Rejestracje samochodów dostawczych - sierpień 2025
- 08.09.2023
- Nowydostawczy.pl
Spektakularne wzrosty w rankingu rejestracji aut dostawczych! Toyota bije konkurencję.
Rejestracja nowych samochodów dostawczych - sierpień 2025
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w sierpniu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 4 819 nowych samochodów dostawczych o dmc do 3,5 tony. To wynik minimalnie lepszy niż rok wcześniej (+0,42%), ale jednocześnie o 13,53% gorszy niż w lipcu 2025 roku. Od początku roku liczba rejestracji w tym segmencie sięgnęła 43 461 sztuk, co oznacza wzrost o 2,3% względem analogicznego okresu 2024 roku.
Spośród piętnastu najpopularniejszych marek na rynku aż dziewięć poprawiło swoje wyniki rok do roku. Największy przyrost zanotował Maxus (+295,35%), natomiast największy spadek rejestracji odnotowała Skoda (-27,87%).
Liderem rynku pozostaje Toyota, która odnotowała 7 523 rejestracje (+62,91%), co przełożyło się na 17,31% udziału. Drugą pozycję zajmuje Ford z wynikiem 7 034 egzemplarzy (+18,6%) i udziałem 16,18%. Na trzecim miejscu znalazło się Renault (6 539 szt., -26,78%), które posiada 15,05% rynku. W czołowej piątce uplasowały się także Volkswagen (4 768 szt., +20,77%) oraz Fiat (4 386 szt., -4,8%).
W rankingu modeli niezmiennie prowadzi Renault Master – w 2025 roku zarejestrowano 4 446 takich pojazdów, choć to o 29,06% mniej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajmuje Fiat Ducato (3 096 szt., -3,64%), a trzecią Toyota Proace City (2 895 szt., +14,16%). Pierwszą piątkę uzupełniają Iveco Daily (2 615 szt., -27,36%) oraz Ford Transit (2 607 szt., +15,46%).
Ranking rejestracji samochodów dostawczych – sierpień 2025
- Toyota – 928
- Renault – 742
- Ford – 736
- Volkswagen – 616
- Fiat – 471
- Mercedes – 382
- Iveco – 226
- Opel – 196
- Peugeot – 133
- Citroen – 132
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych – sierpień 2025
- Master – 529
- Proace City – 415
- Ducato – 330
- Sprinter – 304
- Transit – 303
- Crafter – 296
- Daily – 226
- Proace Max – 222
- Transit Custom – 175
- Hilux – 170
Rejestracja nowych samochodów dostawczych - lipiec 2025
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w lipcu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 5 573 nowe samochody dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. To wynik o 16,13% wyższy niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku i o 6,26% niższy niż w czerwcu 2025. Od początku roku liczba nowych rejestracji wyniosła 38 642, co oznacza wzrost o 2,6% względem tego samego okresu 2024 roku. Zdecydowana większość nowych dostawczaków (88,59%) trafiła do firm. Klienci indywidualni stanowili 11,41% rejestracji w tym segmencie.
Spośród 15 analizowanych marek, 9 odnotowało wzrost liczby rejestracji. Największy skok zanotował Maxus, który zwiększył sprzedaż o imponujące 278,38% względem 2024 roku. Największy spadek z kolei odnotowało Isuzu, notując wynik niższy o 29,77%.
Pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych utrzymuje Toyota, której samochody zarejestrowano od początku roku 6 595 razy, co stanowi wzrost o 60,62% względem 2024 roku i przekłada się na 17% udziału w rynku. Drugą pozycję zajmuje Ford z wynikiem 6 298 sztuk (+20,79%), a trzecie miejsce przypadło Renault (5 797 sztuk), które zanotowało spadek o 27,05%. W pierwszej piątce znalazły się również Volkswagen (4 152 szt., +17,99%) oraz Fiat (3 915 szt., -4,07%).
Najczęściej rejestrowanym modelem wśród samochodów dostawczych pozostaje Renault Master – 3 917 sztuk, co oznacza spadek o 29,31% względem roku poprzedniego. Na drugim miejscu uplasował się Fiat Ducato (2 766 szt., -2,74%), a trzecia pozycja przypadła Toyocie Proace City (2 480 szt., +11,60%). W czołówce znalazły się też Iveco Daily (2 389 szt., -26,63%) oraz Ford Transit (2 304 szt., +16,07%).
Ranking rejestracji samochodów dostawczych – lipiec 2025
- Toyota – 1 037
- Renault – 890
- Ford – 770
- Volkswagen – 629
- Fiat – 579
- Mercedes – 466
- IVECO – 244
- Opel – 229
- Peugeot – 147
- Citroen – 134
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych – lipiec 2025
- Master – 638
- Ducato – 409
- Sprinter – 371
- Proace City – 360
- Crafter – 303
- Hilux – 288
- Transit – 265
- Daily – 244
- Proace Max – 233
- Transit Custom – 202
Rejestracja nowych samochodów dostawczych – czerwiec 2025
Jak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w czerwcu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 5 946 nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. To wynik niższy o 11,57% w porównaniu do czerwca ubiegłego roku, ale o 12,23% wyższy niż w maju 2025 roku. W całym pierwszym półroczu liczba nowych rejestracji dostawczaków sięgnęła 33 070 egzemplarzy, co oznacza niewielki, 0,6-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2024 roku.
Wśród 15 najpopularniejszych marek 9 z nich poprawiło swoje wyniki względem 2024 roku. Największy wzrost odnotował Maxus, którego liczba rejestracji wzrosła o 292,86%. Największy spadek przypadł natomiast marce Isuzu, notującej o 36,77% mniej rejestracji niż przed rokiem.
W pierwszym półroczu liderem segmentu została Toyota – na polskich drogach pojawiło się 5 558 nowych aut dostawczych tej marki, co oznacza wzrost o 54,52% w porównaniu do pierwszego półrocza 2024 i przekłada się na 16,81% udziału w rynku w czerwcu. Drugie miejsce zajmuje Ford z wynikiem 5 528 zarejestrowanych pojazdów (+22,98%, udział 16,72%), a trzecie – Renault, które zanotowało 4 907 rejestracji, czyli o 28,82% mniej niż rok wcześniej (udział 14,84%). Pierwszą piątkę uzupełniają Volkswagen (3 523 sztuki, +16,23%, udział 10,65%) i Fiat (3 336 sztuk, -11,09%, udział 10,09%).
Pomimo spadku rejestracji o 31,44% względem ubiegłego roku, na pozycji lidera pozostaje Renault Master, którego zarejestrowano 3 279 egzemplarzy. Drugie miejsce przypadło Fiatowi Ducato (2 357 szt., -9,66%), a trzecie – Iveco Daily (2 145 szt., -26,62%), które wyprzedziło Toyotę Proace City (2 120 szt., +10,76%), spadającą z podium na czwartą lokatę. Piątkę zamyka Ford Transit z wynikiem 2 039 nowych rejestracji (+14,68%).
Ranking rejestracji samochodów dostawczych – czerwiec 2025
- Ford – 961
- Renault – 879
- Toyota – 854
- Fiat – 663
- Volkswagen – 640
- Iveco – 524
- Mercedes – 376
- Opel – 227
- Citroen – 182
- Peugeot – 169
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych – czerwiec 2025
- Master – 585
- Daily – 524
- Ducato – 523
- Crafter – 396
- Transit – 350
- Proace City – 321
- Sprinter – 268
- Transit Custom – 226
- Ranger – 225
- Hilux – 207
Rejestracja samochodów dostawczych maj 2025
Zgodnie z informacjami pochodzącymi z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w maju 2025 roku odnotowano wzrost liczby nowo zarejestrowanych samochodów dostawczych o 10,79% w porównaniu do maja 2024. W tym okresie zarejestrowano 5 298 pojazdów, co jednocześnie oznacza spadek o 4,30% względem kwietnia bieżącego roku. Od początku 2025 roku na polskie drogi wyjechały łącznie 27 124 nowe auta dostawcze, co oznacza wzrost o 3,7% względem analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Pozycję lidera wśród marek utrzymała Toyota, notując największy roczny wzrost rejestracji – o 57,69%. Klienci zarejestrowali łącznie 4 704 pojazdy tej marki, co przekłada się na 17,34% udziału w rynku. Drugie miejsce przypadło marce Ford, która uzyskała 4 567 rejestracji, co oznacza wzrost o 26,79% rok do roku. Na trzecim miejscu uplasowało się Renault z liczbą 4 028 zarejestrowanych aut – to jednak wynik niższy o 21,63% w porównaniu z poprzednim rokiem. W czołówce znalazły się również: Volkswagen, który osiągnął wzrost o 19,68% i zarejestrował 2 883 pojazdy (co daje 10,63% rynku), oraz Fiat – mimo spadku o 19,37%, z wynikiem 2 673 rejestracji (udział rynkowy na poziomie 9,85%). Największy spadek zanotowało Isuzu – o 42,91%.
