Ranking: Samochody dostawcze dla małych przedsiębiorstw
- 20.07.2023
- Nowydostawczy.pl

Samochody dostawcze są niezbędnym narzędziem pracy dla wielu małych przedsiębiorstw. Szukając odpowiedniego samochodu dostawczego warto zwrócić uwagę na kilka czynników, w tym koszty eksploatacji, rozmiary pojazdu i opinie.
Samochody dostawcze są niezbędnym narzędziem pracy dla wielu przedsiębiorców, zarówno tych zarządzających dużymi jak i średnimi i małymi firmami. W zależności od przeznaczenia i potrzeb wybierają oni różnej wielkości pojazdy dostawcze. Poszukując odpowiedniego samochodu należy uwzględnić jego rozmiary, koszty zakupu i eksploatacji, a także opinie użytkowników. Wybraliśmy przykładowe samochody dostawcze dla małych przedsiębiorstw i wyjaśniamy, czym kierować się przy ich wyborze.
Optymalne rozmiary i pojemność ładunkowa
Istotnym czynnikiem przy wyborze pojazdu dostawczego jest rozmiar, który ma odpowiadać potrzebom danej firmy. Przykładowo hydraulik lub elektryk nie będzie raczej potrzebował tyle miejsca w przestrzeni ładunkowej co np. przedstawiciele branży gastronomicznej czy spożywczej lub też kierowcy pracujący dla hurtowni. Zasada jest prosta: im większy samochód, tym więcej towarów możesz przewozić, ale większy pojazd również oznacza wyższe koszty paliwa i trudności z parkowaniem w mieście. Dlatego najlepiej jest zdecydować się na pojazd, który jest dostatecznie duży, aby przewozić wszystkie towary, które Twoja firma potrzebuje, ale nie tak duży, żeby generować niepotrzebne koszty. Oczywiście istotna jest nie tylko przestrzeń, ale i ładowność - jeśli przewozisz ciężkie ładunki, wówczas wskazany będzie większy pojazd o podwyższonej ładowności.
Przegląd popularnych modeli dla małych firm
Najczęściej wybieranymi samochodami wśród małych firm są małe furgony oparte na kombivanach, choć nie brakuje też średnich i dużych furgonów, oczywiście w zależności od potrzeb danego przedsiębiorcy. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji samochodów dostawczych dla małych firm.
Ford Transit Connect
Ford Transit Connect 2023 dane techniczne
Ford Transit Connect jest kompaktowym samochodem dostawczym opracowanym samodzielnie przez Forda. Zadebiutował w 2013 roku. Wizualnie czerpie z Focusa III i dzieli z nim platformę C1. Samochód oferowany jest w dwóch długościach nadwozia – L1 (4425 mm, 4462 w Active i 2662 mm rozstawu osi) oraz L2 (4825 mm, 4862 w Active i 3062 mm rozstawu osi). Jego szerokość liczy 2137 mm (1967 mm ze złożonymi lusterkami), a wysokość od 1819 do 1837 mm w zależności od wersji. Samochód występuje jako van, brygadówka oraz kombi. Przestrzeń ładunkowa wynosi od 1,2 m3 (brygadówka) do 2,9 m3 (van) w wariancie L1 i od 1,5 m3 (brygadówka) do 3,6 m3 w wariancie L2. Długość przestrzeni ładunkowej wynosi od 1394 mm (brygadówka L1 i kombi L1), 1786 mm (van L1), aż do 2152 mm (van L2) lub 2164 mm (brygadówka L2 i kombi L2). Szerokość przestrzeni ładunkowej wynosi od 1249 do 1543 mm w przypadku vana oraz od 1193 do 1533 mm w brygadówce i od 1193 do 1496 mm w kombi.

Ford Transit Connect 2023 silniki i ceny
Ford Transit Connect występuje z silnikiem diesla 1.5 EcoBlue o mocy 100 KM oraz turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM, występującym tylko z 6-biegową skrzynią manualną (diesla można dostać także z 8-stopniową przekładnią automatyczną).
