Konfigurujemy idealne wersje dostawczych Volkswagenów!
- 14.11.2024
- Nowydostawczy.pl
Volkswagen należy do czołówki rynku samochodów dostawczych w Polsce. Oferta modeli VW Dostawcze jest rozbudowana i dopasowana do różnego typu działalności. Przedstawiamy optymalne naszym zdaniem modele i wersje dostawczych Volkswagenów.
Z artykułu dowiesz się o:
Podobnie jak na rynku samochodów osobowych, także wśród aut dostawczych Volkswagen radzi sobie naprawdę dobrze. Od stycznia do października 2024 zarejestrowano w Polsce 4899 dostawczych Volkswagenów, co plasuje go na 6. miejscu wśród najpopularniejszych producentów samochodów dostawczych. Najchętniej wybieranym modelem jest Crafter, który od początku roku znalazł 2010 nabywców, co plasuje go na 7. pozycji wśród najczęściej rejestrowanych nowych aut dostawczych w Polsce. Część modeli to autorskie konstrukcje Volkswagena, natomiast niektóre powstały w kooperacji z Fordem. Kilka modeli VW Dostawcze powstaje również w Polsce. Wybieramy optymalne naszym zdaniem modele i wersje dostawczych Volkswagenów.
Jak dzielimy gamę VW Dostawcze?
Na początek przedstawimy gamę VW Dostawcze. Najłatwiej podzielić ją na podstawie segmentów. Wśród aut kompaktowych znajdziemy model Caddy, w klasie średniej mamy Transportera, Multivana oraz elektrycznego vana ID. Cargo, natomiast rolę topowego modelu odgrywa wspomniany już Crafter, reprezentujący segment E. Mamy też pickupa - model Amarok, a także gamę kamperów w postaci Caddy California, bazującej na Transporterze Californii 6.1 oraz opartej na Crafterze Grand Californii. Aby lepiej zobrazować gamę VW Dostawcze, stworzyliśmy tabelę z podziałem na poszczególne segmenty.
| Segment | Inne cechy | C | D | E | Pickup |
| Model | Standardowa gama | Caddy / Caddy Maxi | Transporter | Crafter | Amarok |
| Kamper | Caddy California | California 6.1 | Grand California | - | |
| Elektryczny | - | ID. Buzz / ID. Buzz Cargo / ID. Buzz Cargo MIXT | - | - | |
| Osobowy | Caddy | ID. Buzz / Multivan / Caravelle | - | Amarok |
VW Dostawcze konfigurator - który model wybrać?
Z każdego segmentu i grupy wybieramy po jednym modelu i wskazujemy optymalną naszym zdaniem konfigurację. Oczywiście o ostatecznym wyborze decydują potrzeby danego klienta, co jest szczególnie dostrzegalne w przypadku aut dostawczych.
VW Caddy Cargo 2.0 TDI 102 6MT
IV generacja Volkswagena Caddy zadebiutowała w 2020 roku i bazuje na platformie MQB znanej z osobowych modeli VW, w tym z Golfa. Samochód powstaje w zakładach Volkswagena w Poznaniu i jest spokrewniony z Fordem Transitem Connectem. Z zewnątrz auto, zwłaszcza z przodu przypomina osobowe modele niemieckiego producenta i jest jednym z najbardziej zaawansowanych modeli w swoim segmencie. Latem 2024 roku Volkswagen Caddy doczekał się liftingu, a główną nowością okazał się wariant hybrydowy plug-in o zasięgu elektrycznym liczącym ponad 120 km. W standardzie mamy teraz wskaźnik utraty ciśnienia w oponach, Lane Assist czy Front Assist z monitorowaniem pieszych i rowerzystów, a także dodatkowe boczne i kurtynowe poduszki powietrzne i wielofunkcyjną kamerę. Nowością w Cargo jest też kierownica rodem z osobowej wersji. W kabinie znajdziemy dwa 8- lub 10,25-calowe wyświetlacze, zaś sam jej projekt nawiązuje do Golfa. Dostawczy Caddy występuje w dwóch wariantach długości i rozstawów osi: jako Cargo i Cargo Maxi. Bazowa wersja mierzy 4,5 m długości i ma 2755 mm rozstawu osi, zaś Cargo Maxi liczy 4,85 m długości i 2,97 m rozstawu osi. Objętość przestrzeni ładunkowej wynosi 3,1 m3 w Cargo i 3,7 m3 w Cargo Maxi, zaś ładowność sięga 716 kg w Cargo i 752 kg w Cargo Maxi.