Najchętniej rejestrowanym modelem pozostaje Renault Master, mimo że jego sprzedaż zmniejszyła się o 24,69%, do poziomu 2 694 sztuk. Na drugiej pozycji uplasował się Fiat Ducato z wynikiem 1 834 rejestracji (spadek o 19,28%), a trzecie miejsce zajęła Toyota Proace City, która zanotowała wzrost o 18,12%, osiągając poziom 1 799 sztuk. Wysoką pozycję zajmują również Ford Transit (1 689 egzemplarzy, wzrost o 11,05%) oraz Iveco Daily (1 621 sztuk, spadek o 24,57%).
Ranking rejestracji samochodów dostawczych – maj 2025
- Toyota – 1 030
- Ford – 971
- Renault – 760
- Fiat – 528
- Volkswagen – 466
- Mercedes – 359
- IVECO – 324
- Opel – 191
- Peugeot – 168
- Citroen – 88
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych – maj 2025
- Master – 525
- Proace City – 488
- Ducato – 409
- Transit – 326
- Daily – 324
- Sprinter – 269
- Proace Max – 260
- Crafter – 253
- Transit Custom – 228
- Ranger – 226
Rejestracja samochodów dostawczych do 3.5 tony - kwiecień 2025
W kwietniu 2025 roku, według danych z CEPiK-u, zarejestrowano w Polsce 5536 nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. To rezultat lepszy o 5,61% w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku (wzrost o 294 pojazdy), ale jednocześnie oznacza spadek o 13,35% względem marca bieżącego roku (spadek o 853 sztuki). Od początku 2025 roku liczba nowych rejestracji w tym segmencie wyniosła już 21 826, co oznacza wzrost o 2,15% (czyli o 459 aut) względem pierwszych czterech miesięcy ubiegłego roku.
Spośród piętnastu marek uwzględnionych w zestawieniu, dziewięć zanotowało wzrost sprzedaży. Największy skok odnotował MAN – liczba jego rejestracji wzrosła aż o 70,31% r/r. Z kolei największy spadek dotknął Isuzu – sprzedaż tej marki zmniejszyła się o 46,04%.
Liderem rankingu została Toyota, która z wynikiem 3674 rejestracji poprawiła swój rezultat sprzed roku aż o 42,13%, zdobywając 16,83% udziału w rynku. Ford, dotychczasowy lider, spadł na drugą pozycję mimo wzrostu rejestracji o 25,65% – jego 3596 sprzedanych aut zapewniło mu 16,48% udziału. Trzecie miejsce zajęło Renault z 3268 rejestracjami, co oznacza spadek o 20,06% w ujęciu rocznym. Francuska marka ma obecnie 14,97% udziału w rynku. Czwarte miejsce przypadło Volkswagenowi, który poprawił wynik z zeszłego roku o 26,81%, rejestrując 2417 pojazdów i uzyskując 11,07% udziału. Piątkę zamyka Fiat z wynikiem 2145 rejestracji, co oznacza spadek o 27,19% i udział rynkowy na poziomie 9,83%.
Jeśli chodzi o konkretne modele, niezmiennie najczęściej wybieranym autem dostawczym w Polsce pozostaje Renault Master – choć w ujęciu rocznym jego sprzedaż spadła o 23,33%, nadal osiągnął on imponującą liczbę 2169 rejestracji. Kolejne miejsca w rankingu popularności zajęły: Fiat Ducato (1425 sztuk, spadek o 31,13%), Ford Transit (1363 sztuki, wzrost o 10,81%), Iveco Daily (1297 sztuk, spadek o 23,57%) oraz Toyota Proace City (1311 sztuk, wzrost o 1,71%).
Szczegółowe dane dla samego kwietnia pokazują, że najwięcej rejestracji zanotowała Toyota (1099), wyprzedzając Forda (867) i Renault (783). Dalej uplasowali się: Volkswagen (565), Fiat (476), Iveco (409), Mercedes (376), Opel (246), Peugeot (177) oraz MAN (125).
W klasyfikacji poszczególnych modeli za sam kwiecień liderem był ponownie Renault Master – 524 zarejestrowane egzemplarze. W dalszej kolejności uplasowały się: Toyota Proace City (418), Iveco Daily (409), Fiat Ducato (375), Volkswagen Crafter (328), Ford Transit (318), Mercedes-Benz Sprinter (301), Toyota Proace Max (285), Toyota Proace (254) oraz Ford Ranger (215).
Rejestracja samochodów dostawczych do 3.5 tony - marzec 2025
Marzec 2025 roku przyniósł ożywienie na polskim rynku samochodów dostawczych. Zgodnie z danymi z Centralnej Ewidencji Pojazdów, w tym miesiącu zarejestrowano 6 389 nowych pojazdów dostawczych, co stanowi wzrost o 28,37% w porównaniu do lutego 2025 roku oraz o 1,53% więcej niż w marcu 2024 roku.
Wyniki kwartalne Q1 2025
W pierwszym kwartale 2025 roku w Polsce zarejestrowano łącznie 16 289 samochodów dostawczych, co oznacza niewielki wzrost o 1,02% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Liderzy rynku dostawczych samochodów do 3.5 tony
Aż osiem marek z pietnastu odnotowało w marcu wzrosty liczby rejestracji. Największy należy do marki Maxus - o 143,75%. To kolejny miesiąc spektakularnych wzrostów dla tego chińskiego producenta. Największy spadek w tym gronie zanotowało Isuzu (o 40,85%).
Na czele rankingu marek znalazł się Ford, który zarejestrował 2 729 pojazdów, notując imponujący wzrost o 26,23% w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku. Udział Forda w rynku wyniósł 16,75%. Na drugim miejscu uplasowała się Toyota z wynikiem 2 575 rejestracji i wzrostem o 33,35%. Trzecia pozycja przypadła Renault, które zarejestrowało 2 485 pojazdów, jednak z odnotowanym spadkiem o 19,58%.
Najpopularniejsze modele aut dostawczych w marcu 2025 roku
Najczęściej wybieranym modelem samochodu dostawczego w 2025 roku jest Renault Master, z liczbą 1 645 rejestracji, choć model ten odnotował spadek o 23,98% w porównaniu do roku poprzedniego. Kolejne miejsca zajęły Fiat Ducato, Ford Transit, Mercedes-Benz Sprinter i Volkswagen Crafter.
Ranking rejestracji aut dostawczych - marzec 2025
- Renault Master - 717
- Fiat Ducato - 532
- Ford Transit - 438
- Iveco Daily - 412
- Toyota Proace City - 385
- Mercedes-Benz Sprinter - 353
- Volkswagen Crafter - 323
- Toyota Proace Max - 272
- Ford Transit Custom - 212
- Toyota Hilux - 207
Analiza rynku
- Wzrost rejestracji w marcu 2025 roku wskazuje na ożywienie w sektorze samochodów dostawczych.
- Ford i Toyota umocniły swoją pozycję na rynku, notując znaczące wzrosty rejestracji.
- Renault Master pozostaje liderem wśród modeli, pomimo spadku rejestracji.
- Wzrost rejestracji marki Maxus, wskazuje na powiększanie się rynku marek alternatywnych.
- Spadek rejestracji modeli Fiat Ducato i Renault Master może wskazywać na zmieniające się preferencje klientów lub problemy z dostępnością tych modeli.
- Wzrost rejestracji Volkswagena Craftera wskazuje na rosnące zainteresowanie tym modelem.
- Spadek rejestracji marki Isuzu, sygnalizuje problemy tej marki na polskim rynku.
Rejestracja samochodów dostawczych do 3.5 tony - luty 2025
W lutym 2025 roku w Polsce zarejestrowano 4977 samochodów dostawczych do 3,5 tony, co oznacza spadek o 4,20% (-218 szt.) wobec ubiegłego roku i jednocześnie wzrost o 1,10% (+54 szt.) względem stycznia. Od początku roku łączna liczba rejestracji wzrosła do 9900 pojazdów, czyli o 0,69% (+68 szt.) więcej niż w analogicznym okresie 2024. Analiza danych poszczególnych marek ujawnia, że wśród 15 ujętych w zestawieniu aż 10 odnotowało wzrost, w tym największy Maxus (+92,31%), podczas gdy najsilniejszy spadek zanotowało Isuzu (-54,37%). Największy udział w rynku uzyskał Ford – z 1768 zarejestrowanymi egzemplarzami (+29,33% r/r) osiągnął 17,86% rynku, wyprzedzając Toyotę (1536 szt., +34,03% r/r, 15,52% udziału) oraz Renault (1441 szt., -19,14% r/r, 14,56%). W lutowym rankingu liczbowym bezpośrednią przewagę utrzymał Ford (948 rejestracji), zaś wśród najpopularniejszych modeli prym wiedzie Renault Master, który od początku roku został zarejestrowany w 928 egzemplarzach (spadek o 26,41% r/r).