Poniżej znajdziecie cennik Forda Transita Connect:
Van
- 1.0 EcoBoost 100 KM M6 – Trend L1 od 91 767 zł, Trend L2 od 93 437 zł;
- 1.5 EcoBlue 100 KM M6 – Trend L1 od 95 107 zł, Trend L2 od 96 777 zł;
- 1.5 EcoBlue 100 KM A8 – Trend L1 od 99 866 zł, Trend L2 od 101 536 zł;
- 1.5 EcoBlue 100 KM M6 zwiększona ładowność – Trend L2 od 98 113 zł
- 1.5 EcoBlue 100 KM A8 zwiększona ładowność – Trend L2 od 102 872
Brygadówka
- 1.5 EcoBlue 100 KM M6 zwiększona ładowność – Trend L1 od 98 781 zł, Trend L2 od 99 198 zł;
- 1.5 EcoBlue 100 KM A8 zwiększona ładowność – Trend L1 od 103 540 zł, Trend L2 od 103 958 zł.
Kombi
- 1.5 EcoBlue 100 KM M6 zwiększona ładowność – Trend L1 od 95 107 zł, Trend L2 od 95 524 zł,
- 1.5 EcoBlue 100 KM A8 zwiększona ładowność – Trend L1 od 99 866 zł, Trend L2 od 100 284 zł,
Ford Transit Connect 2023 wyposażenie
Samochód oferuje wiele opcji z zakresu komfortu i bezpieczeństwa znanych z aut osobowych. Są to m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, w tym adaptacyjny tempomat, Lane Assist, system rozpoznawania znaków drogowych, monitorowanie martwego pola, klimatyzacja, automatyczna, asystent parkowania, funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto czy kamera cofania, indukcyjna ładowarka oraz podgrzewana przednia szyba. Ponadto można liczyć na wiele udogodnień funkcjonalnych, takich jak hak holowniczy (1200-1500 zł), zabudowa regałowa (2700-3200 zł), przetwornica napięcia 230V (500 zł), nagrzewnica (3200 zł) czy uchwyt na telefon oraz szereg półek i schowków.
Ford Transit Connect opinie
Wielu użytkowników ceni ten model za jego wszechstronność i trwałość. W opinii użytkowników, Transit Connect jest solidny, dobrze wyciszony, pewnie się prowadzi i zapewnia niskie koszty eksploatacji. Niektórzy użytkownicy krytykują jednak komfort jazdy, zwłaszcza na długich dystansach oraz przytafiające się drobne usterki poszczególnych elementów wyposażenia.
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy 2023 dane techniczne
Ten kompaktowy furgon jest idealny dla firm, które potrzebują małego, ale pojemnego pojazdu do przewozu towarów. Caddy jest również ceniony za swoją niezawodność i niskie koszty eksploatacji. Volkswagen Caddy IV generacji zadebiutował w lutym 2020 roku. Samochód bazuje na platformie MQB i oferowany jest w wersjach osobowych kombi i minivan oraz dostawczej cargo. Wizualnie samochód nawiązuje do osobowych modeli Volkswagena, zwłaszcza do Golfa VIII, zarówno z zewnątrz (przedni pas) jak i w kabinie. Volkswagen Caddy występuje w dwóch wersjach długości, jako standardowa i Maxi. Pierwsza liczy 4500 mm długości, 1856 mm wysokości oraz 2100 mm szerokości (z lusterkami), a rozstaw osi liczy 2755 mm. Caddy Maxi mierzy 4853 mm długości, 1860 mm wysokości oraz 2100 mm szerokości, a rozstaw osi liczy 2970 mm. Objętość przestrzeni ładunkowej w Caddy Cargo wynosi 3,1 m3, a w Caddy Cargo Maxi 3,7 m3. Szerokość paki wynosi 1614 mm, wysokość 1672 mm (1675 mm w Maxi), a długość 1797 mm (w Maxi 2150 mm).

