładowności, usterkowości czy stosunku funkcjonalności busa w zabudowie do ceny. W podjęciu decyzji może być przydatne poniższe porównanie. Sprawdź, który samochód dostawczy z L4H3 będzie najlepiej odpowiadał na Twoje oczekiwania i dokonaj słusznego wyboru.
Master, Ducato i Sprinter – co warto wiedzieć?
Renault Master to model auta dostawczego szczególnie chętnie wybierany ze względu na bardzo dużo możliwości w zakresie konfiguracji podwozia oraz wygodne przewożenie różnorodnych warunków. Pojazdy z napędem RWD charakteryzują się wyższą ładownością i wzmocnioną konstrukcją osi. Do wyboru jest również opcja elektryczna E-Tech. Wśród wersji po 2019 roku w wyposażeniu dostępny jest także system aktywnego przeciwdziałania podmuchom bocznym wiatru. Fiat Ducato dostępny jest w wariantach wysokoprężnych, choć od 2021 roku można również wybrać opcję z napędem elektrycznym. Choć Ducato pojawił się w 2006 roku, od tamtej pory jest na bieżąco liftingowany. Obecnie tym, co wyróżnia tę propozycję, są m.in. wąskie reflektory LED, bogate wyposażenie i duży wybór innowacyjnych opcji związanych z bezpieczeństwem.
Mercedes-Benz Sprinter pod względem designu nawiązuje do modeli osobowych m.in. poprzez duży grill czy charakterystyczne wąskie lampy. W wyposażeniu pojazdu znajduje się system multimedialny MBUX i turbinowe nawiewy w kabinie. Dostępne jest także wersja elektryczna Sprintera.
Renault Master, Fiat Ducato i Mercedes-Benz Sprinter z zabudową L4H3 – ładowność
Przy zakupie aut dostawczych jednym z najistotniejszych aspektów jest ładowność. To szczególnie ważny parametr w przypadku, gdy docelowo autem przewożone będą wyjątkowo ciężkie przedmioty o niezbyt dużych gabarytach. Wówczas większe wymiary zabudowy i całego pojazdu nie będą stanowiły ułatwienia. Jeżeli jednak transportowane mają być nieco lżejsze przedmioty, ale o większych wymiarach, warto zwrócić uwagę na długość i szerokość użytkową, a także odległość pomiędzy wnękami kół.
W przypadku Renaulta Mastera z zabudową L4H3 maksymalna ładowność użytkowa wynosić będzie do 1160 kg. Długość użytkowa wewnętrzna w tej wersji to 4383 mm, szerokość użytkowa wewnętrzna – 1765 mm, natomiast szerokość między wnękami kół to 1080 mm.
Dla Fiata Ducato w wersji z zabudową L4H3 ładowność to 1410 kg, a wymiary to kolejno długość 4070 mm, szerokość 1870 mm, a szerokość pomiędzy nadkolami to 1360 mm. To auto dostawcze będzie zatem lepszym wyborem od Renaulta Mastera dla osób, które poszukują nieco mniejszego auta dostawczego. Przełoży się to również na ekonomię utrzymania pojazdu. Warto zwrócić tu uwagę na wyraźnie szerszą przestrzeń pomiędzy nadkolami, co może być kluczowe dla wygodnego transportu szerszych ładunków. W przypadku Ducato znacznie większa będzie ładowność.
Mercedes-Benz Sprinter wyróżnia się ładownością maksymalnie do 1045 kg. Długość przestrzeni ładunkowej wynosi 4707 mm, szerokość to 1787, a pomiędzy nadkolami dostępna jest przestrzeń 1350 mm.
Porównanie silników – Master, Ducato czy Sprinter?
Renault Master dostępny jest w wersjach o mocy od 110 do 145 KM i pojemnością 2293 cm. Każdy z nich wyposażony jest w 6-biegową skrzynię manualną. W przypadku Sprintera do wyboru są warianty o mocy od 114 KM do 190 KM z pojemnością 1950 cm. Ducato dostępny jest w wersjach o mocy od 120 do 180 KM i pojemnością 2200 cm. Jeżeli więc zależy nam na większych możliwościach, warto rozważyć takie opcje jak Mercedes-Benz Sprinter oraz Fiat Ducato.
Wyposażenie w Renault Master, Fiat Ducato i Mercedes-Benz Sprinter
W przypadku Renaulta Mastera w zależności od wersji znajdziemy funkcjonalne wyposażenie, ale również możliwość dokupienia różnorodnych pakietów zarówno z zakresu bezpieczeństwa, komfortu, jak i rozmaitych udogodnień. Są to m.in. takie propozycje jak kamera cofania, system monitorowania martwego pola, czujniki parkowania czy przydatną replikację ekranu swojego smartfona na ekranie multimedialnym. Auta wyposażone mogą być też wyposażone w ładowarkę indukcyjną, podgrzewane fotele, klimatyzację i wiele opcji co do przestrzeni załadunku. To m.in. pełne wypełnienie ścian czy antypoślizgowa i wodoodporna powłoka na podłodze.
Funkcjonalne pakiety można też dobrać w Fiacie Ducato. Tu na wyróżnienie zasługuje kamera 360 stopni, główne światła LED, zestaw asystentów kierowcy czy webasto (wodne ogrzewanie postojowe). To także opcja rozpoznawania ruchu poprzecznego VAN, cyfrowe lusterko wsteczne czy asystent zjazdu ze wzniesienia – opcja niezwykle przydatna zwłaszcza podczas jazdy z dużym i ciężkim ładunkiem przy niekorzystnych warunkach pogodowych.
W Sprinterze również znajdziemy wiele udogodnień doskonale znanych z aut osobowych i o wiele więcej. Istnieje tu opcja montażu hydraulicznie resorowanego siedziska, elektrycznej regulacji foteli oraz podgrzewania fotela kierowcy i pasażera. Można tu zastosować także podłokietnik dla kierowcy, jak i pasażera. W Sprinterze może też znaleźć się skórzana wielofunkcyjna kierownica, asystent wspomagania koncentracji czy cyfrowy tachograf.
Popularność i cena – Master, Ducato czy Sprinter?
Pod względem popularności i liczby rejestracji niekwestionowanym liderem jest Renault Master. W 2023 roku liczba egzemplarzy kupionych w Polsce wyniosła 10 062, podczas gdy wszystkich aut dostawczych zarejestrowano 64 526. Na trzecim miejscu uplasował się Fiat Ducato z liczbą 4 973 sztuki. Tuż za nim najchętniej kupowanymi samochodami dostawczymi były różne warianty Sprintera. Zarejestrowano ich 4 665.
Mastera można nabyć za kwotę od 153 000 zł. Tańszy w zakupie będzie Fiat Ducato. Podstawową wersję można nabyć już od 89 650 zł. Mercedes-Benz Sprinter to natomiast zakup za kwotę od 203 000 zł. Jest to zatem opcja najdroższa ze wszystkich porównywanych. Powyższe ceny dotyczą zakupu nowych pojazdów. Kwoty należne za samochody używane będą znacznie niższe w zależności m.in. od takich czynników jak rocznik, rodzaj zabudowy, stan techniczny czy przebieg.
Aby móc korzystać z takiego auta dostawczego jak Master, Ducato czy Sprinter nie trzeba jednak inwestować tak dużych sum. Jednym z korzystnych sposobów finansowania pojazdu dostawczego może być leasing. To sposób na korzystne użytkowanie, ale również wykup auta po atrakcyjnej cenie.