Nowe Renault Master zaprezentowane. Nowoczesny i "multienergetyczny" van
- 22.11.2023
- Nowydostawczy.pl

Po 13 latach doczekaliśmy się zupełnie nowej generacji Renault Mastera. Samochód powstał na nowej multienergetycznej platformie, która pozwala na zastosowanie aż 3 rodzajów napędu, w tym wodorowego.
Z artykułu dowiesz się o:
Od momentu debiutu rynkowego w 1980 roku sprzedano ponad trzy miliony egzemplarzy Renault Mastera, wyprodukowanych we Francji w zakładzie w Batilly, w pobliżu Metz. W świecie aut dostawczych na premiery przychodzi nam czekać znacznie dłużej niż w przypadku aut osobowych. Nic dziwnego, że gdy już pojawi się jakaś nowość, jest o niej głośno. Zwłaszcza, jeśli mowa o odwiecznym liderze polskiego rynku lekkich samochodów użytkowych, jakim jest Renault Master. Po 13 latach od premiery poprzednika samochód doczekał się właśnie zupełnie nowego, IV wcielenia. Nowe Renault Master zyskało nie tylko świeższy design, ale także szereg nowoczesnych technologii, na czele z najnowszą "multienergetyczną" platformą. Brzmi to dość zagadkowo, jednak w dalszej części artykułu wyjaśnimy, w czym rzecz.
Renault Master 2024 - dane techniczne
Gama nowego Mastera obejmie 20 wersji nadwoziowych o pojemności od 11 do 22 m3, ze zwiększoną szerokością otworu załadunku (+40 mm) bocznych drzwi przesuwnych i zwiększoną długością przestrzeni ładunkowej (+100 mm). Maksymalna dopuszczalna ładowność również wzrosła i sięga nawet 2 ton. Fabrycznie dostępnych jest 20 baz do różnorodnych zabudów, z których część może być wykonana bezpośrednio w fabryce, w jednym z wydziałów zakładowych (np. wywrotki, skrzynie otwarte czy kontenery). Skrócono rozstaw osi oraz przeprojektowano zawieszenie, dzięki czemu średnica zawracania zmalała o 1,5 m.

Renault Master 2024 - stylistyka
Sporo zmian zaszło już w samej stylistyce pojazdu. Uwagę zwraca zwłaszcza masywny przedni pas przypominający ciężarowe modele Renault Trucks. Prezentuje on nową tożsamość wizualną marki Renault z nowym logo i sygnaturą świetlną w kształcie litery "C" (C-Shape), a także z reflektorami Full LED o wyjątkowo dużych rozmiarach, które umieszczono po obu stronach sporego grilla. Atrapę chłodnicy podkreśla od dołu element ozdobny w kształcie litery U, wykończony w kolorze czarnym, a w wyższych wersjach wyposażeniowych – w kolorze nadwozia. W standardzie dostępnych jest 7 kolorów nadwozia, a oprócz nich szeroka gama kolorów specjalnych. Poprawiono też proporcje nadwozia, a tylną część nowego Mastera zoptymalizowano pod kątem aerodynamiki. Jednocześnie zaprojektowano ją tak, by uzyskać jak największy otwór załadunkowy i jak największą przestrzeń ładunkową. Dzięki zastosowaniu nowej platformy poprawiono też sztywność nadwozia i jego odporność na odkształcenia. Współczynnik oporu powietrza zmalał aż o 20% w porównaniu z poprzednikiem.