Volkswagen Caddy 2023 wyposażenie
Caddy oferuje wiele nowoczesnych elementów wyposażenia rodem z osobowych modeli, takie jak np. wirtualne zegary, dostęp bezkluczykowy i szereg systemów bezpieczeństwa. Na uwagę zasługują m.in. Travel Assist (łączy funkcje aktywnego tempomatu ACC 2.0, asystenta utrzymania pasa ruchu Lane Assist oraz asystenta zasłabnięcia za kierownicą Emergency Assist), asystent manewrowania z przyczepą Trailer Assist czy asystent wyjazdu z miejsca parkingowego. Z udogodnień funkcjonalnych warto wspomnieć o LED-owym oświetleniu przestrzeni ładunkowej, elektrycznym wspomaganiu domykania tylnej klapy, specjalne uchwyty mocujące czy opcjonalny składany fotel pasażera z pulpitem roboczym.
Volkswagen Caddy 2023 silniki i ceny
Volkswagen Caddy występuje z 1.5-litrowym silnikiem benzynowym TSI o mocy 114 KM lub 2-litrowym dieslem TDI o mocach 102 i 122 KM. Napęd trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-stopniowej dwusprzęgłowej DSG. Poniżej znajdziecie cennik Volkswagena Caddy:
Model | Rodzaj Paliwa | Silnik/Napęd | Moc kW/KM | Skrzynia Biegów | Liczba Miejsc | Cena w PLN bez VAT | Cena w PLN z VAT |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Caddy Cargo, rozstaw osi 2755 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Benzynowy | 1.5 TSI EU6 BMT | 84/114 | Manualna, 6-biegowa | 2 | 103 050 | 126 752 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2755 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Benzynowy | 1.5 TSI EU6 BMT | 84/114 | DSG 7-stopniowa | 2 | 114 660 | 141 032 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2755 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Diesel | 2.0 TDI EU6 SCR BMT | 55/75 | Manualna, 6-biegowa | 2 | 98 260 | 120 860 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2755 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Diesel | 2.0 TDI EU6 SCR BMT | 75/102 | Manualna, 6-biegowa | 2 | 109 360 | 134 513 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2755 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Diesel | 2.0 TDI EU6 SCR BMT | 90/122 | Manualna, 6-biegowa | 2 | 115 660 | 142 262 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2755 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Diesel | 2.0 TDI EU6 SCR BMT | 90/122 | DSG 7-stopniowa | 2 | 127 160 | 156 407 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2755 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Diesel | 2.0 TDI EU6 SCR BMT, 4MOTION | 90/122 | Manualna, 6-biegowa | 2 | 132 580 | 163 073 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2970 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Benzynowy | 1.5 TSI EU6 BMT | 84/114 | Manualna, 6-biegowa | 2 | 113 060 | 139 064 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2970 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Benzynowy | 1.5 TSI EU6 BMT | 84/114 | DSG 7-stopniowa | 2 | 124 560 | 153 209 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2970 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Diesel | 2.0 TDI EU6 SCR BMT | 75/102 | Manualna, 6-biegowa | 2 | 119 460 | 146 936 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2970 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Diesel | 2.0 TDI EU6 SCR BMT | 90/122 | Manualna, 6-biegowa | 2 | 125 560 | 154 439 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2970 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Diesel | 2.0 TDI EU6 SCR BMT | 90/122 | DSG 7-stopniowa | 2 | 137 160 | 168 707 |
Caddy Cargo, rozstaw osi 2970 mm, homologacja ciężarowa, Euro 6 | Diesel | 2.0 TDI EU6 SCR BMT, 4MOTION | 90/122 | Manualna, 6-biegowa | 2 | 142 380 | 175 127 |
Volkswagen Caddy opinie
Użytkownicy zazwyczaj oceniają Volkswagena Caddy jako niezawodny, łatwy w prowadzeniu i ekonomiczny środek transportu. Cenią jego funkcjonalność i pakowność, jednak krytykują wysoką cenę zakupu i słabe wyciszenie.
Citroen Berlingo
Citroen Berlingo 2023 dane techniczne
Trzecia generacja Berlingo kontynuuje koncepcję produkowanego przez 10 lat bestsellerowego poprzednika. Samochód zachował podobne proporcje nadwozia, zbliżoną linię okien i bardzo podobny kształt tylnych lamp. Jednocześnie, nowe Berlingo jest większe - dłuższe, szersze i wyższe. Po raz pierwszy samochód oferowany jest w dwóch wariantach długości nadwozia. Samochód zadebiutował w 2018 roku i jest blisko spokrewniony z Peugeotem Rifterem oraz Oplem Combo Life. Co ciekawe, dostawcze Berlingo różni się wizualnie od osobowej wersji, m.in. kształtem przedniego pasa i reflektorów oraz brakiem paneli Airbumps.

