Ranking busów z najniższym progiem załadunku - Idealne dla Twojej firmy!

  • 02.09.2025
  • Nowydostawczy.pl
Fiat Doblo z niskim progiem załadunkowym

Szukasz busa z niskim progiem załadunku? Sprawdź nasz ranking modeli, które ułatwiają pracę kurierom i firmom transportowym, chroniąc kręgosłup i oszczędzając czas. Porównaj Ram ProMaster, Fiat Ducato, Renault Master i inne.

Ranking busów z najniższym progiem załadunku

Niski próg załadunku to nie tylko komfort w trakcie codziennej pracy, ale również ulga dla kręgosłupa pracowników i kierowców. Sprawdź nasz ranking busów z najniższym progiem załadunku na rynku i dowiedz się, na które modele warto zwrócić uwagę.

Czym jest próg załadunkowy i co wpływa na jego wysokość?

Wysokość progu załadunku to odległość od podłoża do krawędzi podłogi przestrzeni ładunkowej, mierzona przy drzwiach tylnych lub bocznych. Ten parametr jest niezwykle ważny dla firm transportowych, kurierskich oraz wszystkich, którzy regularnie przewożą ciężkie lub nieporęczne ładunki. Ułatwia to załadunek i rozładunek, zmniejszając obciążenie kręgosłupa pracowników, tym samym oszczędzając czas.

Na wysokość progu załadunku wpływa przede wszystkim: typ i rozmiar pojazdu, wielkość kół oraz zawieszenie pneumatyczne, które pozwala na regulację wysokości i jest częstym wyborem wśród firm przewożących delikatny załadunek, jak np. meble czy sprzęt AGD.

Które modele mają najniższy próg załadunku na rynku?

Fiat Ducato

Fiat Ducato to popularny samochód dostawczy, produkowany od 1981 roku. Obecnie jest on w fazie trzeciej generacji. Model zajmuje pozycję wicelidera w rankingu rejestracji nowych samochodów dostawczych w Polsce, co potwierdza, że jest to komfortowy pojazd użytkowy, który sprawdza się w codziennej pracy.

Fiat Ducato może pochwalić się również jednym z najniższych progów załadunku na rynku, wynoszącym 53,5 cm. Cena Fiata Ducato zaczyna się od 89 650 zł netto za model z podwójną kabiną.

Renault Master 

Renault Master to bez wątpienia najpopularniejszy dostawczak w naszym kraju, który pozostaje liderem w rankingach rejestracji samochodów dostawczych w Polsce. Wersja z napędem na przednie koła ma niższą podłogę niż odmiana z napędem tylnym, ponieważ nie wymaga prowadzenia wału napędowego przez całą długość pojazdu.

Wysokość progu załadunkowego dla Renault Master FWD Extra z 2024 wynosi 54,3 cm lub 55,7 cm (w zależności od modelu i wariantu wyposażenia), co czyni ten model jednym z liderów w swojej kategorii. Cena Renault Master zaczyna się od 126 731 zł netto.

Fiat Doblo

Fiat Doblo to kompaktowy kombivan, produkowany przez włoską markę od 2000 roku. Od 2022 roku produkowana jest już trzecia generacja tego modelu, przechodząc również w 2023 roku delikatny lifting.

Fiat Doblo w wersji Cargo oferuje wysokość progu załadunku na poziomie 54,5 cm, co klasyfikuje go na wysokiej pozycji względem swoich konkurentów. Cena Fiata Doblo zaczyna się od 83 708 zł netto.

Toyota Proace City

Toyota Proace City to kombivan japońskiej produkcji, który pierwszy raz pojawił się na rynku w 2019 roku, a więc jest relatywnie młodym modelem w naszym rankingu. To również pojazd, który zamyka podium najczęściej rejestrowanych samochodów dostawczych od początku 2025 roku.

Jak podaje producent, jego minimalny próg załadunku wynosi 54,7 cm, zaś maksymalny – 58,8 cm. Cena Toyoty Proace City zaczyna się od 105 420 zł netto.

Ford Transit Connect

Ford Transit Connect to kompaktowa furgonetka, która w ostatnich miesiącach uplasowała się w pierwszej dziesiątce najczęściej rejestrowanych dostawczaków w Polsce. Produkowany jest od 2002 roku, doczekując się trzeciej generacji 20 lat później.

Model ten ceniony jest również za relatywnie niski próg załadunku pojazdu, który wynosi 58 cm. Cena Forda Transit Connect zaczyna się od 92 900 zł netto.

Podsumowanie

Niski próg załadunku to nie tylko komfort i ułatwienie w codziennej pracy, szczególnie w firmach transportowych czy kurierskich, ale również inwestycja w zdrowie pracowników. Obok osiągów i rozmiarów samochodu warto również zwrócić uwagę na ten element.