Ranking rejestracji samochodów dostawczych w lutym 2025
- Ford 948
- Renault 834
- Toyota 745
- Volkswagen 562
- Fiat 465
- Mercedes 376
- Opel 313
- IVECO 240
- Citroen 141
- Peugeot 134
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych w lutym 2025
- Renault Master 565
- Ford Transit 363
- Volkswagen Crafter 303
- Mercedes Sprinter 287
- Toyota Proace Max 280
- Fiat Ducato 278
- Iveco Daily 240
- Toyota Proace City 216
- Ford Transit Custom 215
- Ford Ranger 214
Rynek samochodów dostawczych do 3,5 tony w styczniu 2025 roku
W styczniu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 4923 nowe samochody dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony. Oznacza to wzrost o 6,17% w porównaniu do analogicznego miesiąca poprzedniego roku, co przekłada się na 286 dodatkowych zarejestrowanych pojazdów. Jednak w porównaniu do grudnia 2024 roku, rynek odnotował znaczący spadek, wynoszący 30,24%, co oznacza redukcję o 2134 zarejestrowane pojazdy.
Analiza danych wykazała zróżnicowane tendencje wśród poszczególnych marek. Dziewięć z piętnastu czołowych marek odnotowało wzrost rejestracji, przy czym najbardziej spektakularny wzrost zanotowała marka Maxus, która zwiększyła liczbę rejestracji o 150%. Z drugiej strony, największy spadek rejestracji odnotowała marka Isuzu, z redukcją o 56,60%.
Na czele rankingu marek znalazł się Ford, który zarejestrował 820 pojazdów, co stanowi wzrost o 28,33% w porównaniu do poprzedniego roku i daje mu 16,66% udziału w rynku. Na drugim miejscu uplasowała się Toyota z 791 zarejestrowanymi pojazdami, co oznacza wzrost o 48,13% i 16,07% udziału w rynku. Trzecie miejsce zajął Volkswagen z 639 rejestracjami, co stanowi wzrost o 36,25% i 12,98% udziału w rynku. Dotychczasowy lider, Renault, spadł na czwarte miejsce z 607 rejestracjami, co oznacza spadek o 25,89% i 12,33% udziału w rynku. Pierwszą piątkę zamyka Mercedes z 535 rejestracjami, wzrostem o 11,23% i 10,87% udziału w rynku. Fiat, który wcześniej znajdował się w pierwszej piątce, spadł na szóste miejsce z 475 rejestracjami.
Najpopularniejsze modele samochodów dostawczych w styczniu to: Mercedes Sprinter (377 szt.), Renault Master (363 szt.), Volkswagen Crafter (343 szt.), Toyota Proace City (293 szt.) i Toyota Proace Max (267 szt.). Warto zauważyć, że po raz pierwszy od dłuższego czasu Renault Master nie jest liderem rynku. Dobry debiut zanotowała rynkowa nowość Toyoty, model Proace Max.
Podsumowując, styczeń 2025 roku przyniósł ogólny wzrost rejestracji samochodów dostawczych w Polsce, ale z wyraźnymi zmianami w rankingach marek i modeli.
Rejestracja nowych samochodów dostawczych w grudniu 2024 roku – podsumowanie rynku
Grudzień 2024 roku okazał się bardzo dobrym miesiącem dla segmentu samochodów dostawczych o DMC do 3,5 tony. Jak wynika z danych CEPiKu, zarejestrowano 7056 takich pojazdów, co stanowi wzrost o 21,26% w porównaniu do listopada (+1237 sztuk) oraz o 12,39% w zestawieniu rok do roku (+779 sztuk). Rok 2024 zakończył się imponującym wynikiem 66 828 zarejestrowanych samochodów dostawczych w tej kategorii, co oznacza wzrost o 3,57% (+2302 sztuki) w stosunku do 2023 roku.
Najpopularniejsze marki w 2024 roku
W 2024 roku dziewięć spośród piętnastu najczęściej rejestrowanych marek odnotowało wzrost. Liderem rynku pozostaje Renault z liczbą 13 062 zarejestrowanych pojazdów, co stanowi jednak spadek o 2,40% w porównaniu do roku poprzedniego. Udział Renault w rynku wyniósł aż 19,55%.
Drugie miejsce zajął Ford, który zarejestrował 9537 pojazdów, co przełożyło się na wzrost o 4,17% rok do roku i udział na poziomie 14,27%. Podium zamknął Fiat z wynikiem 7485 zarejestrowanych samochodów (+0,97% r/r.), co dało mu 11,20% udziału w rynku.
Na kolejnych miejscach znalazły się Toyota (7328 szt., +7,35%, udział 10,97%) oraz Mercedes (6614 szt., +15,91%, udział 9,90%).
Modele najchętniej wybierane przez klientów w grudniu 2024
Najpopularniejszym modelem w 2024 roku pozostaje Renault Master, mimo że jego sprzedaż spadła o 9,68% rok do roku i wyniosła 9088 sztuk. Na drugim miejscu uplasowało się Iveco Daily z wynikiem 5521 sztuk (-2,97% r/r.), a trzecie miejsce zajął Mercedes Sprinter, którego sprzedaż wzrosła o 14,32% (5333 szt.).
Kolejne miejsca zajęły Fiat Ducato (5251 szt., +5,61% r/r.) oraz Toyota Proace City (3751 szt., +3,19% r/r.).
Rejestracje w grudniu 2024 – najpopularniejsze marki i modele
Grudzień przyniósł wyraźne wzrosty w rejestracjach. Najwięcej pojazdów dostawczych zarejestrowało Renault (1083 szt.), a kolejne miejsca zajęły Mercedes (997 szt.), Toyota (871 szt.), Iveco (822 szt.) oraz Ford (751 szt.).
Wśród modeli na pierwszym miejscu znalazło się Iveco Daily (822 szt.), następnie Mercedes Sprinter (720 szt.), Renault Master (705 szt.), Volkswagen Crafter (441 szt.) oraz Fiat Ducato (362 szt.).
Rejestracja samochodów dostawczych w listopadzie 2024
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w listopadzie zarejestrowano w Polsce 5819 samochodów dostawczych o DMC do 3.5 tony, czyli o 6,26% (343 szt.) więcej niż rok temu, lecz o 1,72% (102 szt.) mniej niż w październiku. 9 z 15 ujętych w raporcie marek odnotowało wzrost, z czego największy Suzuki (+48,34%). Z kolei najbardziej spadła sprzedaż SsangYonga (-32,96%).
Na rynku dominuje Renault, które z wynikiem 11 979 sprzedanych aut może się pochwalić wzrostem o 0,22% rok do roku i udziałem w rynku na poziomie 20,4%. Wiceliderem jest Ford, który zanotował wzrost wynoszący 3,49% i zarejestrował 8786 samochodów, do zapewnia mu 14,70% rynku aut dostawczych w Polsce. Trzecie miejsce należy do Fiata, który sprzedał 6822 samochody, czyli o 3,87% mniej niż rok temu. Jego udział w rynku wynosi 11,41%. 4. miejsce zajęła Toyota, która trafiła do 6457 nabywców, co jest o 4,43% lepszym wynikiem niż rok temu, a jej udział w rynku sięga 10,80%. Pierwszą piątkę wieńczy Mercedes z wynikiem 5617 samochodów, czyli o 13,59% lepszym niż rok temu. Daje mu to 9,40% udziału w rynku.
Najwięcej klientów w Polsce sięga po Renault Mastera (8382 szt., spadek o 7,71% r/r.), Fiata Ducato (4889 szt., wzrost o 2,24% r/r.), Iveco Daily (4699 szt., spadek o 2,99% r/r.), Mercedesa Sprintera (4613 szt., wzrost o 14,87% r/r.) oraz Forda Transita (3483 szt., spadek o 11,13% r/r.).
Ranking rejestracji samochodów dostawczych w listopadzie 2024
- Ford 966
- Renault 901
- Toyota 785
- Mercedes 667
- Fiat 662
- Volkswagen 539
- Iveco 332
- Opel 273
- Citroen 162
- Peugeot 147
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych w listopadzie 2024
- Renault Master 574
- Mercedes Sprinter 492
- Fiat Ducato 458
- Ford Transit 444
- Iveco Daily 332
- Toyota Proace City 325
- Volkswagen Crafter 284
- Renault Trafic 213
- Ford Transit Custom 208
- Ford Ranger 206
Rejestracja samochodów dostawczych w październiku 2024
Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w październiku zarejestrowano w Polsce 5921 samochodów dostawczych o DMC do 3.5 tony, czyli o 6,47% więcej (360 szt.) niż we wrześniu i o 8,42% (460 szt.) więcej niż rok temu. Od początku roku sprzedano łącznie 53 953 samochody dostawcze, co stanowi wzrost o 2,24% (+1181 szt.) względem analogicznego okresu 2023 roku. 8 z 15 notowanych marek może pochwalić się wzrostem rejestracji, z czego największy odnotowało Suzuki (63,32%). Z kolei największy spadek dotknął SsangYonga (-33,33%).
Liderem rynku pozostaje Renault, w przypadku którego całkowita sprzedaż wzrosła o 3,42% i wyniosła 11 078 sztuk. Daje to tej marce aż 20,53% udziału w rynku. Solidny wynik odnotował też Ford, który zarejestrował 7820 pojazdów, czyli o 0,09% mniej niż rok temu. W jego przypadku udział w rynku to 14,49%. Ostatnie miejsce podium dzierży Fiat, na którego zdecydowało się 6160 nabywców, czyli o 4,26% mniej niż rok temu. Daje mu to 11,42% udziału w rynku. Czwarte miejsce należy do Toyoty, która sprzedała 5672 samochody, czyli o 1,15% mniej niż przed rokiem, jednak może liczyć na 10,51% udziału w rynku. Pierwszą piątkę wieńczy Mercedes z wynikiem 4934 egzemplarzy, czyli o 11,40% lepszym niż w 2023 roku. Daje mu to 9,14% udziału w rynku.
