Volkswagen T7 California Concept przyniesie sporo zmian. Wersja seryjna już wkrótce
- 31.08.2023
- Nowydostawczy.pl

Popularny Volkswagen California już za kilka miesięcy doczeka się następcy, który nie będzie zbytnio odbiegał od zaprezentowanego właśnie T7 California Concept. Oznacza to, że możemy spodziewać się kilku istotnych nowości.
Z artykułu dowiesz się o:
Volkswagen T7 California 2024 Concept - dane techniczne i silniki
Nie ma chyba bardziej znanego i popularniejszego kampera niż właśnie Volkswagen California. Przez kilkadziesiąt lat swojej obecności na rynku słynny kamper Volkswagena stał się niejako marką samą w sobie i synonimem kampera. Premiera pierwszego od blisko 20 lat zupełnie nowego Multivana w 2022 roku była dla fanów kultowego kampervana jasnym sygnałem, że oparta na nim nowa generacja Californii przyniesie sporo nowości. Trwające właśnie targi Caravans Salon w Dusseldorfie są dobrym miejscem na premierę konceptu zapowiadajacego nowe wcielenie popularnego kampera. Volkswagen T7 California Concept pokazuje, jak rewolucyjne zmiany w zakresie rozwiązań technicznych przyniesie wersja seryjna. Przede wszystkim oparty jest na platformie MQB rodem z osobowych modeli Volkswagena, co zapewni mu lepsze właściwości jezdne. Platforma Multivana oznacza, że standardowa wersja California jest największa w historii, zwiększając jej długość całkowitą o 412 mm do 5304 mm i szerokość o 40 mm do 1941 mm, gdyż bazuje ona na przedłużonej wersji Multivana.

Nowa platforma umożliwia zastosowanie napędu hybrydowego plug-in, który znamy też z Multivana. Bazuje on na silniku benzynowym 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz jednostce elektrycznej o mocy 115 KM i rozwija łącznie 218 KM. Baterie mają 13 kWh pojemności i zapewnią do około 40 km zasięgu w trybie elektrycznym. Oprócz tego możemy liczyć też warianty spalinowe z silnikami benzynowymi 1.5 i 2.0 TSI o mocach 136 i 204 KM oraz 2-litrowego diesla o mocy 150 KM.
Volkswagen T7 California 2024 Concept - najważniejsze cechy i wyposażenie
W gamie kampervanów Volkswagena California wydaje się być złotym środkiem, idealnie plasując się pomiędzy małym i zwinnym Caddy a dużą, lecz nieporęczną Grand Californią 600. Jedną z istotnych zmian w nowej Californii będzie zastosowanie drugiej pary otwieranych bocznych drzwi, co znacznie poprawi funkcjonalność niemieckiego kampera. Udało się to zrobić poprzez przesunięcie kuchni nieco do tyłu, a sama zabudowa kuchenna ma większe blaty robocze, płytę grzejną, lodówkę i zlew. Z drugiej strony kuchenka zachodzi lekko na drzwi, przez co dostęp do niej jest możliwy z obu stron. Szuflady kuchenne można otwierać do wewnątrz i na zewnątrz. Praktyczność uzupełnia rozkładany stolik i zewnętrzne gniazdko 230V. Zdaniem producenta daje to użytkownikom poczucie "większej przestrzeni życiowej". Dzięki zastosowaniu rolety zewnętrznej tworzy to trzecią strefę, w tym drugą zewnętrzną.

Pierwsza z zewnętrznych stref klasycznie w przypadku średniej wielkości kamperów znajduje się po drugiej stronie pod wysuwaną markizą, gdzie możemy umieścić rozkładane krzesła i stolik, które tradycyjnie dla Califiornii znajdziemy w schowku w tylnej klapie.
Zmiany w strefie mieszkalnej
Najważniejszą strefą jest jednak mieszkalna, a tam również pojawiła się pewna istotna zmiana. Oczywiście mamy sanitariaty i dwa dwuosobowe łóżka, w tym jedno dachowe pod unoszonym dachem, który wykonano z aluminium. Ważną nowością jest jednak zastosowanie nowego wyjmowanego tabletu, który pozwala na sterowanie wszystkimi istotnymi funkcjami kempingowymi. Umożliwia on m.in podnoszenie i opuszczanie dachu, dostarcza informacji o poziomie świeżej wody i ścieków, pozwala na sterowanie oświetleniem kabiny, monitorowanie stanu zasilania, włączanie lodówki czy sterowanie urządzeniami pomocniczymi. Co ciekawe, wspomnianego tabletu można nawet używać jak każdego innego do ogłądania filmów i telewizji. Nowością jest też regulowane oświetlenie ambiente zintegrowane z ramą dachu. Dotychczasowe porty USB-A zastąpiono za to nowszymi USB-C. Poszczególnymi funkcjami samochodu można będzie też sterować za pomocą specjalnej aplikacji na smartfona.

Kolejną ważną zmianą jest zastosowanie dwóch indywidualnych foteli z tyłu z możliwością ich wyjmowania niczym w Multivanie. Zastąpiły one kanapę stosowaną w poprzedniku. Przednie fotele można oczywiście obracać, zaś kokpit pochodzi z Multivana. Z przodu po stronie pasażera znajduje się trójkątna osłona przeciwsłoneczna, a po stronie kierowcy markiza, która zapewnia częściową ochronę przestrzeni zewnętrznej przed żywiołami.
Volkswagen T7 California w wersji produkcyjnej wkrótce trafi do produkcji i trafi na rynek w 2024 roku. Możliwe, że już w kolejnym sezonie fani kamperów będą mogli cieszyć się nową Californią.
Volkswageny Multivan i Transporter w ofercie Nowydostawczy.pl
W ofercie Nowydostawczy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Volkswagena Transportera 6.1 i Multivana oraz dotychczasową Californię 6.1. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 oraz z 2023 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na spore rabaty względem ceny katalogowej.
Zobacz ofertę Volkswagen Transporter leasing na Nowydostawczy.pl
Zobacz ofertę Volkswagen Multivan leasing na Nowydostawczy.pl