Volkswagen ID. Buzz 2023 prawdziwym hitem. Ponad 20 000 chętnych

  • 02.11.2022
  • Nowydostawczy.pl
Volkswagen ID. Buzz

W zaledwie kilka miesięcy od debiutu elektryczny Volkswagen ID. Buzz stał się prawdziwym hitem. Niemiecki producent zebrał już ponad 20 000 zamówień na najnowszego elektryka.

Aktualizacja z dnia 2 czerwca 2023 - VW ID. Buzz LWB 2024 zaprezentowany

Ujawniony w popularnym wśród surferów Huntington Beach na autostradzie Pacific Coast Highway w pobliżu Los Angeles w ramach największego festiwalu VW Bus w Stanach Zjednoczonych, ID. Buzz LWB jest określany przez Volkswagena jako jeden z najbardziej przestronnych pojazdów elektrycznych. Elektryczny minivan oferuje miejsce dla maksymalnie siedmiu osób i duży bagażnik dzięki rozstawowi osi większemu o 250 mm w porównaniu ze standardowym modelem. Liczy on teraz 3239 mm, zaś długość nadwozia wynosi 4962 mm. Dodatkowy rozstaw osi jest podzielony między przesuwne drzwi, które poszerzono o 192 mm, a dłuższe o 58 mm obszary między słupkami C a tylnymi kołami. ID. Buzz LWB wygląda prawie tak samo jak model ze standardowym rozstawem osi, choć większy rozstaw osi poprawia proporcje. Szerokość i wysokość pozostają niezmienione i wynoszą odpowiednio 1985 mm  i 1927 mm. Współczynnik oporu wynosi 0,29, a Volkswagen twierdzi, że jest to bardzo dobra wartość dla minivana.

Volkswagen ID. Buzz LWB

Przestrzeń załadunkowa powiększyła się do poziomu 2469 litrów, co można uzyskać składając ostatni rząd siedzeń. ID.Buzz oferuje trzy rzędy siedzeń, przy czym środkowy i tylny można przesuwać. Bazowa pojemność bagażnika wynosi od 219 do 306 litrów. We wnętrzu znajdziemy też uaktualniony system multimedialny, który znamy z Volkswagena ID.7. Wprowadzono tutaj wiele nowych funkcji, dzięki którym zarządzanie dystrybucją energii i planowanie tras jest dużo prostsze. ID. Buzz LWB zyskał także większą baterię o pojemności 85 kWh i mocniejszy silnik elektryczny, który generuje 286 KM zamiast dotychczasowych 204 KM w odmianie bazowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 s, a prędkość maksymalna to 160 km/h. Nowy akumulator umożliwia także szybkie ładowanie z mocą 200 kW. Na premierę europejską poczekamy za to jeszcze kilka tygodni - odbędzie się ona bowiem w dniach 23-25 czerwca podczas VW Bus Festival w Hanowerze.

Aktualizacja z dnia 20 stycznia 2023 - VW ID. Buzz już wkrótce w mocniejszej odmianie GTX oraz przedłużonej 

Elektryczny Volkswagen ID. Buzz jeszcze w tym roku doczeka się topowej odmiany GTX o mocy 340 KM. Szef działu badań i rozwoju Volkswagena Kai Gruenitz, zdradził garść szczegółów. Przemawiając na wydarzeniu Car of the Year 2023, dyrektor potwierdził to, co wszyscy podejrzewali, a mianowicie, że ID. Buzz GTX otrzyma dwusilnikowy układ napędowy AWD. Ponadto zdradził, że elektryczny minivan będzie najmocniejszym modelem w rodzinie ID. Niewiadomo jeszcze, jaki moment obrotowy otrzyma ID. Buzz GTX, jednak spodziewamy się wartości na poziomie ponad 500 Nm.  - GTX będzie fajną wersją o wysokich osiągach, z 250 kW, dedykowanym wnętrzem, nowymi kolorami nadwozia i kilkoma dodatkowymi funkcjami – powiedział Gruenitz. ID. Buzz GTX wyróżni się ponadto specjalną kolorystyką i inaczej wykończonym wnętrzem. 

Kai Gruenitz zdradził również, że firma pracuje nad ID.Buzzem z wydłużonym rozstawem osi. Dzięki dodatkowym 25 cm auto zyska trzeci rząd siedzeń. Będzie miał większy akumulator w porównaniu do modelu ze standardowym rozstawem osi i napędem na tylne koła. Dodał, że będzie miał układ trzech rzędów z siedmioma siedzeniami, "i można je wszystkie wyciągnąć z tyłu". Następnie wspomniał, że "będzie miał również obracające się fotele kapitańskie". Gamę uzupełnić ma również odmiana kempingowa California, jednak poznamy ją najwcześniej w 2025 roku.