Najczęściej wybieranymi dostawczakami w Polsce są Renault Master (7808 szt., mniej o 5,17% r/r.), Fiat Ducato (4431 szt., wzrost o 1,79% r/r.), Iveco Daily (4367 szt., wzrost o 1,11% r/r.), Mercedes Sprinter (4121 szt., wzrost o 15,82% r/r.) oraz Toyota Proace City (3077 szt., spadek o 2,01% r/r.).
Ranking rejestracji samochodów dostawczych w październiku 2024
- Renault 983
- Ford 954
- Fiat 793
- Mercedes 667
- Toyota 567
- Volkswagen 519
- Iveco 383
- Opel 238
- Peugeot 207
- Citroen 193
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych w październiku 2024
- Renault Master 687
- Fiat Ducato 616
- Mercedes Sprinter 561
- Iveco Daily 383
- Ford Transit 382
- Toyota Proace City 285
- Ford Ranger 284
- Volkswagen Crafter 212
- Renault Trafic 170
- Volkswagen Caddy 161
Rejestracja samochodów dostawczych we wrześniu 2024
Z danych CEPiKu wynika, że we wrześniu przybyło w Polsce 5561 nowych samochodów dostawczych o DMC do 3.5 tony. Jest to aż o 15,88% (+762 szt.) więcej niż w sierpniu i o 1,9% (+104 szt.) więcej niż we wrześniu 2023 roku. Od stycznia do września zarejestrowano 48 032 samochody dostawcze, czyli o 1,5% (+721 szt.) więcej niż rok temu. 8 z 15 notowanych w zestawieniu marek zaliczyło wzrost rejestracji, z czego największy SsangYong (+36,65%).
Największym powodzeniem cieszy się Renault. Od początku roku samochody tej marki trafiły do 10 095 nabywców, co oznacza wzrost o 4,98% rok do roku i udział w rynku na poziomie aż 21,02%. Wiceliderem jest Ford, który zarejestrował 6866 pojazdów, czyli o 4,08% mniej niż rok temu. Daje mu to 14,29% udziału w rynku. Trzecie miejsce należy do Fiata, który sprzedał 5367 pojazdów, czyli o 6,04% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Jego udział w rynku wynosi 11,17%. Na czwartej pozycji plasuje się Toyota z wynikiem 5105 sztuk, czyli o 1,94% gorszym niż rok temu. 5. lokatę zajmuje Volkswagen z łączną liczbą rejestracji 4380 sztuk, czyli o 9,23% większą niż w ubiegłym roku. Jego udział w rynku wynosi 9,12%.
Najwięcej klientów sięga po Renault Mastera (7121 szt., spadek o 4,47% r/r.), Iveco Daily (3984 szt., wzrost o 2% r/r.), Fiata Ducato (3815 szt., spadek o 1,55% r/r.), Mercedesa Sprintera (3560 szt., wzrost o 15,02% r/r.) oraz Toyotę Proace City (2792 szt., spadek o 4,81% r/r.).
Ranking rejestracji samochodów dostawczych we wrześniu 2024
- Renault 1164
- Ford 935
- Fiat 760
- Toyota 487
- Mercedes 460
- Volkswagen 432
- Iveco 384
- Peugeot 250
- Opel 239
- Citroen 152
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych we wrześniu 2024
- Renault Master 854
- Fiat Ducato 602
- Mercedes Sprinter 404
- Ford Transit 399
- Iveco Daily 384
- Toyota Proace City 256
- Ford Ranger 205
- Volkswagen Crafter 193
- Ford Transit Custom 190
- Renault Trafic 150
Rejestracja samochodów dostawczych w sierpniu 2024
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w sierpniu 2024 roku zarejestrowano tyle samo samochodów dostawczych co w lipcu (4799 szt.) i jednocześnie o 3,5% (-173 szt.) mniej niż w sierpniu 2023 roku. Od początku roku zarejestrowano łącznie 42 471 samochodów dostawczych do 3.5 tony, czyli o 1,5% (+617 szt.) więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Aż 9 z 15 ujętych w zestawieniu marek zanotowało wzrost rejestracji, z czego największy Suzuki (aż 115,07%). Z kolei największy spadek wynoszący 41% odnotował SsangYong.
Najpopularniejszą marką aut dostawczych w Polsce niezmiennie pozostaje Renault, które zarejestrowało od początku roku 8931 pojazdów, czyli o 3,06% więcej niż rok temu. Udział Renault w rynku aut dostawczych w Polsce wynosi aż 21,03%. Wiceliderem pozostał Ford, który sprzedał 5931 samochodów, czyli o 6,70% mniej niż rok temu. Daje mu to 13,96% udziału w rynku. Podium wieńczy Toyota, która zarejestrowała 4618 samochodów, czyli o 1,54% więcej niż rok temu. Jej udział w rynku wynosi 10,87%. 4. miejsce z wynikiem 4607 aut należy do Fiata, co oznacza spadek o 6,76% względem ubiegłego roku. Daje mu to 10,85% udziału w rynku. Pierwszą piątkę wieńczy Volkswagen, który odnotował 3948 rejestracji, czyli o 16,22% więcej niż rok temu. Jego udział w rynku wynosi 9,30%.
Najwięcej klientów sięga po Renault Mastera (6267 sztuk, spadek o 7,14% r/r.), Iveco Daily (3600 szt., wzrost o 4,53% r/r.), Fiata Ducato (3213 szt., spadek o 3,51% r/r.), Mercedesa Sprintera (3156 szt., wzrost o 14,39% r/r.) oraz Toyotę Proace City (2537 szt., wzrost o 0,28% r/r.).
Ranking rejestracji samochodów dostawczych w sierpniu 2024
- Renault 985
- Ford 717
- Fiat 526
- Toyota 512
- Mercedes 437
- Volkswagen 429
- Iveco 344
- Opel 218
- Citroen 183
- Peugeot 154
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych w sierpniu 2024
- Renault Master 726
- Mercedes Sprinter 374
- Fiat Ducato 369
- Iveco Daily 344
- Toyota Proace City 316
- Ford Transit 273
- Volkswagen Crafter 242
- Ford Ranger 181
- Toyota Proace 145
- Ford Transit Custom 127
Rejestracja samochodów dostawczych w lipcu 2024
Z danych CEPiKu wynika, że w lipcu sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła 4799 sztuk, co oznacza spadek aż o 28,63% (-1925 szt.) względem ubiegłego roku oraz o 10% (-536 szt.) względem czerwca. Od stycznia do lipca 2024 roku zarejestrowano łącznie 37 672 samochdoy dostawcze do 3,5 tony, czyli o 2,1% więcej (+790 szt.) niż w tym samym okresie 2023 roku. 8 z 15 marek może pochwalić się wzrostem rejestracji, z czego największy dotyczy Suzuki (+156,82%). Z kolei największy spadek odnotował Citroen (-22,16%).
Najwięcej samochodów sprzedało Renault, które z wynikiem 7946 sztuk zanotowało wzrost o 2,16% względem 2023 roku. Udział tej marki w rynku to aż 21,09%. Wiceliderem jest Ford, który zarejestrował 5214 pojazdy, czyli o 7,36% mniej niż rok temu. Daje mu to 13,84% udziału w rynku. Trzecie miejsce należy do Toyoty, która od początku roku sprzedała 4106 pojazdów, czyli o 9.09% więcej niż rok temu. Jej udział w rynku wynosi 10,90%. Tuż za podium plasuje się Fiat, który odnotował 4081 rejestracji, czyli o 6,70% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jego udział w rynku to 10,83%. Pierwszą piątkę zamyka Volkswagen z wynikiem 3519 sztuk, czyli o 20,80% lepszym niż rok temu. W efekcie jego udział w rynku wynosi 9,34%.
Liderem rynku pozostaje Renault Master z wynikiem 5541 egzemplarzy, czyli o 9,18% gorszym niż rok temu. Tuż za nim plasuje się Iveco Daily z rezultatem 3256 sztuk, a więc o 7,67% lepszym niż w 2023 roku. Następnie są Fiat Ducato z wynikiem 2844 sztuk (spadek o 4,24% r/r.), Mercedes Sprinter (2782 szt., wzrost o 13% r/r.) oraz Toyota Proace City (2223 szt., wzrost o 8,39% r/r.).