Citroen Berlingo Van w standardowej wersji M mierzy 4403 mm długości, 2107 mm szerokości (bez lusterek 1848 mm) oraz 1796-1820 mm wysokości (1840-1860 mm z pakietem terenowym). Rozstaw osi liczy 2785 mm. Berlingo XL mierzy 4753 mm długości, 2107 mm szerokości oraz 1812-1820 mm wysokości (1849-1860 mm z pakietem terenowym). Rozstaw osi liczy 2975 mm. Objętość przestrzeni ładunkowej w odmianie M to 3,3 m3 a w XL 3,9 m3. Długość przestrzeni ładunkowej wynosi 1817 mm (w XL 2167 mm), szerokość od 1229 do 1733 mm, zaś wysokość waha się od 1200 do 1270 mm, w zależności od wersji.
Citroen Berlingo 2023 wyposażenie
Z wyposażenia z zakresu funkcjonalności Berlingo oferuje - podobnie jak konkurencja - drzwi przesuwne z jednej lub z obu stron, dwuskrzydłowe drzwi tylne otwierane pod kątem 180 stopni, półkę podsufitową czy poprawiającą użytkowość kabinę Extenso (2050 zł), obejmującą składane oparcie centralnego siedzenia (podłokietnik/stolik do pisania), schowek pod centralnym siedziskiem, siedzenie skrajne składane, fotel kierowcy KOMFORT oraz hamulec postojowy elektryczny. Poza tym nabywca może liczyć na licznych asystentów i systemy bezpieczeństwa.
Citroen Berlingo 2023 silniki i ceny
Citroen Berlingo Van występuje z silnikiem diesla 1.5 HDI o mocy 100 oraz 130 KM, a także z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 110 KM. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 8-stopniowej automatycznej. Dostępna jest też wersja elektryczna e-Berlingo o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Oferuje ona baterie 50 kWh i zasięg od 260 do 278 km, w zależności od wersji. Citroen e-Berlingo kosztuje 161 006 zł netto za wersję M oraz 165 404 zł netto za XL. Poniżej znajdziecie cennik spalinowych wersji Berlingo:
Model | Wersja | Ładowność | Silnik | Skrzynia Biegów | Cena Netto |
---|---|---|---|---|---|
CITROËN BERLINGO VAN M | - | 650 kg | 1.2 PureTech 110 S&S | M6 | 92 800 zł |
CITROËN BERLINGO VAN M | - | 650 kg | 1.5 BlueHDi 100 S&S | M6 | 100 350 zł |
CITROËN BERLINGO VAN M | - | 650 kg | 1.5 BlueHDi 130 S&S | M6 | 105 000 zł |
CITROËN BERLINGO VAN M | - | 650 kg | 1.5 BlueHDi 130 S&S | EAT8 | 111 500 zł |
CITROËN BERLINGO VAN M | - | 1000 kg | 1.5 BlueHDi 100 S&S | M6 | 102 000 zł |
CITROËN BERLINGO VAN M | - | 1000 kg | 1.5 BlueHDi 130 S&S | M6 | 106 650 zł |
CITROËN BERLINGO VAN M | - | 1000 kg | 1.5 BlueHDi 130 S&S | EAT8 | 113 150 zł |
CITROËN BERLINGO VAN XL | - | 950 kg | 1.5 BlueHDi 100 S&S | M6 | 106 400 zł |
CITROËN BERLINGO VAN XL | - | 950 kg | 1.5 BlueHDi 130 S&S | M6 | 111 050 zł |
CITROËN BERLINGO VAN XL | - | 950 kg | 1.5 BlueHDi 130 S&S | EAT8 | 117 550 zł |
CITROËN BERLINGO VAN XL | 5 Miejscowy | - | 1.5 BlueHDi 100 S&S | M6 | 105 850 zł |
CITROËN BERLINGO VAN XL | 5 Miejscowy | - | 1.5 BlueHDi 130 S&S | M6 | 110 500 zł |
CITROËN BERLINGO VAN XL | 5 Miejscowy | - | 1.5 BlueHDi 130 S&S | EAT8 | 117 000 zł |
Citroen Berlingo opinie
Berlingo jest chwalone za pojemną przestrzeń ładunkową i funkcjonalność, a także spore możliwości konfiguracji. Użytkownicy chwalą też oszczędne diesle oraz korzystną cenę. Auto ogólnie uznawane jest za niezawodne, jednak niektórzy skarżą się na wariującą elektronikę i nieprecyzyjną pracę manualnych skrzyń biegów.
