Porównanie: Renault Master 2024 vs Toyota Proace Max 2024. Rynkowe nowości
- 23.10.2024
- Nowydostawczy.pl
Liderem wśród aut dostawczych w Polsce jest Renault Master, którego najnowsze wcielenie właśnie trafiło na rynek. Samochód doczekał się też nowego rywala w postaci Toyoty Proace Max. Porównujemy oba modele.
W porównaniu znajdziesz informacje o:
Zarówno Renault jak i Toyota należą do czołówki na rynku samochodów dostawczych w Polsce. Francuski producent od początku roku sprzedał aż 10 095 samochodów użytkowych, co czyni go liderem, natomiast Toyota zarejestrowała w tym czasie 5105 pojazdów, co daje jej 4. miejsce wśród najpopularniejszych producentów aut dostawczych. Najwięcej przedsiębiorców decyduje się na Renault Mastera, który od lat zajmuje pierwsze miejsce wśród najlepiej sprzedających się dostawczaków i od stycznia do września 2024 roku znalazł 7121 klientów. Na rynek właśnie trafiła nowa generacja francuskiego dostawczaka, która może co najmniej powtórzyć sukces poprzednika. Pojawił się również nowy rywal w postaci Toyoty Proace Max. Oba auta zadebiutowały w podobnym czasie i walczą o tego samego klienta. Postanowiliśmy porównać dostawcze nowości Renault i Toyoty.
Renault Master 2024 vs Toyota Proace Max 2024 - krótko o modelach
IV generacja Renault Mastera zadebiutowała w listopadzie 2023 roku i jest zupełnie nową konstrukcją. Bazuje na nowej multienergetycznej platformie, która pozwala na zastosowanie różnych rodzajów napędu: spalinowego, elektrycznego i wodorowego. Gama nowego Mastera obejmie 20 wersji nadwoziowych o pojemności od 11 do 22 m3, ze zwiększoną szerokością otworu załadunku (+40 mm) bocznych drzwi przesuwnych i zwiększoną długością przestrzeni ładunkowej (+100 mm). Zmieniła się też stylistyka, zwłaszcza przedniego pasa, który zyskał nowy grill i aktualne logo marki oraz reflektory Full LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery C. Wprowadzono też nowy wzór tylnych lamp, a także zoptymalizowano aerodynamikę, zmniejszając współczynnik oporu powietrza o 20%. Skrócono rozstaw osi i przeprojektowano zawieszenie, zmniejszając średnicę zawracania o 1,5 m. W kabinie znajdziemy zupełnie nowy, skierowany ku kierowcy kokpit z nowym 10-calowym wyświetlaczem systemu OpenR Link opartym na Android Automotive. Zwiększono też pojemność schowków o 25%, do 135 litrów. Renault Master zdobyło tytuł International Van of The Year 2025.

Również w listopadzie 2023 roku zadebiutowała Toyota Proace Max, która tak naprawdę jest bliźniaczym modelem Fiata Ducato. Bazuje ona na odświeżonej wersji włoskiego dostawczaka, która zadebiutowała dosłownie miesiąc wcześniej. Samochód jest największym modelem w gamie Toyota Professional. Względem Fiata Ducato zmiany stylistyczne są subtelne i ograniczają się w zasadzie do zmodyfikowanego przedniego pasa i nieco innych tylnych lamp. Z przodu uwagę zwraca przednia listwa w kolorze nadwozia oraz czarny grill. Kabinę przejęto wprost z Ducato i jedyną różnicą jest tak naprawdę logo Toyoty na kierownicy. Przed kierowcą znajdziemy 7-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, natomiast centrum dowodzenia stanowi 10-calowy dotykowy ekran systemu infotainment z bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto oraz aktualizacjami over the air. W autach z silnikami wysokoprężnymi standardem jest 5-calowy ekran kolorowy oraz klasyczne analogowe zegary.

Renault Master 2024 vs Toyota Proace Max 2024 - wymiary i parametry użytkowe
Póki co Renault Master Furgon oferowane jest w wersjach L2H2, L3H2 i L3H3. Renault twierdzi, że Master Furgon ma największe w segmencie boczne drzwi przesuwne o szerokości 1312 mm. Poniżej prezentujemy tabelę z danymi dla poszczególnych wariantów Renault Mastera:
| Wariant | Długość (mm) | Szerokość (mm) | Wysokość (mm) | Rozstaw osi (mm) | Objętość przestrzeni ładunkowej (m3) | Długość przestrzeni ładunkowej (mm) | Wysokość przestrzeni ładunkowej (mm) | Ładowność (kg) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| L2H2 Furgon | 5681 | 2080 | 2500 | 3585 | 10,8 | 3225 | 1885 | 975-1257 |
| L3H2 Furgon | 6311 | 2080 | 2500 | 4215 | 13 | 3857 | 1885 | 984-1184 |
| L3H3 Furgon | 6311 | 2080 | 2780 | 4215 | - | - | - | - |