Ranking rejestracji samochodów dostawczych w lipcu 2024
- Renault 1052
- Ford 719
- Toyota 509
- Volkswagen 488
- Mercedes 426
- IVECO 333
- Fiat 329
- Opel 292
- Peugeot 180
- Citroen 162
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych w lipcu 2024
- Renault Master 758
- Mercedes Sprinter 353
- IVECO Daily 333
- Toyota Proace City 309
- Ford Ranger 247
- Fiat Ducato 235
- Volkswagen Crafter 210
- Ford Transit 207
- Ford Transit Custom 135
- Opel Movano 133
Rejestracja samochodów dostawczych w czerwcu 2024
Z danych CEPiKu wynika, że w czerwcu łączna liczba rejestracji samochodów dostawczych do 3,5 tony wyniosła 6725 sztuk, czyli o 40,63% (+1943 szt.) więcej niż roku temu oraz o 11,4% (689 szt.) więcej niż w maju 2024. W pierwszym półroczu 2024 roku zarejestrowano 32 274 samochody dostawcze, czyli o 4,2% (+1327 szt.) więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Aż 10 na 15 ujętych w raporcie marek zanotowało wzrosty. Największy należał do Suzuki (+201,79%). Z kolei największy spadek odnotował Citroen (-28,86%).
Największą popularnością cieszy się Renault, które sprzedało 6874 samochodów (wzrost o 0,70%), co daje aż 20,74% udziału w rynku. Wiceliderem jest Ford, który z wynikiem 4495 rejestracji (spadek o 4,14%) ma udział w rynku wynoszący 13,67%. Podium wieńczy Fiat z rezultatem 3752 sztuk, czyli o 2,68% lepszym niż w 2023 r. Jego udział w rynku to 11,41%. Tuż za podium plasuje się Toyota, która może pochwalić się wynikiem na poziomie 3597 sztuk, czyli o 12,23% lepszym niż rok temu. Jej udział w rynku wynosi 10,94%. Piąte miejsce zajął Volkswagen, który odnotował 3031 rejestracji, czyli o 28,27% więcej niż w 2023 roku. Daje mu to 9,22% udziału w rynku.
Liderem rynku pozostaje Renault Master (4783 szt., mniej o 10,91%). Tuż za nim plasują się Iveco Daily (2923 szt., wzrost o 10,93%), Fiat Ducato (2609 szt,. wzrost o 4,91%), Mercedes Sprinter (2429 szt., wzrost o 11,47%) oraz Toyota Proace City (1914 szt., wzrost o 9,18%).
Ranking rejestracji samochodów dostawczych w czerwcu 2024
- Renault 1754
- Ford 893
- IVECO 774
- Volkswagen 622
- Toyota 614
- Mercedes 529
- Fiat 437
- Opel 229
- Suzuki 171
- Peugeot 165
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych w czerwcu 2024
- Renault Master 1206
- IVECO Daily 774
- Mercedes Sprinter 430
- Toyota Proace City 391
- Renault Express Van 351
- Fiat Ducato 337
- Ford Transit 257
- Ford Ranger 239
- Volkswagen Crafter 214
- Volkswagen Transporter 214
Rejestracja samochodów dostawczych w maju 2024
W maju 2024 roku zarejestrowano w Polsce w sumie 4781 samochodów dostawczych do 3.5 tony. Względem ubiegłego roku liczba ta spadła o 8,79% (461) i o 13,7% (759) mniej niż w marcu 2024.
Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, od początku roku zarejestrowano 26148 aut dostawczych poprawiając wynik z analogicznego okresu 2023 roku o 2,5%.
Wśród liderów rejestracji samochodów dostawczych znalazła się marka Renault, choć liczba zarejestrowanych samochodów względem ubiegłego roku spadła o 8,83%. Kolejnym producentem jest marka Ford, której samochody zarejestrowano w liczbie 3602 w maju 2024, i podobnie jak w przypadku lidera, to wynik o 8,5% mniej niż w roku ubiegłym. Na trzeciej pozycji uplasował się Fiat, z liczbą 3315 zarejestrowanych samochodów i o 13,5% więcej niż w roku ubiegłym.
Ranking rejestracji samochodów dostawczych w maju 2024
- Renault 1052
- Ford 740
- Volkswagen 503
- IVECO 453
- Mercedes 421
- Toyota 398
- Fiat 369
- Peugeot 156
- Opel 140
- Citroen 127
Ranking rejestracji modeli samochodów dostawczych w maju 2024
- Renault Master 748
- IVECO Daily 453
- Mercedes Sprinter 349
- Ford Transit 291
- Toyota Proace City 234
- Fiat Ducato 203
- Volkswagen Transporter 167
- Renault Express Van 150
- Ford Transit Connect 146
- Ford Ranger 142
Rejestracja samochodów dostawczych kwiecień 2024
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w kwietniu zarejestrowano w Polsce 5242 samochody dostawcze do 3,5 tony, co oznacza wzrost o 26,6% (+1102 szt.) względem kwietnia 2023 roku. Jednocześnie to o 16,70% (-1051 szt.) gorszy wynik niż w marcu. Od początku roku zarejestrowano w Polsce 21 367 samochodów dostawczych, a więc o 7% (1396 szt.) więcej niż w tym samym okresie 2023 roku. Aż 9 z pierwszych 15 marek odnotowało wzrost, z czego największy należy do Suzuki (+97,67%), natomiast największy spadek zanotował MAN (-32,39% r/r.).
Największym zainteresowaniem cieszy się Renault, które odnotowało 4088 rejestracji, czyli o 10,72% mniej niż rok temu. Oznacza to udział w rynku na poziomie 19,13%. Wiceliderem jest Fiat z wynikiem 2949 sztuk, a więc o 20,49% lepszym niz w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział marki w rynku wyniósł 13,79%. Trzecie miejsce należy do Forda, który zanotował 2862 rejestracji, czyli o 0,76% mniej niż roku temu. Daje mu to 13,39% udziału w rynku. Tuż za podium plasuje się Toyota, z łączną liczbą 2585 rejestracji, co oznacza wynik lepszy o 36,99% względem ubiegłego roku. Oznacza to udział w rynku na poziomie 12,10%. Piąte miejsce zajmuje Mercedes, który odnotował 1994 rejestracje, czyli o 11,40% więcej niż rok temu. Udział tej marki w rynku wyniósł 9,33%.
Najpopularniejszym dostawczakiem jest Renault Master, z wynikiem 2830 egzemplarzy (mniej o 21,82% r/r.). Wiceliderem jest Fiat Ducato (2069 szt., wzrost o 42,30% r/r.). Podium wieńczy Iveco Daily z wynikiem 1697 egzemplarzy (wzrost o 10,77% r/r.). 4. miejsce należy do Mercedesa Sprintera (1650 szt., wzrost o 17,69%), natomiast pierwszą piątkę zamyka Toyota Proace City (1289 szt., wzrost o 24,78% r/r.).
TOP10 marek samochodów dostawczych w kwietniu 2024
- Renault 998 szt.
- Ford 700 szt.
- Toyota 654 szt.
- Mercedes 551 szt.
- Volkswagen 502 szt.
- Fiat 484 szt.
- IVECO 468 szt.
- Opel 229 szt.
- Peugeot 144 szt.
- Citroen 104 szt.
TOP10 modeli samochodów dostawczych w kwietniu 2024
Renault Master 666 szt.
Iveco Daily 468 szt.
Mercedes Sprinter szt.
Toyota Proace City 414 szt.
Ford Transit 336 szt.
Fiat Ducato 299 szt.
Volkswagen Transporter 164 szt.
Ford Transit Custom 163 szt.
Volkswagen Crafter 149 szt.
Renault Trafic - 138 szt.
Rejestracja samochodów dostawczych marzec 2024
W marcu 2024 roku polski rynek samochodów dostawczych odnotował wyraźny wzrost, zarejestrowano bowiem 6 293 egzemplarze pojazdów tego segmentu. Dane te, pochodzące z Centralnej Ewidencji Pojazdów, wskazują na wzrost o 7,2% w porównaniu do marca 2023 roku oraz aż o 21,14% więcej niż w lutym 2024 roku. W I kwartale 2024 roku zanotowano łącznie 16 125 rejestracji aut dostawczych, co stanowi wzrost o 1,9% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
Analiza danych wykazała różnorodne tendencje wśród czołowych marek na polskim rynku. Siedem z pierwszych piętnastu marek odnotowało wzrost liczby rejestracji w 2024 roku w porównaniu do roku ubiegłego, z Suzuki na czele z imponującym wzrostem o 72,88%. Z drugiej strony, Peugeot odnotował największy spadek na poziomie aż 39,92%.
Pozycję lidera rynku utrzymuje Renault, mimo spadku o 13,49% w liczbie zarejestrowanych aut w porównaniu do roku ubiegłego, z 3 090 zarejestrowanymi pojazdami. Fiat zajmuje drugie miejsce z 2 462 zarejestrowanymi pojazdami, odnotowując wzrost o 11,55%. Na trzecim miejscu uplasował się Ford z 2 162 zarejestrowanymi pojazdami, notując niewielki spadek o 0,55%. Toyota, z 38,03% wzrostem i 1 931 zarejestrowanymi pojazdami, oraz Mercedes, z 5,10% wzrostem i 1 443 zarejestrowanymi pojazdami, zajmują odpowiednio czwarte i piąte miejsce.