Fiat Doblo

Fiat Doblo zadebiutował w 2022 roku jako bliźniak Peugeota Riftera, Citroena Berlingo, Opla Combo i Toyoty Proace City. Nie dziwi zatem fakt, że wszelkie wymiary i dane techniczne są zbieżne z Citroenem Berlingo, podobnie zresztą jak gama jednostek napędowych. Póki co auto jest zbyt świeże, by można było mówić o jakichkolwiek usterkach, jednak można przypuszczać, iż będą one analogiczne do Citroena Berlingo. Poniżej znajdziecie cennik Fiata Doblo:
Wymiary | Model | Rozstaw Osi | Silnik | Skrzynia | Cena Netto |
---|---|---|---|---|---|
L1 650 kg | VAN | 2785 mm | PureTech 110 S&S M6 | Manualna 6-biegów | 92 300 |
L1 650 kg | VAN | 2785 mm | BlueHDi 100 S&S M6 | Manualna 6-biegów | 96 950 |
L1 650 kg | VAN | 2785 mm | BlueHDi 130 S&S M6 | Manualna 6-biegów | 101 600 |
L1 650 kg | VAN | 2785 mm | BlueHDi 130 S&S AT8 | Automatyczna 8-biegów | 108 100 |
L1 1000 kg | VAN | 2785 mm | BlueHDi 100 S&S M6 | Manualna 6-biegów | 98 600 |
L1 1000 kg | VAN | 2785 mm | BlueHDi 130 S&S M6 | Manualna 6-biegów | 103 250 |
L1 1000 kg | VAN | 2785 mm | BlueHDi 130 S&S AT8 | Automatyczna 8-biegów | 109 750 |
L1 | VAN | 2785 mm | EV 136 KM, zasięg 275 km* (akumulator 50 kWh) | Automatyczna | 158 600 |
MAXI L2 950 kg | VAN | 2975 mm | PureTech 110 S&S M6 | Manualna 6-biegów | 98 350 |
MAXI L2 950 kg | VAN | 2975 mm | BlueHDi 100 S&S M6 | Manualna 6-biegów | 103 000 |
MAXI L2 950 kg | VAN | 2975 mm | BlueHDi 130 S&S M6 | Manualna 6-biegów | 107 650 |
MAXI L2 950 kg | VAN | 2975 mm | BlueHDi 130 S&S AT8 | Automatyczna 8-biegów | 114 150 |
MAXI L2 | VAN | 2975 mm | EV 136 KM, zasięg 275 km* (akumulator 50 kWh) | Automatyczna | 163 000 |
5-Miejscowy | VAN | 2975 mm | BlueHDi 100 S&S M6 | Manualna 6-biegów | 102 450 |
5-Miejscowy | VAN | 2975 mm | BlueHDi 130 S&S M6 | Automatyczna 8-biegów | 113 600 |
5-Miejscowy | VAN | 2975 mm | EV 136 KM, zasięg 275 km* (akumulator 50 kWh) | Automatyczna | 162 450 |
Renault Kangoo
Renault Kangoo 2023 dane techniczne
Na koniec pozostawiamy klasyka kombivanów i małych furgonów w postaci Renault Kangoo. Aktualna, trzecia generacja Renault Kangoo zadebiutowała w 2020 roku, zastępując oferowanego od 13 lat poprzednika. Samochód powstał na zmodernizowanej platformie aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi o kodzie CMF, zyskując szersze i niższe, a także obszerniejsze nadwozie. Wizualnie nawiązuje ono do osobowych modeli, zwłaszcza z przodu, zaś kształt kabiny do miejskiego Clio. Charakterystyczną cechą odmiany dostawczej stały się dedykowane dla niej rozwiązania konstrukcyjne mające pozwolić na zoptymalizowane korzystanie z przedziału transportowego. W tym celu, technologia Easy Side Access dzięki usunięciu słupka B od strony drzwi pasażera pozwala uzyskać 1,41 metrowy otwór po otwarciu przednich i tylnych drzwi, uzyskując dostęp zarówno do tylnego, jak i znajdującego się w miejscu przedniego fotela przedziału transportowego.

