Peugeot e-Traveller doczekał się liftingu. Więcej stylu, komfortu i zasięgu

  • 23.11.2023
  • Nowydostawczy.pl
Peugeot e-Traveller 2024

Wzorem dostawczych wariantów użytkowych modeli Peugeota modernizacji doczekały się także ich osobowe warianty, w tym e-Traveller. Zyskał on na zasięgu, komforcie i stylu.

Peugeot e-Traveller 2024 - stylistyka 

Francuzi idą za ciosem i jednocześnie odświeżyli całą gamę swoich modeli użytkowych. Po wariantach dostawczych przyszła pora na ich osobowe wersje, w tym minibusa e-Traveller. Wzorem osobowych modeli i odświeżonego Experta zyskał on odświeżony przedni pas z charakterystycznymi trzema pazurami, które pełnią funkcję świateł LED do jazdy dziennej. Pojawił się również odświeżony grill z nowym logo marki, a na listę wyposażenia trafiły teraz reflektory Full LED. Z kolei kształt zderzaka zoptymalizowano pod kątem bezpieczeństwa i aerodynamiki. 

Dowiedz się więcej o zmianach w dostawczych Peugeotach: Nowe Peugeoty Partner, Expert i Boxer na Nowydostawczy.pl

Peugeot e-Traveller 2024 - dane techniczne i wersje

Nowy e-Traveller jest oferowany w dwóch długościach nadwozia: Standard (4,98 m) i Long (5,33 m). Mierzy przy tym 1,90 m wysokości, a zatem wjedzie na większość podziemnych parkingów. W zależności od wersji e-Traveller przewiezie od 5 do nawet 9 osób. Auto dedykowane jest dla firm zapewniających przewóz osób (hoteli, firm obsługujących przewozy lotniskowe, korporacji taksówkarskich itd.). W luksusowej wersji VIP oferuje konfigurację z 4 fotelami ustawionymi przodem do siebie i bogate wyposażenie (trójstrefowa klimatyzacja, przeszklony dach z przesłoną itd.).

Peugeot e-Traveller 2024 tył

Peugeot e-Traveller 2024 - wnętrze i wyposażenie

Zmianom poddano również kabinę. Otrzymała ona nowy zestaw cyfrowych zegarów z 10-calowym wyświetlaczem. Taki sam rozmiar ma centralny dotykowy ekran nowego systemu infotainment. Zapewnia on dostęp do internetu oraz bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto, a także oferuje asystenta głosowego "OK, PEUGEOT". Zastosowano też nową kierownicę z opcjonalną funkcją podgrzewania. Przeprojektowano także kratki nawiewów, a także schowki, które mają teraz większą pojemność, a także jest ich więcej. Schowki umieszczono m.in. w górnej partii deski rozdzielczej i na konsoli środkowej. Na desce rozdzielcze znajdziemy ponadto nową, niewielką dźwignię zmiany biegów skrzyni automatycznej e-Toggle. W zależności od wersji na siedzeniach zastosowano nowe tkaniny lub perforowaną skórę, a na panelach bocznych nowe okładziny w kolorze Liquid Palladium. 

Na liście wyposażenia e-Travellera znajdziemy m.in. wykrywanie zmęczenia kierowcy, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości, asystent utrzymania pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, ogranicznik prędkości. Nowością jest opcjonalny adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go. Zwiększono też ilość portów USB.  Nowy e-Traveller jest wyposażony w dwa gniazda USB-C na desce rozdzielczej, dwa gniazda USB-C przy fotelach w drugim rzędzie i dwa gniazda 12 V. 

Peugeot e-Traveller 2024 - silnik i zasięg

Zmianom poddano też układ napędowy. Co prawda baterie nadal mają 50 i 75 kWh, jednak w przypadku większego pakietu mamy do czynienia z udoskonalonymi ogniwami, które charakteryzują się wyższą wydajnością. Dzięki temu zasięg wzrósł z dotychczasowych 330 do 350 km na jednym ładowaniu. Mniejszy wariant przejedzie 224 km. Baterie można ładować mocą do 100 kW. Silnik rozwija 136 KM oraz 260 Nm i zapewnia prędkość maksymalną 130 km/h. Na wyposażeniu standardowym znajdziemy pokładową ładowarkę o mocy 7,4 kW, a na liście opcji o mocy 11 kW. Ładowanie akumulatorów od 5 do 80% trwa 38 minut w przypadku mniejszego wariantu i 45 minut w większym. Zastosowano też nowy, bardziej efektywny system hamowania rekuperacyjnego, w trzech poziomach, sterowanych za pomocą łopatek pod kierownicą.