Toyota Proace Max Furgon występuje w aż 6 wariantach: L2H1, L2H2, L3H2, L4H2, L3H3 oraz L4H3. Oznacza to, że mamy do wyboru 3 długości i 3 wysokości. Poniżej prezentujemy tabelę z danymi dla poszczególnych wersji Toyoty Proace Max:
| Wariant | Długość (mm) | Szerokość (mm) | Wysokość (mm) | Rozstaw osi (mm) | Objętość przestrzeni ładunkowej (m3) | Długość przestrzeni ładunkowej (mm) | Wysokość przestrzeni ładunkowej (mm) | Ładowność (kg) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| L2H1 Furgon | 5413 | 2050 | 2264 | 3450 | 10 | 3120 | 1662 | 1300-1500 |
| L2H2 Furgon | 5413 | 2050 | 2524 | 3450 | 11,5 | 3120 | 1932 | 1275-1475 |
| L3H2 Furgon | 5998 | 2050 | 2524 | 4035 | 13 | 3705 | 1932 | 1225-1385 |
| L4H2 Furgon | 6363 | 2050 | 2524 | 4035 | 15 | 4070 | 1932 | 1290-1310 |
| L3H3 Furgon | 5998 | 2050 | 2764 | 4035 | 15 | 3705 | 2172 | 1320-1360 |
| L4H3 Furgon | 6363 | 2050 | 2764 | 4035 | 17 | 4070 | 2172 | - |

Renault Master 2024 vs Toyota Proace Max 2024 - silniki
Poniżej przedstawiamy gamę jednostek napędowych Renault Mastera:
| Silnik | Pojemność skokowa (cm³) | Liczba cylindrów / zaworów | Moc maksymalna (kW / KM) / przy obr./min | Maksymalny moment obrotowy (Nm) / przy obr./min | Prędkość maksymalna (km/h) | Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (s) | Napęd | Skrzynia biegów | Zasięg (km) | Pojemność baterii netto (kWh) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Blue dCi 105 | 1998 | 4/16 | 77 (105) / 3500 | 330 / 1500 | 150 | 19.8 | FWD | 6MT | - | - |
| Blue dCi 130 | 1998 | 4/16 | 96 (130) / 3500 | 350 / 1500 | 162 | 16.5 | FWD | 6MT | - | - |
| Blue dCi 150 | 1998 | 4/16 | 110 (150) / 3500 | 360 / 1500 | 170 | 14.1 | FWD | 6MT | - | - |
| Blue dCi 170 | 1998 | 4/16 | 125 (170) / 3500 | 380 / 1500 | 177 | 12.9 | FWD | 6MT | - | - |
| E-Tech electric | - | - | 140 | 300 | 120 | - | FWD | Redukcyjna | 404-416 | 87 |
Poniżej przedstawiamy gamę jednostek napędowych Toyoty Proace Max:
| Silnik | Pojemność skokowa (cm³) | Liczba cylindrów / zaworów | Moc maksymalna (kW / KM) / przy obr./min | Maksymalny moment obrotowy (Nm) / przy obr./min | Prędkość maksymalna (km/h) | Napęd | Skrzynia biegów | Zasięg (km) | Pojemność baterii netto (kWh) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2.2 D-4D 120 6 M/T | 2184 | 4/16 | 88 (120) / 3500 | 320 / 1400 | 138-148 | FWD | 6MT | - | - |
| 2.2 D-4D 140 6 M/T | 2184 | 4/16 | 103 (140) / 3500 | 350 / 1400 | 143-156 | FWD | 6MT | - | - |
| 2.2 D-4D 140 8AT | 2184 | 4/16 | 103 (140) / 3500 | 380 / 1400 | 148-152 | FWD | 8AT | - | - |
| 2.2 D-4D 180 6 M/T | 2184 | 4/16 | 110 (178) / 3500 | 380 / 1500 | 156-170 | FWD | 6MT | - | - |
| 2.2 D-4D 8AT | 2184 | 4/16 | 110 (178) / 3500 | 450 / 1500 | 160-169 | FWD | 8AT | - | - |
| BEV | - | - | 270 | 410 | 120 | FWD | Redukcyjna | 420 | 110 |
Renault Master 2024 vs Toyota Proace Max 2024 - ceny
Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Renault Mastera:
| SILNIK | typ nadwozia | DMC | EXTRA |
|---|---|---|---|
| 2.0 dCi 105 | L2H2 |
3300 kg |
133 400 |
| 2.0 dCi 130 | 134 900 | ||
| 2.0 dCi 105 | 3500 kg |
135 000 | |
| 2.0 dCi 130 | 136 500 | ||
| 2.0 dCi 150 | 140 900 | ||
| 2.0 dCi 170 | 143 700 | ||
| 2.0 dCi 130 | L3H2 |
3300 kg | 136 100 |
| 2.0 dCi 130 | 3500 kg |
137 700 | |
| 2.0 dCi 150 | 142 100 | ||
| 2.0 dCi 170 | 144 900 | ||
| E-Tech electric | L2H2 | 3500 kg | 237 000 |
| E-Tech electric | L3H2 | 238 200 |
Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Toyoty Proace Max:
Furgon Active
| Silnik/KM | Skrzynia | Masa | L2H1 | L2H2 | L3H2 | L3H3 | L4H2 | L4H3 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 120 KM | 6 M/T | 3.3 | 140 100 | 143 100 | 148 400 | - | - | - |
| 140 KM | 6 M/T | 3.5 | 147 600 | 150 600 | - | - | - | - |
| 140 KM | 6 M/T | 3.5 Heavy | - | - | 155 900 | 158 900 | 158 900 | 161 900 |
| 140 KM | 8 A/T | 3.5 | 156 600 | 159 600 | - | - | - | - |
| 140 KM | 8 A/T | 3.5 Heavy | - | - | 164 900 | - | - | - |
| 180 KM | 6 M/T | 3.5 Heavy | - | 160 100 | 163 100 | - | 166 100 | 169 100 |
| 180 KM | 8 A/T | 3.5 Heavy | - | 169 100 | 172 100 | 175 100 | 175 100 | 178 100 |
Furgon Comfort
| Silnik/KM | Skrzynia | Masa | L2H1 | L2H2 | L3H2 | L3H3 | L4H2 | L4H3 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 120 KM | 6 M/T | 3.3 | 159 400 | 162 400 | 167 700 | - | - | - |
| 140 KM | 6 M/T | 3.5 | 166 900 | 169 900 | - | - | - | - |
| 140 KM | 6 M/T | 3.5 Heavy | - | - | 175 200 | 178 200 | 178 200 | 181 200 |
| 140 KM | 8 A/T | 3.5 | 175 900 | 178 900 | - | - | - | - |
| 140 KM | 8 A/T | 3.5 Heavy | - | - | 184 200 | - | - | - |
| 180 KM | 6 M/T | 3.5 Heavy | - | 179 400 | 182 400 | - | 185 400 | 188 400 |
| 180 KM | 8 A/T | 3.5 Heavy | - | 188 400 | 191 400 | 194 400 | 194 400 | 197 400 |
Renault Master 2024 vs Toyota Proace Max 2024 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia standardowego Renault Mastera Extra 2.0 dCi 130 w wersji L2H2 wycenionego na 134 900 zł netto oraz Toyoty Proace Max Active 2.2 D-4D 120 6 M/T wycenionej na 143 100 zł.
Prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Renault Mastera Extra:
- system multimedialny openR link 10" z bezprzewodową replikacją smartfona
- światła mijania oraz do jazdy dziennej LED
- klimatyzacja sterowana manualnie
- czujniki parkowania tylne
- system automatycznego hamowania awaryjnego
- system utrzymania pasa ruchu
- regulator prędkości z ogranicznikiem
- fotel kierowcy z podłokietnikiem i regulacą odcinka lędźwiowego
- kanapa 2-miejscowa typu "mobilne biuro" ze schowkiem
- 16-calowe stalowe felgi
- indukcyjna ładowarka do smartfona
- lusterka boczne sterowane elektrycznie, podgrzewane, składane manualnie
- kierownica z tworzywa sztucznego z regulacją w dwóch płaszczyznach
- stalowa dolna osłona silnika
- wskaźniki kierowcy analogowe z wyświetlaczem 3,5" TFT monochromatycznym
- schowek pasażera wysuwany + zamykany schowek na desce rozdzielczej
- pełnowymiarowe koło zapasowe
- drzwi tylne otwierane pod kątem 180 stopni
- punkty mocowania ładunku w podłodze (8 dla L2/ 10 dla L3
- oświetlenie przestrzeni ładunkowej

Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Toyoty Proace Max Active:
- 15" felgi stalowe srebrne z oponami 215/70 R15C (16" felgi stalowe z oponami 215/75 R16C (dla wersji z automatyczną skrzynią biegów lub Heavy)
- Tapicerka materiałowa
- Dwuosobowa kanapa pasażerów
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
- Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- Tylne czujniki parkowania
- Klimatyzacja manualna
- Drzwi tylne otwierane pod kątem 180 stopni
- Inteligentny asystent prędkości
- Światła do jazdy dziennej
- Przednie światła halogenowe
- Pełnowymiarowe koło zapasowe
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Kierownica multifunkcyjna, uretanowa
- Zaczepy do mocowania ładunku
- Półka pod sufitem w kabinie kierowcy
- Bezprzewodowa łączność z telefonem
- Antena DAB
- Analogowe zegary
- Złącze USB-C
- Ekran komputera pokładowego 3,5"
- Kolorowy ekran multimediów 5"

Renault Master vs Toyota Proace Max - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Renault Mastera Furgon Extra L3H2 2.0 dCi 150 6MT z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM, napędem na przednią oś oraz 6-biegową skrzynią manualną:
- Cena katalogowa: 159 712 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 139 899 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 30% ( 42 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (28 000 zł).
- Rata netto: 2134 zł
Renault Master 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 108 325 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 120 782 zł
Renault Master i Toyota Proace Max w ofercie Nowydostawczy.pl
W ofercie Nowydostawczy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Renault Mastera w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające nawet 25% rabaty względem ceny katalogowej.
Renault Master 2024 vs Toyota Proace Max 2024 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą m.in. Iveco Daily, Fiat Ducato, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Opel Movano, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter, MAN TGE oraz Ford Transit.