Rok od debiutu Toyoty Proace Max – jak kierowcy przyjęli największego vana Toyoty?
- 26.09.2025
- Nowydostawczy.pl

Toyota Proace Max zadebiutowała na rynku we wrześniu 2024 roku, szybko zdobywając uznanie klientów. Model ten ma coraz mocniejszą pozycję w segmencie HDV. Dzięki wprowadzeniu na rynek samochodu dostawczego Toyota Professional, japoński producent wychodzi na pozycję lidera rynku LCV w 2025 roku.
Udział Toyoty Proace Max w rynku
Pierwsze egzemplarze Toyoty Proace Max wyjechały na polskie drogi już we wrześniu 2024 roku. W ciągu roku klienci odebrali z salonów 2605 egzemplarzy tego modelu. Kolejnym istotnym krokiem było poszerzenie gamy o model z segmentu HDV. Od stycznia do sierpnia 2025 roku zarejestrowano w Polsce 10 660 samochodów osobowych i dostawczych Toyota Professional – o 36,2% więcej niż w analogicznym czasie ubiegłego roku.
Obecnie model Toyota Proace Max posiada 8,7% udziału w najbardziej konkurencyjnym rynkowym segmencie HDV. Od stycznia 2025 roku zarejestrowano 2019 egzemplarzy tego modelu we wszystkich dostępnych odmianach. Proace Max w kategorii elektrycznych vanów cieszy się dużą popularnością wśród polskich kierowców, którzy zarejestrowali już 117 egzemplarzy tego modelu. Udział w segmencie BEV HDV w przypadku Proace Max wynosi 35,5%.
Proace Max dla firm
Toyota PROACE MAX szybko zyskała uznanie wśród polskich przedsiębiorców dzięki szerokiemu wyborowi wydajnych jednostek napędowych, różnorodnym wersjom nadwoziowym oraz bogatej gamie profesjonalnych zabudów przygotowanych przez renomowanych producentów. Model ten wyróżnia się także kompleksowym pakietem gwarancyjnym, który potwierdza jego niezawodność i najwyższy standard wykonania.
Każdy pojazd z rodziny Proace, w tym Proace Max, objęty jest programem Gwarancja PRO, obowiązującym przez 3 lata lub do przebiegu 1 000 000 km. Ochrona ta dotyczy również samochodów poddanych konwersji u autoryzowanych partnerów Toyoty.
Dodatkowym wsparciem dla klientów jest Gwarancja Mobilności – 36-miesięczny program bez limitu kilometrów, ważny w Polsce i całej Europie. W przypadku awarii użytkownik ma zapewniony pojazd zastępczy o podobnej specyfikacji bądź zwrot kosztów jego wynajmu, co pozwala zachować pełną ciągłość pracy i spokój w codziennym użytkowaniu.
Sprawdź ofertę Toyota Proace Max leasing na nowydostawczy.pl
Proace Max dostosowany do biznesu
Każdą Toyotę Proace Max można dostosować zgodnie z własnymi potrzebami w ramach prowadzonej działalności. Model ten oferuje szeroką gamę napędów, wersji nadwoziowych, specjalistycznych zabudów od renomowanych producentów a także długą listę akcesoriów dodatkowych do wyboru.
Wersja furgon oferuje aż sześć konfiguracji, opartych na dwóch rozstawach osi (3450 mm i 4035 mm), trzech długościach nadwozia (5413 mm, 5988 mm i 6363 mm) oraz trzech wysokościach (2254 mm, 2525 mm i 2764 mm). Dzięki temu przestrzeń ładunkowa mieści od 10 do 17 m3 i pozwala przewieźć nawet sześć europalet. Dodatkowo istnieje możliwość zamówienia zabudowy brygadowej, która łączy przestrzeń transportową z dodatkowymi miejscami dla pasażerów.
Oferta obejmuje także Proace Max w wersji podwozia do zabudowy, a także wariant ze skrzynią oraz wywrotkę trójstronną. Każda z tych odmian dostępna jest również w wersji z kabiną pojedynczą lub podwójną.
Wydajne napędy i bogate wyposażenie w standardzie
Toyota Proace Max, największy model w gamie pojazdów użytkowych marki, oferuje szeroki wybór jednostek napędowych. Klienci mogą zdecydować się na silniki wysokoprężne D-4D o mocy 120, 140 lub 180 KM, połączone z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową przekładnią automatyczną. Alternatywą jest wersja elektryczna o mocy 270 KM, zapewniająca zasięg do 420 km w cyklu WLTP. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 110 kWh można naładować do 80% w zaledwie 55 minut przy użyciu szybkiej ładowarki 150 kW. Standardowo pojazd wyposażono w ładowarkę pokładową AC 11 kW, a od października w ofercie pojawi się mocniejsza, 22-kilowatowa wersja.
W segmencie ciężkich pojazdów dostawczych Proace Max wyróżnia się bogatym wyposażeniem już w podstawowej wersji. W standardzie znajdziemy m.in. tempomat z ogranicznikiem prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych (RSA), układ wczesnego reagowania w sytuacji zagrożenia kolizją (PCS), asystenta utrzymania pasa ruchu (LCA) oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy (SWS). Dodatkowo auto oferuje automatyczne światła ze zmierzchowym czujnikiem, inteligentne wycieraczki aktywowane deszczem, manualną klimatyzację, 5-calowy ekran multimedialny, wielofunkcyjną kierownicę oraz liczne praktyczne schowki. W wersji furgon do standardu należą także tylne drzwi otwierane pod kątem 180 stopni i przesuwne drzwi boczne po stronie pasażera.
Podsumowanie
Rok obecności Toyoty PROACE MAX na polskim rynku pokazał, że w segmencie ciężkich vanów jest miejsce na nowe rozwiązania. Model znalazł swoich odbiorców zarówno wśród firm szukających klasycznego diesla, jak i przedsiębiorstw zainteresowanych elektromobilnością. Duża liczba konfiguracji, dostępność różnych zabudów i rozsądnie pomyślane programy wsparcia sprawiają, że PROACE MAX stał się realną alternatywą dla konkurencji. Patrząc na statystyki rejestracji i rosnący udział w rynku, można się spodziewać, że w kolejnych latach ten model będzie coraz częściej widoczny na polskich drogach.