Renault Master 2024 - wnętrze i wyposażenie
Dużo nowości dotyczy też kabiny. Skierowana w stronę kierowcy deska rozdzielcza w kształcie litery S przyczynia się do zwiększenia przestronności kabiny. Poprzedni Master słynął z rekordowej pojemności schowków w kabinie. W nowym modelu jeszcze ją poprawiono i to aż o 25%, w efekcie czego wynosi ona aż 135 litrów, zachowując tym samym tytuł lidera w segmencie. Samochód można też łatwo przekształcić w mobilne biuro. Oparcie środkowego fotela tworzy po złożeniu stół roboczy, a pod odchylanym siedziskiem znajduje się specjalny schowek na laptop. Do zasilania urządzeń przewidziano wejścia USB-C. Dostępnych jest też wiele opcji dotyczących siedzeń:siedzenie podwieszane, siedzenia obrotowe, siedzenia pojedyncze lub 2-miejscowa kanapa oraz 2 wersje tapicerki: tkaninowa lub ze skóry ekologicznej.

W standardzie znajdziemy nowy system OpenR Link z 10-calowym dotykowym ekranem z przewodową i bezprzewodową kompatybilnością z Android Auto i Apple CarPlay i możliwością replikacji ekranu smartfona. Oferuje on także zdalne aktualizacje, które są darmowe przez pierwsze 5 lat. System multimedialny oparty na Android Automotive 12 oferuje wbudowane usługi Google, w tym Google Maps, sklep Play czy asystenta głosowego Google. Master to pierwszy samochód dostawczy z systemem Android Automotive.
Poniżej znalazły się przykładowe funkcje nowego Renault Mastera przydatne dla przedsiębiorców:
- Przeglądarka Vivaldi Browser - zapewnia dostęp do Internetu i umożliwia na 10-calowym ekranie wygodne przeglądanie wiadomości e-mail i załączonych dokumentów, edycję dokumentów, oglądanie tutoriali, a nawet filmów na Youtube podczas przerwy na lunch. To skuteczna alternatywa dla korzystania ze smartfona. Odpowiednio skonfigurowana strona główna Vivaldi zawiera praktyczne, bezpośrednie linki do Gmaila, Outlooka, pakietu Office i e-instrukcji Renault. Podobnie jak w przypadku tabletu lub komputera, można ją spersonalizować pod kątem szybkiego dostępu do ulubionych aplikacji.
- EasyPark - aplikacja płatnicza do parkingów publicznych, umożliwiająca regulowanie należności w kwotach dokładnie odpowiadających czasom parkowania. Odmierzanie opłaty za parkowanie rozpoczyna się od pojedynczego kliknięcia na ekranie OpenR Link i kończy się automatycznie z chwilą wykrycia pojazdu w ruchu: proste i skuteczne.
- Interaktywna aplikacja Waze - obsługuje nawigację, oparta na mocno rozbudowanej społeczności, jest niezwykle cenna dla jej stałych użytkowników.
- Convertor Companion - umożliwia ona kierowcy kontrolowanie funkcji zabudów bezpośrednio na 10-calowym ekranie systemu multimedialnego
Renault Master 2024 - silniki
Producent chwali się ponadto, że zastosowanie nowej platformy uczyniło Mastera najbardziej wydajnym energetycznie modelem w swoim segmencie..Pod maską znajdziemy 2-litrowego diesla o mocach 105, 130, 150 oraz 170 KM. Według Renault nowy diesel pali nawet o 1,5 l/100 km mniej od poprzednika, a poziom emisji CO2 spadł o 39 g/km i wynosi poniżek 200 g/km. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa manualna skrzynia lub zupełnie nowa 9-stopniowa automatyczna przekładnia EAG9 (w poprzedniku występowała tylko skrzynia manualna).