Renault Kangoo Van ma 4486 mm długości, 1919 mm szerokości (z lusterkami 2159 mm) oraz 1864 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2716 mm. Odmiana przedłużona L2 mierzy 4906 mm długości i1854 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 3096 mm. Express Van mierzy natomiast 4393 mm długości, 2079 mm szerokości (z lusterkami) i 1811 mm wysokości, przy rozstawie osi 2812 mm. Pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi od 3,3 do 3,7 m3, zaś w odmianie L2 4,2 m3. Długość przestrzeni ładunkowej w Renault Express Van liczy 1915 mm, szerokość od 1170 do 1416 mm, zaś wysokość 1100 mm. W Kangoo Van parametry te wyglądają następująco: długość 1806 mm (w L2 2230 mm), szerokość od 1248 do 1570 mm, zaś wysokość 1115 mm.
Renault Kangoo 2023 - silniki i ceny
Pod maską Renault Express Van znalazła się jednostka wysokoprężna 1.5 dCi o mocach 75 i 95 KM oraz 1.3-litrowy benzyniak TCe o mocy 100 KM. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Wersja 1.3 TCe kosztuje 72 500 zł netto, 1.5 dCi o mocy 75 KM 75 000 zł, zaś wariant 95-konny 76 500 zł. W ofercie jest też elektryczne Renault Kangoo E-Tech electric. Rozwija ono 120 KM oraz 245 Nm i ma baterie o pojemności 45 kWh. Prędkość maksymalna wynosi od 120 (wersja Ecoleader) do 135 km/h, zaś zasięg to 293 km (300 km w odmianie Ecoleader). Renault Kangoo E-Tech electric L1 w odmianie Advance Ecoleader kosztuje od 142 700 zł netto. Wariant Extra L1 z ładowarką pokładową 11 kW to koszt 146 700 zł netto, zaś z ładowarką 22 kW 151 700 zł. Odmiana przedłużona L2 z ładowarką 11 kW to koszt 151 700 zł, a z 22 kW 156 700 zł. Wersja krótka L1 oferowana jest też z systemem Open Sesame i kosztuje 150 700 zł za 11 kW lub 155 700 zł za 22 kW. Poniżej znajdziecie cennik Renault Kangoo Van w wersjach L1 i L2 (kwoty netto):
Silnik | Extra L1 | Extra L2 | Extra L1 Open Sesame by Renault |
1.3 TCe 100 | 81 900 zł | - | 85 900 zł |
1.3 TCe 130 | 85 900 zł | 90 900 zł | 89 900 zł |
1.3 TCe 130 EDC | 93 400 zł | 98 400 zł | 97 400 zł |
1.5 Blue dCi 75 | 86 900 zł | - | 90 900 zł |
1.5 Blue dCi 95 |
87 900 zł |
92 900 zł | 91 900 zł |
1.5 Blue dCi 115 | 89 900 zł | 94 900 zł | 93 900 zł |
1.5 Blue dCi 115 EDC | 97 400 zł | 102 400 zł | 101 400 zł |
Renault Kangoo opinie
Użytkownicy zazwyczaj oceniają Kangoo jako praktyczny i ekonomiczny samochód z dużą przestrzenią ładunkową, a także za przystępną cenę i niskie koszty eksploatacji. Wielu jednak krytykuje jakość materiałów wykończeniowych i częste drobne awarie.