Volkswagen ID.Buzz to elektryczny minivan, duchowy następca kultowego "ogórka".  Fakt, że ID.Buzz cieszy się zainteresowaniem klientów, nie powinien dziwić. Zaskoczyć może jednak skala zakupów. Volkswagen poinformował, że już sprzedano 20 tys. aut, choć jeszcze nie ma ich w salonach. Volkswagen ID.Buzz to pierwszy van oparty na platformie MEB koncernu Volkswagen. Firma podeszła do niego trochę inaczej niż do zelektryfikowanych modeli. Wczesne testy zasięgu i jazdy testowe na długich dystansach wskazują na całkiem dobre wyniki w porównaniu z pojazdami o podobnej wielkości.

Volkswagen ID. Buzz łączy atrakcyjny wygląd z ponadprzeciętną praktycznością i niezłym zasięgiem

Samochód zadebiutował w marcu 2022 roku. Volkswagen ID. Buzz jest początkowo dostępny tylko w wersji z akumulatorem 82 kWh (77 kWh netto) i napędem na tylne koła. Klienci mają do wyboru wersję osobową lub dostawczą. Silnik rozwija 204 KM oraz 310 Nm. Wprowadzenie dodatkowych wersji (w tym większej baterii), a także ekspansja na inne rynki z pewnością przełoży się na jeszcze większą liczbę zamówień. Zasięg wynosi 419 km według cyklu WLTP. Maksymalna moc ładowania po podłączeniu do stacji AC to 11,0 kW, podczas gdy złącze CCS na stacji DC pozwala na ładowanie do 170,0 kW. Ładowanie od 5 do 80 procent na stacji szybkiego ładowania zajmie około 30 minut. Klienci w Europie skorzystają również z opcjonalnej funkcji ładowania dwukierunkowego. Oznacza to bowiem, że ​​będą oni mogli zasilać swoje domy energią elektryczną z akumulatora.

Zaledwie 2 miesiące po potwierdzeniu 10 tys. zamówień Volkswagen może chwalić się podwojeniem tego wyniku, choć aut nie ma jeszcze w salonach. Klienci opierali się tylko na doniesieniach mediów. Fabryka w Hanowerze jest w stanie wyprodukować zaledwie 15 tys. sztuk do końca 2022 roku. Plan niemieckiego producenta zakłada stopniowe zwiększanie produkcji do aż 130 000 sztuk rocznie w docelowym założeniu. Trzeba jednak zaznaczyć, że 6000 sztuk trafi do użytku przez dealerów, kilka dodatkowych trafi do mediów, zatem około 9000 sztuk realnie trafi do klientów. Za ID.Buzz w wersji osobowej w Polsce należy zapłacić od 268 029 zł, za odmianę Cargo od 265 631 zł. 

Plany są niezwykle ambitne, a popyt będzie jeszcze większy

Jeszcze przed premierą w naszych salonach, od początku przedsprzedaży, byliśmy w stanie sprzedać ponad 20.000 ID.Buzz. Teraz gdy są dostępne w salonach oczekujemy dalszego wzrostu popytu – powiedział Lars Krause, Członek Zarządu Marki ds. Sprzedaży i Marketingu w Volkswagen Samochody Użytkowe.

Charakterystyczna sylwetka nawiązuje do oryginalnego "ogórka" i cieszy oko detalami. Odważna kolorystyka nadwozia i wnętrza także jest dużym atutem. Jednocześnie widać wizualne nawiązania do ID.3 oraz innych modeli Volkswagena, w tym nowego T7 Multivana. Mowa tu chociażby o LED-owym oświetleniu z charakterystycznym pasem świetlnym łączącym przednie lampy. Krótkie zwisy nadwozia – kluczowy element projektu oryginalnego VW T1 – pomagają stosunkowo kompaktowemu pojazdowi elektrycznemu zachować masywną sylwetkę Elektryczny bus o pudełkowatych kształtach ma 4712 mm długości, 1985 mm szerokości i 1937 mm wysokości, przy czym wariant dostawczy jest o jeden milimetr wyższy. Rozstaw osi liczy 2988 mm, lecz ich progi bagażnika są na różnych wysokościach: 619 mm dla modelu pasażerskiego i nieco szerszy 623 mm dla wariantu użytkowego. VW twierdzi, że ID. Buzz ma powierzchnię ładunkową o pojemności do 1121 litrów.