Polecamy Volkswagena Caddy Cargo z 6-biegową skrzynią manualną, napędem na przednią oś i 2-litrowym dieslem o mocy 102 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 173 km/h, a średnie spalanie według producenta to 5,4 l/100 km. Samochód kosztuje od 110 080 zł netto. Z opcji wybralibyśmy skórzaną wielofunkcyjną kierownicę (1010 zł), fotel AGR ergo dla kierowcy (1580 zł), pakiet z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, kamerą cofania i dostępem bezkluczykowym (4290 zł), pakiet z aktywnym tempomatem, asystentem zmiany pasa ruchu i elektrycznie składanymi i ogrzewanymi lusterkami (4570 zł), pakiet zimowy z podgrzewaną przednią szybą (3920 zł), podłokietnik fotela kierowcy (290 zł), schowek nad głowami kierowcy i pasażera (720 zł), App-connect - przewodowy i bezprzewodowy (910 zł), alarm antywłamaniowy (1840 zł), system Park Assist z czujnikami z przodu i z tyłu (3900 zł), reflektory LED ze światłami dziennymi LED (4000 zł), 2 lampki LED w przestrzeni ładunkowej (410 zł), Light Assist (840 zł), reflektory tylne LED (920 zł), gniazdo 12V w kabinie i na pace (390 zł), radio DAB+ (1160 zł) oraz instalację Bluetooth z ładowarką indukcyjną (620 zł). Tak wyposażony VW Caddy wyniesie nas 146 170 zł netto.
VW Caddy - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Volkswagena Caddy Furgon L1H1 2.0 TDI 102 6MT z napędem na przednią oś i 6-biegową skrzynią manualną:
- Cena katalogowa: 113 260 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 92 799 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 30% ( 28 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (19 000 zł).
- Rata netto: 1434 zł
Volkswagen Caddy 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 72 767 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 81 135 zł
VW Multivan L1 2.0 TDI 150 DSG
Obecny Volkswagen Multivan zadebiutował w 2021 roku i jest zupełnie nową konstrukcją, która w przeciwieństwie do poprzedników nie bazuje na dostawczym Transporterze, lecz na znanej z osobowych modeli, w tym z Golfa, platformie MQB. Samochód wygląda nowocześniej i upodobnił się do osobowych modeli VW, po raz pierwszy w historii otrzymał też wariant hybrydowy plug-in. W kabinie znajdziemy dwa 8- lub 10,25-calowe wyświetlacze. Multivan występuje w dwóch wariantach długości nadwozia. Odmiana L1 mierzy 4973 mm długości, 1941 mm szerokości oraz 1909 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 3124 mm. Wariant L2 mierzy 5173 mm długości, przy takim samym rozstawie osi.

Polecamy Multivana w wersji L1 z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm, z napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią DSG. Prędkość maksymalna wynosi 190 km/h, natomiast średnie spalanie według producenta to 6,5 l/100 km. Wariant L1 2.0 TDI kosztuje od 215 950 zł netto. Z opcji dobralibyśmy pakiet Parking zawierający Park Assist oraz kamerę cofania (2490 zł), pakiet Easy Open Basic (6800 zł, zawiera elektryczne drzwi boczne przesuwne i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika), pakiet Top (12 280 zł, zawiera dach panoramiczny, reflektory IQ. LIGHT LED Matrix z Light Assist, przyciemniane szyby, trójstrefową klimatyzację czy podświetlane osłony przeciwsłoneczne), aktywny tempomat z Lane Assist, Side Assist i Emergency Assist (5720 zł), podłokietniki dla lewego i prawego fotela w kabinie kierowcy, elektryczną regulację odcinka ledzwiowego i stoliki (2680 zł), alarm antywłamaniowy (1760 zł), Digital Cockpit Pro (1500 zł), 2 porty USB-C na desce rozdzielczej i 4 w przestrzeni pasażerskiej (520 zł), nawigację "Discover Pro" z 10-calowym ekranem (5480 zł), podgrzewane fotele kierowcy i pasażera (2280 zł), indukcyjną ładowarkę i Bluetooth (2280 zł) oraz podgrzewaną przednią szybę (1230 zł). Tak doposażony Multivan wyniesie nas 261 610 zł netto.
VW Crafter 2.0 TDI 140 6MT L3H3
Największy z dostawczych Volkswagenów w swoim II wcieleniu jest na rynku od 2016 roku i powstaje w zakładach VW we Wrześni. Crafter jest autorską konstrukcją niemieckiego koncernu. Stylistyka nadwozia i kabiny nawiązuje do Transportera T6 i osobowyh modeli VW. W 2024 roku Crafter doczekal się liftingu, zyskując zupełnie nową kabinę z 10- lub nawet 13-calowym wyświetlaczem systemu infotainment, asystentem głosowym z ChatemGPT oraz poprawionym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. VW Crafter występuje jako furgon, skrzynia czy podwozie do zabudowy. Furgon oferowany jest w trzech wersjach długości nadwozia: 5896, 6836 oraz 7391 mm, z dwoma rozstawami osi (3640 oraz 4490 mm) i w trzech konfiguracjach wysokości nadwozia (2355, 2590 oraz 2798 mm). Crafter występuje z napędem na przednią, tylną lub obie osie, w wersjach o DMC od 3,5 do 5,5 tony. Objętość przestrzeni ładunkowej waha się od 9,9 do 18,4 m3.