Sporo zmian dotyczy także elektrycznego wariantu E-Tech. Rozwija on teraz 130 lub 142 KM oraz 300 Nm. Master E-Tech Electric oferowany będzie z dwoma pakietami baterii: 40 kWh zapewniającym 180 km zasięgu oraz 87 kWh pozwalającym na przejechanie aż 460 km na jednym ładowaniu, co jest najlepszym wynikiem w segmencie. Ładowność elektrycznego Mastera sięga 1625 kg. Baterie można ładować mocą do 130 kW, a w zaledwie 30 minut jesteśmy w stanie uzyskać 229 km zasięgu. Z kolei ładowanie od 10% do 100% z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku terminala AC typu Wallbox o mocy 22 kW. Elektryczny Master otrzyma także funkcje V2L (Vehicle To Load) oraz V2G (Vehicle To Grid). Pierwsza z nich umożliwia ładowanie urządzeń przenośnych z akumulatorów samochodu, np. komputerów lub narzędzi, a także zasilanie urządzeń zamontowanych w aucie przez wykonawców zabudów (np. agregatów chłodniczych, automatycznej tylnej klapy czy dodatkowego ogrzewania/klimatyzacji). Z kolei funkcja V2G pozwala na dostarczanie energii do sieci elektrycznej za pomocą dwukierunkowej ładowarki.
Nowe Renault Master w przyszłości oferowane będzie także z napędem wodorowym. Właśnie dlatego producent mówi o "multienergetycznej" platformie, gdyż pozwala ona na stosowanie zarówno napędu spalinowego, elektrycznego bateryjnego (BEV) i właśnie wodorowego.
Przełomowy układ hamulcowy i inne zaawansowane technologie
Renault chwali się także zastosowaniem innowacyjnych technologii, w tym wspomaganego elektrycznie, aktywnego układu hamulcowego, co ma zapewniać taką samą skuteczność hamowania niezależnie od obciążenia pojazdu, a także umożliwiać sprawniejsze działanie systemu awaryjnego hamowania. Wreszcie przyczyni się do poprawy efektywności hamowania rekuperacyjnego w wariantach elektrycznych. W nowym Masterze znajdziemy też 20 systemów wspomagających bezpieczeństwo i asystujących. Nie zabrakło m.in. układu stabilizacji przy bocznym wietrze, asystenta jazdy z przyczepą czy inteligentnego asystenta prędkości.
Nowe Renault Master trafi do sprzedaży wiosną 2024 roku. Ceny pojazdu poznamy bliżej premiery.
Aktualizacja z dnia 5 lipca 2024 - Renault Master wycenione w Polsce
Wersje spalinowe z mechaniczną skrzynią biegów są już dostępne do zamawiania w Polsce, a pierwsze dostawy zostały zaplanowane na wrzesień. Wersje elektryczne będzie można zamówić jeszcze tego lata. Natomiast wersje spalinowe z automatyczną skrzynią biegów powinny trafić do sprzedaży w ostatnim kwartale 2024 roku. Bazowe Renault Master L2H2 Extra z 2-litrowym dieslem o mocy 105 KM i DMC do 3,3 tony kosztuje od 133 400 zł netto. Wyposażenie standardowe wersji Extra obejmuje m.in.:
- system multimedialny openR link 10" z bezprzewodową replikacją smartfona
- światła mijania oraz do jazdy dziennej LED
- klimatyzację sterowaną manualnie
- czujniki parkowania tylne
- system automatycznego hamowania awaryjnego
- system utrzymania pasa ruchu
- regulator prędkości z ogranicznikiem
- fotel kierowcy z podłokietnikiem i regulacą odcinka lędźwiowego
- kanapę 2-miejscową typu "mobilne biuro" ze schowkiem
Poniżej przedstawiamy cennik poszczególnych wersji Renault Mastera:
LNIK typ nadwozia DMC EXTRA 2.0 dCi 105 L2H2
3300 kg
133 400 2.0 dCi 130 134 900 2.0 dCi 105 3500 kg
135 000 2.0 dCi 130 136 500 2.0 dCi 150 140 900 2.0 dCi 170 143 700 2.0 dCi 130 L3H2
3300 kg 136 100 2.0 dCi 130 3500 kg
137 700 2.0 dCi 150 142 100 2.0 dCi 170 144 900
Aktualizacja z dnia 31 lipca 2024 - Renault Master E-Tech wycenione w Polsce
Samochód występuje póki co z bateriami o pojemności 87 kWh zapewniającymi do 460 km zasięgu. Można je ładować za pomocą prądu zmiennego (AC) o mocy do 22 kW lub stałego (DC) o mocy do 130 kW. Oferta w Polsce obejmuje wersje w dwóch typach nadwozia: L2H2 – w cenie katalogowej 237 000 zł netto oraz L3H2 – w cenie 238 200 zł netto. Samochód może być objęty dopłatami w wysokości do 70 000 zł w ramach programu "Mój elektryk". Ładowność nowego Mastera E-Tech sięga 1625 kg (w wersji o DMC do 4,25 t).