Najpopularniejszym modelem wśród samochodów dostawczych w 2024 roku jest Renault Master, mimo spadku sprzedaży o 24,12% rok do roku, z 2 164 sztukami. Fiat Ducato, ze wzrostem o 37,74% i 1 770 zarejestrowanymi sztukami, zajmuje drugie miejsce. Na kolejnych pozycjach plasują się Iveco Daily, Mercedes Sprinter i Ford Transit, zauważalnie zwiększając swoją obecność na rynku.
Dynamika na polskim rynku samochodów dostawczych w 2024 roku świadczy o zmieniających się preferencjach konsumentów oraz adaptacji producentów do nowych warunków rynkowych. Wzrost rejestracji wskazuje na ożywienie w sektorze, podkreślając znaczenie ciągłej innowacji i dostosowywania się do potrzeb klientów.
Rynek samochodów dostawczych w lutym 2024
Z danych CEPiKU wynika, że w lutym 2024 zarejestrowano 5195 samochodów dostawczych do 3,5 tony, czyli o 8,50% (+406 szt.) więcej niż w lutym 2023 roku i jednocześnie o 12,03% (+558 szt.) więcej niż w styczniu. W 2024 roku zarejestrowano w Polsce 9832 samochody dostawcze, czyli o 1,30% mniej niż w 2023 r.
Spośród 15 ujętych w zestawieniu marek 7 zanotowało wzrost sprzedaży. Największy odnotowało Suzuki (+40,40% r/r.), zaś największy spadek zaliczył Peugeot (-38,80% r/r.).
Liderem sprzedaży jest Renault z wynikiem 1782 samochodów, które jednak zaliczyło spadek o 21,36% rok do roku. Daje mu to 18,12% udziału w rynku. Drugie miejsce należy do Fiata, który z wynikiem 1505 rejestracji zaliczył zaledwie 0,46% spadku i ma udział w rynku wynoszący 15,31%. Trzecie miejsce należy do Forda, który znalazł 1367 nabywców (o 8,06% więcej niż przed rokiem). Daje mu to 13,90% udziału w rynku. Tuż za podium plasuje się Toyota, która znalazła 1146 nabywców, czyli o 39,59% więcej niż w 2023 roku. W efekcie jej udział w rynku wynosi 11,66%. Pierwszą piątkę wieńczy Volkswagen z wynikiem 926 rejestracji, czyli o 38,21% lepszym niż rok temu. Daje mu to 9,42% udziału w rynku.
Najczęściej wybieranym dostawczakiem w Polsce wciąż jest Renault Master, które z wynikiem 1261 sztuk zaliczyło spadek sprzedaży o 28,51% r/r. Kolejne miejsca zajmują odpowiednio Fiat Ducato (1103 szt., wzrost o 30,84% r/r.), Mercedes Sprinter (799 szt., wzrost o 14,96% r/r.), Iveco Daily (713 szt., spadek o 19,62% r/r.) oraz Ford Transit (572 szt., wzrost o 29,41% r/r.).
TOP10 marek samochodów dostawczych w lutym 2024
- Renault 963 szt.
- Fiat 859 szt.
- Ford 728 szt.
- Toyota 612 szt.
- Volkswagen 457 szt.
- Mercedes 425 szt.
- IVECO 416 szt.
- Opel 220 szt.
- Peugeot 137 szt.
- Citroen 102 szt.
TOP10 modeli samochodów dostawczych w lutym 2024
- Renault Master 676 szt.
- Fiat Ducato 642 szt.
- Iveco Daily 416 szt.
- Mercedes Sprinter 370 szt.
- Ford Transit 321 szt.
- Toyota Hilux 238 szt.
- Toyota Proace City 231 szt.
- Volkswagen Crafter 207 szt.
- Ford Transit Custom 183 szt.
- Renault Trafic - 141 szt.
Rynek samochodów dostawczych w styczniu 2024
W styczniu 2024 odnotowaliśmy spadek rejestracji nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony o 10,3% (- 533 szt.) względem analogicznego okresu 2023 roku i aż 26,14% (-1641 szt.) spadku względem grudnia. Łącznie w styczniu 2024 sprzedano 4637 samochodów dostawczych do 3,5 tony. 8 z 15 notowanych w rankingu marek zanotowało wzrost sprzedaży rok do roku, z czego największy Toyota (+49,16%). Największy spadek zanotował natomiast Peugeot (-44,55%).
Nadal najwięcej osób sięga po Renault, które znalazło 819 nabywców, czyli o 30,48% mniej niż rok temu. Udział marki w rynku wyniósł 17,66%. Tuż za nim uplasował się Fiat z wynikiem 649 egzemplarzy, czyli o 29,78% gorszym niż w styczniu 2023. Mimo to ma on aż 13,93% udziału w rynku. Trzecie miejsce należy do Forda, który sprzedał 639 samochodów, czyli o 10,75% więcej niż rok temu. Udział Forda w rynku wyniósł 13,78%. Pierwszą piątkę wieńczą Toyota, która sprzedając 534 samochody zanotowała wzrost o 49,16% r/r. i udział w rynku na poziomie 11,52%, a także Mercedes z wynikiem 481 egzemplarzy, czyli o 10,76% słabszym niż w styczniu 2023, co daje mu 10,37% udziału w rynku.
Liderem rynku wciąż jest Renault Master, które ze sprzedażą na poziomie 585 sztuk zaliczyło 32,60% spadku rok do roku. Drugie miejsce należy do Fiata Ducato, który znalazł 466 nabywców (mniej o 1,66% r/r.). Ostatnie miejsce podium należy do Mercedesa Sprintera z wynikiem 429 egzemplarzy (spadek o 0,46% r/r.). Tuż za podium plasują się Iveco Daily (297 szt., spadek o 31,57% r/r.) oraz Ford Transit (251 szt., wzrost o 12,05% r/r.).
TOP10 marek samochodów dostawczych w styczniu 2024
- Renault 819 szt.
- Fiat 646 szt.
- Ford 639 szt.
- Toyota 534 szt.
- Mercedes 481 szt.
- Volkswagen 469 szt.
- IVECO 297 szt.
- Opel 208 szt.
- Citroen 120 szt.
- Peugeot 117 szt.
TOP10 modeli samochodów dostawczych w styczniu 2024
- Renault Master 585 szt.
- Fiat Ducato 466 szt.
- Mercedes Sprinter 429 szt.
- Iveco Daily 297 szt.
- Ford Transit 251 szt.
- Volkswagen Crafter 212 szt.
- Toyota Proace City 207 szt.
- Ford Transit Custom 171 szt.
- Toyota Proace 166 szt.
- Opel Movano - 130 szt.
Rynek samochodów dostawczych w grudniu 2023
W grudniu odnotowaliśmy wzrost sprzedaży samochodów dostawczych aż o 14,65% w porównaniu do listopada (więcej o 802 szt.). Wyniosła ona łącznie 6278 samochodów, czyli o 9,5% (544 szt.) więcej niż analogicznym okresie ubiegłego roku. W całym 2023 roku zarejestrowano łącznie 64 526 samochodów dostawczych do 3,5 tony, a więc o 3,7% więcej niż w 2022 r.
Aż 11 z 15 marek zanotowało wzrost sprzedaży, z czego największy należy do SsangYonga (wzrost aż o 232,98% r/r). Największy spadek dotknął natomiast Peugeota (- 21,79% r/r).
TOP10 marek samochodów dostawczych w grudniu 2023
- Renault 1430 szt.
- IVECO 878 szt.
- Mercedes 761 szt.
- Volkswagen 751 szt.
- Ford 665 szt.
- Toyota 643 szt.
- Fiat 316 szt.
- Opel 236 szt.
- Citroen 135 szt.
- Peugeot 115 szt.
TOP10 modeli samochodów dostawczych w grudniu 2023
- Renault Master 980 szt.
- IVECO Daily 878 szt.
- Mercedes Sprinter 649 szt.
- Volkswagen Crafter 355 szt.
- Ford Transit 301 szt.
- Toyota Proace City 285 szt.
- Renault Trafic 207 szt.
- Fiat Ducato 191 szt.
- Toyota Hilux 189 szt.
- Renault Kangoo Express Van 150 szt.
Najpopularniejsze marki i modele samochodów dostawczych w Polsce w 2023 roku
Dominantem pozostaje Renault ze sprzedażą na poziomie 13 383 samochodów (wzrost o 3,48% r/r, udział w rynku 20,78%). Wiceliderem jest Ford z rezultatem 9155 sprzedanych aut (wzrost o 6,53%, udział w rynku 14,19%). Trzecie miejsce należy do Fiata, którego wybrało 7413 klientów (wzrost o 46,95%, udział w rynku 10,58%). Tuż za podium uplasowały się Toyota ze sprzedażą na poziomie 6826 aut (wzrost o 46,95%, udział w rynku 10,58%) oraz Volkswagen z wynikiem 5788 samochodów (wzrost o 33,76%, udział w rynku 8,97%).