Polecamy Craftera L3H3 z 2-litrowym dieslem o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm, z napędem na przednią oś i 6-biegową skrzynią manualną. Prędkość maksymalna to 158 km/h, a średnie spalanie według producenta wynosi 8,8 l/100 km. Ładowność takiej wersji wynosi 1210 kg, natomiast objętość przestrzeni ładunkowej 11,3 m3. Samochód kosztuje od 167 890 zł netto. Z opcji polecamy tempomat z ogranicznikiem prędkości (1090 zł), klimatyzację automatyczną Climatronic z czujnikiem zmierzchu i deszczu oraz światłami do jazdy dziennej z automatyczną regulacją zasięgu reflektorów (10 920 zł), Light Assist (580 zł), schowek nad kabiną kierowcy od strony przestrzeni ładunkowej (860 zł), 4 lampy LED w przestrzeni ładunkowej (920 zł), podgrzewaną wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą (1070 zł), drzwi tylne otwierane pod kątem 270 stopni (2400 zł), wyłożenie ścian do połowy wysokości płytą (1060 zł), odgrzewane dysze spryskiwaczy ze wskaźnikiem poziomu płynu (350 zł), przesuwne drzwi boczne otwierane dwustopniowo (280 zł), radio DAB+ (1010 zł) oraz interfejs komórkowy "Comfort" z funkcją indukcyjnego ładowania smartphone, z anteną zewnątrzną (1070 zł). Tak wyposażony Crafter wyniesie nas 190 820 zł netto.
VW Crafter - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Volkswagena Craftera L3H3 z napędem na przednią oś i 6-biegową skrzynią manualną:
- Cena katalogowa: 183 580 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 148 999 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 30% ( 45 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (30 000 zł).
- Rata netto: 2262 zł
Volkswagen Crafter 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 115 350 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 128 616 zł
VW Amarok 2.0 TDI 170 Pro 6MT / VW Amarok 3.0 TDI V6 Style AT10
VW Amarok II zadebiutował w 2022 roku jako bliźniaczy model Forda Rangera. Samochód występuje tylko w wersjach wysokoprężnych i z podwójną kabiną. Samochód jest dłuższy o blisko 10 cm i ma o 173 mm większy rozstaw osi. Zastosowanie nowej platformy pozwoliło na poprawienie zdolności terenowych. Ładowność sięga maksymalnie 1200 kg. Samochód odróżnia się od Forda stylizacją przedniego i tylnego pasa, w tym innym grillem i reflektorami, a także tylnymi lampami. Kilka zmian znajdziemy także w kabinie, gdzie dominuje pionowy 8- lub 12-calowy wyświetlacz systemu infotainment, zaś sterowanie klimatyzacją powierzono ekranowi (w Fordzie służy do tego panel z pokrętłami). Multimedia i cyfrowe zegary mają typową dla VW grafikę, a kierownica przypomina osobowe modele tej marki. Volkswagen Amarok mierzy 5350 mm długości, 1910 mm szerokości oraz 1884 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 3270 mm. Długość skrzyni ładunkowej to 1651 mm.

W przypadku Amaroka przygotowaliśmy dwie konfiguracje. Jedna to typowy wół roboczy, natomiast druga jest bardziej luksusowa. Rolę auta do pracy może pełnić bazowa odmiana Pro wyposażona w 16-calowe stalowe felgi i 170-konnego diesla 2.0 o maksymalnym momencie obrotowym 405 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,6 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie to 8,6 l/100 km. Samochód kosztuje od 159 000 zł netto. Z opcji dobralibyśmy tylko demontowalny hak holowniczy (3190 zł) oraz manualną blokadę mechanizmu różnicowego (2430 zł). Tak doposażony Amarok Pro wyniesie nas 164 620 zł netto.
Drugą z konfiguracji jest luksusowa wersja Style startująca od 228 000 zł netto. Posiada ona 3-litrowego diesla V6 TDI o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm oraz 10-biegową przekładnię automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,8 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi 10,2 l/100 km. Z opcji polecamy 20-calowe felgi (4010 zł), lakier metalik (2770 zł), tapicerkę z mikrofibry ArtVelours z elektryczną regulacją i podgrzewaniem foteli kierowcy i pasażera (3280 zł), pakiet Assistance 8 (4100 zł, zawiera m.in. aktywny tempomat, kamery 360 stopni, Front Assist, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z Rear Trafic Allert, Lane Assist czy reflektory IQ LED LIGHT Matrix), pakiet Infotainment 5 (6240 zł, zawiera m.in. cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem, dwustrefową automatyczną klimatyzację, radio DAB+, nawigację czy audio Harman Kardon z 10 głośnikami), chromowane obudowy lusterek i klamki (800 zł), srebrne relingi dachowe (1110 zł), stopnie boczne z chromowanymi elementami (3680 zł), pokrywę przedziału ładunkowego (3680 zł) oraz osłonę dolną silnika i skrzyni biegów wykonaną ze stali, osłonę zbiornika paliwa z tworzywa (890 zł). Tak doposażony Amarok Style wyniesie nas 258 260 zł netto.
VW Amarok - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Volkswagena Amaroka Pro 4MOTION 2.0 TDI 170 z napędem na obie osie i 6-biegową skrzynią manualną:
- Cena katalogowa: 186 000 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 157 999 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 30% ( 47 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (31 000 zł).
- Rata netto: 2406 zł
Volkswagen Amarok 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 121 531 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 135 500 zł