Ford Transit Courier
Ford Transit Courier 2025 - dane techniczne
Ford Transit Courier II generacji zadebiutował w 2023 roku i powstał od podstaw jako nowa konstrukcja. Samochód otrzymał nowocześniejszy design i bardziej kanciastą sylwetkę oraz charakterystyczne reflektory w kształcie bumerangu z opcjonalną LED-ową listwą biegnącą przez grill. Poprawiono właściwości przewozowe - przestrzeń ładunkowa pomieści nawet 2 europalety, a jej długość sięga nawet 1,8 m, zaś objętość 2,91 m3. Maksymalna dopuszczalna ładowność pojazdu to 845 kg. W kabinie znajdziemy nowoczesny kokpit z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 8 cali każdy, a w odmianie elektrycznej mają one nawet po 12 cali. Po raz pierwszy Transit Courier oferowany jest też w wersji elektrycznej jako E-Transit Courier. Ford Transit Courier mierzy 4337 mm długości, 1800 mm szerokości oraz 1827 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2692 mm.

Ford Transit Courier 2025 - silniki
Pod maską znajdziemy jednostkę benzynową 1.0 EcoBoost lub 1.5 litrowego diesla EcoBlue. Odmiana benzynowa w bazowej wersji z 6-biegową skrzynią manualną rozwija 100 KM i 180 Nm, a jej prędkość maksymalna to 167 km/h. Mocniejsza odmiana generuje 125 KM i 200 Nm, współpracuje z 6-biegowym manualem lub 7-stopniową przekładnią automatyczną, a jej prędkość maksymalna to 175 km/h. Wariant z dieslem rozwija 100 KM i 250 Nm, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i rozpędza się do 162 km/h. Odmiana elektryczna rozwija 136 KM i 290 Nm i oferuje zasięg na poziomie 292 km. Akumulatory mają 43 kWh pojemności netto i można je ładować mocą do 100 kW.
Ford Transit Courier 2025 - ceny
Przedstawiamy cennik poszczególnych wersji Forda Transita Couriera:
Silnik | Skrzynia | VAN TREND | VAN LIMITED | VAN ACTIVE | KOMBI TREND |
---|---|---|---|---|---|
Silniki benzynowe | |||||
1.0 EcoBoost 100 KM | M6 | 69 758 zł | 81 750 zł | - | 68 912 zł |
1.0 EcoBoost 125 KM | M6 | 71 538 zł | 83 750 zł | 79 166 zł | 82 102 zł |
1.0 EcoBoost 125 KM | A7 | 76 878 zł | 89 750 zł | 84 506 zł | 87 443 zł |
Silniki wysokoprężne | |||||
1.5 EcoBlue 100 KM | M6 | 77 858 zł | 91 750 zł | 82 486 zł | 77 012 zł |
Napęd elektryczny | |||||
BEV 136 KM | A1 | 99 900 zł | 129 350 zł | 119 750 zł | - |
Toyota Proace City
Toyota Proace City 2025 - dane techniczne
Toyota Proace City zadebiutowała w 2019 roku jako bliźniaczy model Citroena Berlingo, Opla Combo i Peugeota Riftera. Jednocześnie to pierwszy kompaktowy van w historii Toyoty. Samochód wizualnie przypomina swoich krewnych i podobnie jak oni, został poddany jesienią 2023 roku obszernemu liftingowi. Zyskał wówczas nowy, indywidualny pas przedni z łezkowatymi reflektorami i przeprojektowanym grillem oraz zderzakiem, zaś w kabinie pojawił się nowy system multimedialny z 10-calowym dotykowym wyświetlaczem, bezprzewodowymi aktualizacjami oraz bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto. Wzbogacono też wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, m.in. o adaptacyjny tempomat (opcja) czy Magic Mirror, czyli kamerę wyświetlającą obraz w wewnętrznym lusterku, co jest niezwykle przydatne zwłaszcza w nieprzeszkolonych furgonetkach.