Liderem rynku pozostaje Renault Master, które znalazło 10 062 nabywców (mniej o 0,13% r/r). Drugie miejsce należy do Iveco Daily z wynikiem 5690 egzemplarzy (mniej o 20,16% r/r). Podium wieńczy Fiat Ducato, który z wynikiem 4973 egzemplarzy zanotował aż o 87,59% lepszy wynik niż rok temu. Za nim plasuje się Mercedes Sprinter ze sprzedażą na poziomie 4665 sztuk (mniej o 7% r/r), a pierwszą piątkę zamyka Ford Transit z rezultatem 4220 egzemplarzy (więcej o 34,14% r/r).
TOP10 marek samochodów dostawczych w Polsce 2023
- Renault 13 383 szt.
- Ford 9155 szt.
- Fiat 7413 szt.
- Toyota 6826 szt.
- Volkswagen 5788 szt.
- Mercedes 5706 szt.
- IVECO 5690 szt.
- Opel 3054 szt.
- Peugeot 2031 szt.
- Citroen 1178 szt.
TOP10 modeli samochodów dostawczych w Polsce 2023
- Renault Master 10 062 szt.
- IVECO Daily 5690 szt.
- Fiat Ducato 4972 szt.
- Mercedes Sprinter 4665 szt.
- Ford Transit 4220 szt.
- Toyota Proace City 3635 szt.
- Volkswagen Crafter 2643 szt.
- Opel Movano 1786 szt.
- Toyota Hilux 1707 szt.
- Ford Transit Custom 1663 szt.
Rejestracja używanych samochodów dostawczych - 2023
Import samochodów użytkowych do 3.5 tony w 2023 roku wyniósł 68 937 egzemplarzy, co przełożyło się na 3,2% wzrostu względem ubiegłego roku. Średni wiek sprowadzanych pojazdów wynosi 12 lat, a wśród nich dominują pojazdy z silnikiem Diesla. Coraz chętniej natomiast sprowadzamy pojazdy z silnikiem elektrycznym, których średni wiek wynosi 6 lat.
Tylko w grudniu 2023 roku zarejestrowano 5518 egzemplarzy używanych samochodów dostawczych to jest o 13,8% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Najczęściej sprowadzane modele używanych samochodów dostawczych w 2023 roku
- Renault master 5757
- Fiat Ducato 4682
- Renault Trafic 4582
- Volkswagen Transporter 3947
- Mercedes Sprinter 3670
- Opel Vivaro 3636
- Ford Transit 2500
- Peugeot Boxer 2456
- Citroen Jumper 2237
- Volkswagen Caddy 2031
- Fiat Doblo 1791
- Fiat Berlingo 1714
- Opel Movano 1642
- Renault Kangoo 1632
Rynek samochodów dostawczych w listopadzie 2023
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w listopadzie zarejestrowano 5476 samochodów dostawczych do 3,5 tony. Jest to minimalnie gorszy wynik niż rok temu (mniej o 0,85%, 47 sztuk) i o 0,27% (15 sztuk) lepszy niż w październiku. Od początku roku zarejestrowano w Polsce 58 248 samochodów dostawczych, a więc o 3,11% więcej niż w 2022 r.
11 z 15 ujętych w rankingu marek zanotowało wzrosty, z czego największy należy do SsangYonga (aż 292,65%). Z kolei największy spadek zanotowało IVECO (25,23%).
Najpopularniejszym producentem aut dostawczych do 3,5 tony w Polsce pozostaje Renault. Od początku roku nabywców znalazły 11 953 samochody dostawcze tej marki, co stanowi wzrost o 1,78% w porównaniu do 2022 roku i jednocześnie daje jej udział w rynku wynoszący aż 20,52%. Wiceliderem okazał się Ford ze sprzedażą na poziomie 8490 sztuk, zaliczając wzrost o 6,05%. Udział tej marki w rynku wyniósł 14,58%. Trzecie miejsce należy do Fiata, który z wynikiem 7097 sztuk zanotował wzrost wynoszący 16,73%, co daje mu 12,18% udziału w rynku. Czwarte miejsce dzierży Toyota z wynikiem 6183 rejestracji, czyli aż o 46,59% lepszym niż rok temu. Udział w rynku wyniósł 10,61%. Pierwszą piątkę zamyka Volkswagen, który znalazł 5037 nabywców, co oznacza wzrost o 28,86% w porównaniu do 2022 r. Udział tej marki w rynku wyniósł tym samym 8,65%.
Liderem rynku aut dostawczych nadal jest Renault Master, które znalazło 9055 nabywców (spadek o 0,55% r/r). Drugie Iveco Daily zarejestrowano w liczbie 4812 egzemplarzy (mniej o 25,43% r/r), zaś na trzeciego Fiata Ducato zdecydowało się 4782 klientów (wzrost o 113,10% r/r). Tuż za podium uplasował się Mercedes Sprinter z wynikiem 4016 egzemplarzy (spadek o 9,59% r/r), zaś pierwszą piątkę zamyka Ford Transit z rezultatem 3919 sztuk (więcej o 28,79% r/r).
TOP10 najpopularniejszych marek samochodów dostawczych w listopadzie 2023
- Renault 1241 szt.
- Fiat 663 szt.
- Ford 663 szt.
- Volkswagen 540 szt.
- Mercedes 516 szt.
- IVECO 493 szt.
- Toyota 445 szt.
- Opel 284 szt.
- Peugeot 158 szt.
- Citroen 150 szt.
TOP10 modeli samochodów dostawczych w listopadzie 2023
- Renault Master 848 szt.
- IVECO Daily 494 szt.
- Mercedes Sprinter 453 szt.
- Fiat Ducato 429 szt.
- Ford Transit 322 szt.
- Volkswagen Crafter 227 szt.
- Toyota Proace City 207 szt.
- Renault Trafic 191 szt.
- Renault Express Van 165 szt.
- Toyota Hilux 165 szt.
Rynek samochodów dostawczych w październiku 2023
5461. Tyle sztuk samochodów dostawczych o DMC do 3.5 tony zarejestrowano w październiku 2023. To wynik o 9,31% lepszy niż w roku ubiegłym. Względem września udało się zarejestrować o 4 sztuki więcej samochodów dostawczych.
Od stycznia do października 2023 zarejestrowano w sumie 52 772 samochody dostawcze, co przekłada się na wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 3,54%.
Najczęściej rejestrowane auta dostawcze w październiku 2023
Renault, Ford, Fiat, Toyota - tak układa się czołówka producentów samochodów dostawczych w październiku 2023 roku. W połowie stawki Iveco, choć biorąc pod uwagę sumę zarejestrowanych pojazdów w 2023 roku możemy mówić jedynie o coraz bardziej pogarszającej się kondycji producenta.
Podobnie jak we wrześniu Ssangyong odnotowuje największe wzrosty względem ubiegłego roku. Wszystko dzięki wprowadzeniu do oferty sprzedaży modelu Musso, który zaczyna coraz mocniej konkurować z producentami, w których ofercie znalazły się nadwozia typu pick-up.
TOP10 - najczęściej rejestrowanych marek samochodów dostawczych w październiku 2023
- Renault 1096
- Fiat 722
- Ford 669
- Toyota 532
- Mercedes 529
- Volkswagen 487
- Iveco 413
- Opel 361
- Peugeot 185
- Citroen 146
TOP10 modeli samochodów dostawczych rejestrowanych w październiku 2023
- Renault Master 780
- Fiat Ducato 478
- Mercedes Sprinter 463
- Iveco Daily 413
- Ford Transit 348
- Opel Movano 244
- Volkswagen Crafter 232
- Toyota Proace City 207
- Toyota Hilux 190
- Renault Express Van 159
Liderzy rynku samochodów dostawczych październik 2023
Liderem rynku sprzedaży samochodów dostawczych o DMC do 3.5 tony jest renault.Choć dynamika wzrostu tego producenta jest minimalna (od stycznia do października 2023 względem analogicznego okresu ubiegłego roku 0,04%, w sumie 10 712 zarejestrowanych samochodów), udział marki Renault w rynku aut dostawczych nadal wynosi 20,30%.
Na drugim miejscu znalazła się marka Ford, której wzrost rok do roku (od stycznia do października 2023 rok) wynosi 6,98%. Udział marki w rynku wynosi 14,83%.
Trzecim najpopularniejszym producentem samochodów dostawczych jest Fiat. Jego udział na rynku wynosi aktualnie 8,52%, a pod względem sumy rejestracji aut dostawczych od stycznia do października 2023 Fiat odnotował 21,63% wzrostu.
W przypadku wspomnianej już marki Iveco, choć liczba zarejestrowanych samochodów nadal plasuje producenta w czołówce, tak względem ubiegłego roku spadek zainteresowania modelami Iveco wynosi ponad 20%.
Rejestracja samochodów dostawczych - wrzesień 2023
Według Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców we wrześniu 2023 zarejestrowano w Polsce 5 457 samochodów dostawczych do 3.5 tony. To o 9,51% więcej niż w roku ubiegłym oraz 9,75% więcej niż w sierpniu 2023. od stycznia do września 2023 zarejestrowano w sumie 47 311 pojazdów dostawczych, co przełożyło się na 2,92% wzrostu względem analogicznego okresu ubiegłego roku.
Jak wynika z danych wśród TOP15 marek samochodów największy wzrost odnotował Ssangyong, oferując od 2023 roku nowy model pick-upa Musso. Wśród marek, które rok do roku odnotowały największy spadek ilości zarejestrowanych samochodów dostawczych znalazła się marka Opel (-27,40%).
