Peugeot e-Rifter doczekał się liftingu. Zyskał więcej "pazura" i zasięgu

  • 13.11.2023
  • Nowydostawczy.pl
Peugeot e-Rifter 2024

Wzorem dostawczych wersji pakietu zmian doczekał się także osobowy Peugeot e-Rifter. Samochód zyskał nie tylko "pazura", ale i lepsze wyposażenie oraz przejedzie więcej na jednym ładowaniu.

Peugeot e-Rifter 2024 - dane techniczne

Parę tygodniu temu poznaliśmy odświeżone dostawcze Peugeoty, w tym kompaktowego Partnera. Teraz analogiczny pakiet zmian otrzymał jego osobowy odpowiednik, a więc Rifter, a właściwie e-Rifter, gdyż francuski kombivan występuje wyłącznie w wersji elektrycznej. Jest to kolejny krok Peugeota w celu zdobycia do 2025 roku pozycji lidera na rynku producentów modeli elektrycznych. 

Przeczytaj więcej o liftingu dostawczych Peugeotów: Nowe Peugeoty Boxer, Expert i Partner na Nowydostawczy.pl

Już na pierwszy rzut oka widać zupełnie nowy przedni pas e-Riftera, który zyskał charakterystyczne potrójne "pazury" LED do jazdy dziennej i umieszczone centralnie nowe logo marki. Wyrazisty styl e-Riftera jest dodatkowo podkreślony nowymi kolorami nadwozia: Zielony Sirkka i Niebieski Kiama. e-Rifter jest dostępny w 2 wersjach, 5- i 7-miejscowej w obu długościach nadwozia: Standard (4,40 m) i Long (4,75 m). Bagażnik liczy od 775 do 3000 litrów. Same schowki w samochodzie, w zależności od wersji, mają łączną pojemność aż 186 l.

Peugeot Rifter tył

Peugeot e-Rifter 2024 - wnętrze i wyposażenie

Wzorem Partnera odświeżono też wnętrze, które zyskało odświeżony kokpit z 10-calowym dotykowym ekranem nowego systemu infotainment. Siedzienia obito natomiast nową jasnoszarą tkaniną i zastosowano nowe materiały wykończeniowe. Przed kierowcą znalazł się natomiast nowy zestaw cyfrowych zegarów z 10-calowym wyświetlaczem. Zastosowano też nową, bardziej kompaktową kierownicę, opcjonalnie wyposażoną w podgrzewany wieniec. Na wyposażeniu e-Riftera znajdziemy m.in. indukcyjną ładowarkę, a system multimedialny oferuje bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto, asystenta głosowego "OK, Peugeot", a także możliwość aktualizacji bezprzewodowych. Zwiększono też ilość portów USB - pojawiły się 2 wejścia USB-C, do tego mamy jeden port USB-A oraz gniazdo 12V.

e-Rifter jest wyposażony w 18 systemów wspomagania jazdy, wzbogaconych przy okazji modernizacji o aktywny tempomat. Poprawiono też system wspomagania parkowania wyposażony w 12 czujników rozmieszczonych z przodu i z tyłu, oraz system VisioPark 180° wyposażony teraz w kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości. 

Peugeot e-Rifter 2024 - silnik i zasięg

Zastosowano też nowe baterie, które mają 50 kWh pojemności netto i zapewniają większy zasięg sięgający 320 km na jednym ładowaniu. Silnik rozwija 136 KM oraz 270 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,2 s, a prędkość maksymalna to 135 km/h. Nowością jest też pompa ciepła zwiększająca efektywność energetyczną pojazdu. W standardzie dostaniemy ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kWh, a w opcji jest ładowarka prądu trójfazowego o mocy 11 kW. Akumulatory można ładować mocą do 100 kW, dzięki czemu ich naładowanie od 0 do 80% zajmuje około 30 minut.