Wyposażenie standardowe obejmuje m.in.:
- system multimedialny openR link 10" z bezprzewodową replikacją smartfona
- światła mijania oraz do jazdy dziennej LED
- klimatyzację sterowaną manualnie
- czujniki parkowania tylne
- system automatycznego hamowania awaryjnego
- system utrzymania pasa ruchu
- regulator prędkości z ogranicznikiem
- fotel kierowcy z podłokietnikiem i regulacją odcinka lędźwiowego
- kanapę 2-miejscową typu "mobilne biuro" ze schowkiem
Aktualizacja z dnia 16 września 2024 - Renault Master H2-Tech Prototype debiutuje na targach IAA Transportation
W 2025 roku Renault wprowadzi na rynek Mastera w wersji wodorowej H2-Tech. Podczas targów IAA Transportation w Hanowerze Renault pokazało prototypowego Mastera H2-Tech z napędem wodorowym. Za jego opracowanie odpowiada HYVIA, spółka joint venture pomiędzy Grupą Renault a Plug, zajmującą się mobilnością wodorową. Samochód ma zaoferować najlepszy zasięg w swoim segmencie wynoszący aż 700 km, niezależnie od warunków pogodowych. Tankowanie ma zająć raptem 5 minut. Samochód będzie oferowany jako furgon, rama czy podwozie do zabudowy, które będzie można dopasować do własnych potrzeb dzięki producentom zabudów zatwierdzonym przez Renault Pro+.

Projekt jest rozwijany od 3 lat i stale udoskonalany m.in. w oparciu o opinie klientów dwóch pierwszych wersji Mastera H2-Tech dostępnych od 2023 roku (powstały jeszcze na bazie poprzedniego Mastera). Architektura wodorowa jest w pełni zintegrowana z platformą pojazdu już na etapie projektowania, dzięki czemu - zdaniem producenta - nie ucierpią na tym ładowność i walory użytkowe pojazdu. Renault zastosowało architekturę drugiej generacji Dual Power pozwalającą na uzyskanie rekordowego zasięgu 700 km według cyklu WLTP. Korzysta ona ze zintegrowanego systemu multimedialnego dbającego o optymalne zarządzanie zasięgiem i zużyciem wodoru. Renault Master H2-Tech będzie sprzedawane przy wykorzystaniu sieci wyspecjalizowanych dealerów H2-Tech przeszkolonych w zakresie wyzwań związanych z wodorem w zakresie sprzedaży i obsługi posprzedażnej tej nowej wersji.
Master H2-Tech ma być seryjnie produkowany we francuskiej fabryce w Batilly, a więc w tym samym zakładzie co pozostałe warianty. Klienci będą mogli wybrać między dwoma wariantami pojemności zbiorników: 7,5 oraz 9 kg. Z kolei na tylnej osi umieszczono baterię o pojemności 20 kWh. Silnik elektryczny rozwija 143 KM, a prędkość maksymalna wynosi 120 km/h. Samochód zaoferuje przestrzeń ładunkową mieszczącą od 10,4 do 14,3 m3, zaś w odmianie przedłużonej nawet do 20 m3.
Renault Master w ofercie Nowydostawczy.pl
W ofercie Nowydostawczy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Renault Mastera w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 oraz z 2023 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające kilkunastu procent rabaty.
Zobacz ofertę Renault Master leasing na Nowydostawczy.pl