Ranking: TOP10 marek samochodów dostawczych wrzesień 2023
Marka | Liczba |
---|---|
Renault | 950 |
Ford | 801 |
Fiat | 771 |
Toyota | 658 |
Volkswagen | 613 |
IVECO | 462 |
Mercedes | 410 |
Opel | 228 |
Citroen | 140 |
Peugeot | 120 |
Marką, którą klienci wybierają najczęściej, nie tylko we wrześniu 2023, ale również w całym 2023 roku (od stycznia do września 9 616 samochodów, czyli o 2.04% mniej niż w roku ubiegłym) pozostaje Renault, której udział na rynku polskim wynosi 20,33%. Wśród najczęściej wybieranych modeli we wrześniu 2023 wyróżnić możemy m.in. Renault Master czy Renault Express Van. Drugi na liście pod względem rejestracji samochodów jest Ford (7 158 egzemplarzy od stycznia do września 2023). W przypadku marki możemy mówić o wzroście rejestracji na poziomie 5,28%. Wśród modeli, we wrześniu 2023, klienci najczęściej wybierali modele Ford Transit, Ford transit Custom czy transit Connect.
Liderem wzrostów w zestawieniu, nie licząc marki ssangyong, która odnotowała w sumie 5 206 sztuk sprzedanych samochodów okazała się Toyota. Dla japońskiej marki to wzrost do ubiegłego roku o 52,18%.
W czołówce nie zabrakło modelu Iveco Daily, którego liczba rejestracji spadła o 26,54%.
Ranking: TOP10 modeli samochodów dostawczych wrzesień 2023
Marka | Liczba |
---|---|
Renault Master | 705 |
Fiat Ducato | 546 |
IVECO Daily | 462 |
Toyota Proace City | 403 |
Mercedes Sprinter | 336 |
Ford Transit | 317 |
Volkswagen Crafter | 280 |
Ford Transit Custom | 195 |
Renault Express VAN | 164 |
Ford Transit Connect | 148 |
Tempo wzrostu liczby rejestracji nowych samochodów zmniejszyło się w zestawieniu z początkiem bieżącego roku, gdy notowano przyrosty dwucyfrowe. Bez wątpienia okres wakacyjny to jeden z czynników, zaś drugim są rosnące nieustannie ceny nowych samochodów.
Najpopularniejsze marki na samochodów dostawczych w Polsce w 2023 roku
W 2023 roku zarejestrowano w Polsce łącznie 41 853 samochody dostawcze, co daje wzrost o 2,11% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Aż 11 z 15 marek ujętych w rankingu zanotowało wzrost popularności w porównaniu do 2022 roku. Największy wzrost rejestracji spośród producentów aut użytkowych odnotował SsangYong (aż o 471,43%). Z kolei największy, wynoszący aż 26,74% spadek odnotował Opel. W samym sierpniu natomiast zarejestrowano 4971 samochody dostawcze, czyli o 5,6% więcej niż w sierpniu 2022.
Liderem rynku w 2023 roku pozostaje Renault z wynikiem 8666 sprzedanych samochodów. Jest to jednak mniej o 5,4% w porównaniu do ubiegłego roku, lecz wciąż daje to marce spory udział w polskim rynku samochodów dostawczych, wynoszący 20,71%.
Wiceliderem został Ford, na którego zdecydowało się 6357 klientów (więcej o 4,73% niż w tym samym okresie 2022 roku). Jego udział w rynku wyniósł 15,19%. Podium wieńczy Fiat, który sprzedał 4941 samochody dostawcze, notując wzrost zainteroswania aż o 25,79% rok do roku. Jego udział w polskim rynku wyniósł tym samym 11,81%. Czwartą pozycję zajęła Toyota z wynikiem 4548 sprzedanych egzemplarzy, co daje jej wynik blisko o połowę wyższy niż w zeszłym roku (wzrost o 46,1%). Udział marki w rynku wyniósł 10,87%. Piąte miejsce zajmuje Mercedes, na którego modele zdecydowało się 3490 klientów, a więc o 2,29% więcej niż w porównywalnym okresie 2022 r. Szóste miejsce należy do Iveco z wynikiem 620 samochodów, 7. do Volkswagena z wynikiem 3397 sprzedanych aut, 8. do Opla (1945 aut), dziewiąte do Peugeota (1453 samochody), zaś 10. do Citroena (1207 sprzedanych aut).
Najpopularniejsze marki na samochodów dostawczych w Polsce w sierpniu 2023 roku
Jeżeli zaś chodzi o najpopularniejsze marki w sierpniu 2023, prym nadal wiedzie Renault z wynikiem 888 egzemplarzy. Wiceliderem jest natomiast Toyota, która sprzedała 784 samochody. Podium wieńczy Ford z wynikiem 729 sprzedanych aut. 4. miejsce należy do Fiata (567 szt.), 5. do Volkswagena (484 szt.), 6. do Iveco (420 szt.), natomiast 7. do Mercedesa (351 szt.). Idąc dalej mamy Opla, który z 213 sprzedanymi samochodami zajmuje 8. miejsce, zaś ostatnie dwa miejsca TOP10 zajmują Peugeot i Citroen z wynikami na poziomie odpowiednio 111 i 106 egzemplarzy.
Najpopularniejsze modele samochodów dostawczych w Polsce w sierpniu 2023 roku
Jeśli chodzi o najpopularniejsze modele w sierpniu 2023, liderem pozostaje Renault Master z wynikiem 648 sztuk. Pozycję wicelidera zajęła Toyota Proace City z rezultatem 479 sprzedanych egzemplarzy. Podium wieńczy Iveco Daily z wynikiem 420 egzemplarzy. 4. miejsce należy do Forda Transita, którego sprzedano w liczbie 382 egzemplarzy, natomiast pierwszą piątkę zamyka Fiat Ducato z wynikiem 362 sztuk. 6. miejsce zajmuje Mercedes Sprinter z wynikiem 297 sztuk, 7. miejsce należy do Volkswagena Craftera (242 egzemplarze), natomiast 8. do Toyoty Hilux (220 sztuk). Pierwszą dziesiątkę zamykają Renault Kangoo Express Van oraz Ford Transit Custom z wynikami odpowiednio 159 i 139 sprzedanych egzemplarzy.
Najpopularniejsze modele samochodów dostawczych w Polsce w 2023 roku
Najpopularniejszym modelem w 2023 roku pozostaje Renault Master z wynikiem 6749 sprzedanych egzemplarzy (spadek o 4,65% rok do roku). Drugie miejsce należy do Iveco Daily, którego zarejestrowano 3444 egzemplarze (spadek aż o 26,69%), zaś podium wieńczy Fiat Ducato z wynikiem 3332 egzemplarzy (więcej aż o 126,05% w porównaniu do ubiegłego roku). Czwarte miejsce zajął Ford Transit z wynikiem 2932 sztuk (wzrost o 16,35%), natomiast piąte Mercedes Sprinter z wolumenem 2759 sprzedanych egzemplarzy (spadek o 1,39%). Szósta była Toyota Proace City z wynikiem 2530 egzemplarzy, 7. był Volkswagen Crafter, którego sprzedano w liczbie 1550 sztuk, zaś 8. miejsce należy do Forda Transita Customa, który zanotował wynik na poziomie 1214 sztuk. Pierwszą dziesiątkę zamykają Fiat Doblo i Opel Movano z wynikami odpowiednio 1122 oraz 1100 egzemplarzy.
Import używanych aut dostawczych w Polsce w sierpniu 2023 roku
Od początku stycznia do końca sierpnia 2023 roku import używanych aut dostawczych do Polski zmalał o 3,8%, osiągając wynik 44 524 sztuk. W samym sierpniu import jednak znacząco wzrósł, osiągając poziom 5742 sztuk (więcej o 13,5%). Średni wiek pojazdów wyniósł około 12 lat, dominują samochody z silnikiem wysokoprężnym.
Liderem importu wśród marek jest Renault z wynikiem 7831 egzemplarzy, wiceliderem Volkswagen z wynikiem 5487 sztuk, natomiast trzecie miejsce zajmuje Fiat z rezultatem 5103 egzemplarzy. Następnie jest Opel (4173 szt.), Ford (3815 szt.), Mercedes (3723 szt.), Peugeot (3481 szt.), Citroen (3459 szt.) oraz Iveco (2791 szt), zaś pierwszą dziesiątkę wieńczy Nissan z wynikiem 1330 egzemplarzy.
Najczęściej sprowadzanym modelem jest Renault Master (3673 egzemplarze). Następnie jest Fiat Ducato z wynikiem 3134 egzemplarzy oraz Renault Trafic (2966 szt.). Kolejne miejsca należą do Iveco Daily (2790 szt.), Volkswagena Transportera (2579 szt.), Opla Vivaro (2450 szt.), Mercedesa Sprintera (2393 szt.), Peugeota Boxera (1640 szt.) i Forda Transita (1594 szt.), zaś pierwszą dziesiątkę wieńczy Citroen Jumper (1487 szt.).