Toyota Proace City występuje w dwóch wersjach długości. Bazowa L1 mierzy 4401 mm długości, 1848 mm szerokości oraz 1796-1860 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2785 mm. Długość przestrzeni ładunkowej wynosi 1817 mm, a objętość 3,3 m3. Ładowność waha się od 611 do 1000 kg. Wersja L2 mierzy 4,75 m długości, a jej rozstaw osi liczy 2975 mm. Przedział ładunkowy pomieści przedmioty o długości do 2167 mm, a jego objętość to 3,9 m3. Ładowność wynosi 950 kg.
Toyota Proace City 2025 - silniki
Pod maską Toyoty Proace City znajdziemy jednostkę benzynową 1.2 T o mocy 110 KM, 1.5-litrowego diesla D-4D oraz silnik elektryczny w odmianie Electric. Poniżej prezentujemy poszczególne parametry jednostek Toyoty Proace City:
Rodzaj napędu | Silnik | Moc | Skrzynia biegów | Moment obrotowy | 0-100 km/h | Prędkość maks. |
---|---|---|---|---|---|---|
Benzynowy | 1.2 D-4T | 110 KM | 6-biegowa manualna | 205 Nm | 11,0 s | 173 km/h |
Diesel | 1.5 D-4D | 100 KM | 6-biegowa manualna | 250 Nm | 12,0 s | 166 km/h |
Diesel | 1.5 D-4D | 130 KM | 6-biegowa manualna | 300 Nm | 12,0 s | 181 km/h |
Diesel | 1.5 D-4D | 130 KM | 8-stopniowa automatyczna | 300 Nm | 12,0 s | 184 km/h |
Elektryczny | – | 136 KM | Pojedyncza przekładnia automatyczna | 270 Nm | 11,2-11,7 s | 132 km/h |
Odmiana elektryczna ma baterie o pojemności 50 kWh i przejedzie 330 km w trybie mieszanym według cyklu WLTP.
Toyota Proace City 2025 - ceny
Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Toyoty Proace City:
Silnik / Napęd | Nadwozie | Furgon Active | Furgon Comfort |
---|---|---|---|
1.5 D-4D 100 KM SCR 6 M/T Start&Stop | Standard |
105 600 zł | – |
1.5 D-4D 100 KM SCR 6 M/T Start&Stop | 107 300 zł | 130 400 zł | |
1.5 D-4D 130 KM SCR 6 M/T Start&Stop | 110 700 zł | – | |
1.5 D-4D 130 KM SCR 6 M/T Start&Stop | 112 400 zł | 135 500 zł | |
1.5 D-4D 130 KM 8 A/T Start&Stop | 117 800 zł | – | |
1.5 D-4D 130 KM 8 A/T Start&Stop | 119 500 zł | 142 600 zł | |
1.2 D-4T 110 KM 6 M/T Start&Stop | 99 800 zł | – | |
1.5 D-4D 100 KM SCR 6 M/T Start&Stop | Long |
111 500 zł | 134 600 zł |
1.5 D-4D 130 KM SCR 6 M/T Start&Stop | 116 600 zł | 139 700 zł | |
1.5 D-4D 130 KM 8 A/T Start&Stop | 123 700 zł | 146 800 zł |
Elektryczna Toyota Proace City w wersji Standard kosztuje 152 900 zł za konfigurację Active lub 178 000 zł za odmianę Comfort. Odmiana Long kosztuje 158 100 zł za wariant Active lub 183 200 zł za Comfort.
Toyota Proace City 2025 - opinie
Toyota Proace City chwalona jest za możliwości przewozowe, niskie koszty eksploatacji oraz oszczędne diesle 1.5 D-4D. W modelach eksploatowanych w mieście dochodzi jednak do zapychania filtrów DPF i SCR. Drugim problemem tej jednostki jest rozciągający się łańcuszek rozrządu spinający wałki. Duży wpływ na kondycję łańcuszka ma olej - jeśli jest zbyt rzadko wymieniany i kiepskiej jakości, wówczas znacząco rośnie ryzyko rozciągnięcia lub zerwania łańcuszka. Odpowiedni serwis olejowy rozwiązuje problem wspomnianego łańcuszka. Stellantis od lutego 2023 wprowadził grubszy łańcuszek (8 mm zamiast 7 mm) o większej wytrzymałości. Do trwałych należą za to 8-stopniowe przekładnie automatyczne Aisina.