Porównanie: Ford Transit 2024 vs Renault Master 2024. Starcie weteranów
- 19.04.2024
- Nowydostawczy.pl
Oba należą do ścisłej czołówki sprzedaży wśród samochodów dostawczych, reprezentują ten sam segment i oferują wiele wersji do wyboru. Ford Transit i Renault Master to hity rynku aut dostawczych. Pora je porównać.
Z porównania dowiesz się o:
Rynek samochodów dostawczych w Polsce jest zdominowany przez modele segmentu E. Liderem jest Renault Master, które od lat zostawia rywali daleko w tyle, znajdując aż 10 062 nabywców w 2023 roku. Dla porównania Ford Transit, który zajął 5. miejsce, znalazł w tym czasie 4220 nabywców. W I kwartale 2024 roku sytuacja nie uległa zmianie. Master pozostaje liderem, ze sprzedażą na poziomie 2164 sztuk, zaś 5. Transit sprzedał się w liczbie 894 egzemplarzy. Niedawno Master doczekał się następcy, jednak nim ten trafi na rynek, porównamy dotychczasowe wcielenie Renault Mastera z Fordem Transitem.
Ford Transit 2024 vs Renault Master 2024 - krótko o modelach
Ford Transit zadebiutował na rynku w 2013 roku i przeszedł w międzyczasie parę liftingów, w tym ostatni w 2023 roku. Zastosowano wówczas nowy system multimedialny (jako opcję) Ford SYNC4 z 13,2-calowym wyświetlaczem, wzbogacono wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, m.in. o kamery 360 stopni czy funkcję automatycznego hamowania przy cofaniu w razie wykrycia zbliżających się obiektów. Ford Transit wyróżnia się sporym, typowym dla dostawczych Fordów grillem, występuje w wielu wersjach nadwoziowych, silnikowych i wyposażeniowych, w tym w uterenowionej Trail. Samochód występuje z silnikami diesla lub z napędem elektrycznym. Warto dodać, że Ford E-Transit to najpopularniejszy elektryczny dostawczak w Polsce i jeden z najpopularniejszych elektryków na naszym rynku w ogóle.

III generacja Mastera zadebiutowała w 2010 roku i jest bliźniaczą konstrukcją dla Nissana NV400 oraz Opla Movano (do 2021 r.). Master słynie z bardzo dobrych parametrów przewozowych i wielu możliwości konfiguracji, m.in. nadwozia czy wyposażenia, a także nadaje się pod wiele zabudów specjalistycznych. To samo dotyczy zresztą Transita. Napęd trafia na przód, tył lub obie osie. W 2019 roku przeprowadzono drugi, tym razem dość obszerny lifting, kiedy to zmieniono przedni pas i wnętrze, wprowadzając nowe multimedia z 8-calowym dotykowym ekranem, zaś przód upodobniono do pozostałych modeli Renault. Na listę wyposażenia trafił m.in. system aktywnego przeciwdziałania bocznym podmuchom wiatru. Łączna pojemność schowków w kabinie wynosi 105 litrów.

Ford Transit 2024 vs Renault Master 2024 - wymiary
Poniżej prezentujemy kluczowe parametry techniczne Forda Transita (w zależności od wersji ładowność waha się od 832 do 2458 kg, zaś DMC od 3,5 do 5 ton):
| Parametr | Długość całkowita 5531 mm [L2] | Długość całkowita 5981 mm [L3] | Długość całkowita 6704 mm [L4] |
|---|---|---|---|
| Szerokość całkowita (z lusterkami) | 2474 mm | 2474 mm | 2474 mm |
| Szerokość całkowita (ze złożonymi lusterkami) | 2112 mm | 2112 mm | 2112 mm |
| Wysokość całkowita (z obciążeniem / bez obciążenia) | |||
| FWD H2 | 2413 / 2533 mm | 2411 / 2530 mm | - |
| FWD H3 | 2652 / 2769 mm | 2650 / 2767 mm | - |
| RWD/AWD H2 | 2447 / 2534 mm | 2443 / 2533 mm | - |
| RWD/AWD H3 | 2686 / 2771 mm | 2682 / 2769 mm | 2680 / 2778 mm |
| Rozstaw osi | 3300 mm | 3750 mm | 3750 mm |
| Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej (do przegrody) | 3083 mm | 3533 mm | 4256 mm |
| Szerokość przestrzeni ładunkowej | 1392-1784 mm | 1392-1784 mm | 1392-1784 mm |
| Wysokość przestrzeni ładunkowej (FWD / RWD, AWD) | |||
| H2 | 1886 / 1786 mm | ||
| H3 | 2125 / 2025 mm | ||
| Powierzchnia przestrzeni ładunkowej (m³) (FWD / RWD, AWD) | |||
| H2 | 10 / 9,5 m³ | 11,5 / 11 m³ | |
| H3 | 11,2 / 10,7 m³ | 13 / 12,4 m³ | - / 15 m³ |

Poniżej prezentujemy kluczowe parametry techniczne Renault Mastera (DMC od 2,8 do 4,5 t, ładowność do 1971 kg):
| Wariant | Długość nadwozia (mm) | Wysokość nadwozia (mm) | Rozstaw osi (mm) | Wysokość przestrzeni ładunkowej (mm) | Objętość ładunkowa (m³) | Długość przestrzeni ładunkowej (mm) | Szerokość przestrzeni ładunkowej (mm) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| FWD | 1894 | 8 - 14.8 | 2583 - 3733 | 1380 - 1765 | |||
| L1H1 | 5075 | 2307 | 3182 | ||||
| L2H1 | 5575 | 2307 | 3682 | ||||
| L2H2 | 5575 | 2488 - 2500 | 3682 | ||||
| L3H2 | 6255 | 2488 - 2500 | 4332 | ||||
| L3H3 | 6255 | 2744 - 2749 | 4332 | ||||
| RWD | 1894 | 12.4 - 17 | 3733 - 4383 | 1380 - 1765 | |||
| L3H2 | 6255 | 2527 - 2557 | 3682 | ||||
| L3H3 | 6255 | 2786 - 2808 | 3682 | ||||
| L4H3 | 6875 | 2786 - 2808 | 4332 |

Ford Transit 2024 vs Renault Master 2024 - silniki
Pod maską Transita znajdziemy 2-litrowego diesla o mocach 105, 130, 165, 170 oraz 185 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna lub 6- oraz 10-stopniowa przekładnia automatyczna. Napęd trafia na przednią, tylną lub obie osie. Dostępna jest też wersja elektryczna o mocach 184 oraz 269 KM oraz 430 Nm, wyposażona w baterie o pojemności 68 kWh, zapewniające od 238 do 309 km zasięgu, w zależności od wersji. Napęd trafia w niej na tylną oś.
Pod maską Mastera znajdziemy 2.3-litrowego diesla o mocach 110, 135, 145, 150, 165 oraz 180 KM. Napęd trafia na przednią, tylną lub obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Dostępna jest też odmiana elektryczna E-Tech electric rozwijająca 77 KM i 225 Nm, wyposażona w baterie o pojemności 52 kWh, które zapewniają od 147 do 204 km zasięgu.
Ford Transit 2024 vs Renault Master 2024 - ceny
Poniżej prezentujemy cennik Forda Transita:
| Silnik | Seria | Napęd | Ambiente L2 | Ambiente L3 | Trend L2 | Trend L3 | Trend L4 | Trail L2 | Trail L3 | Limited L2 | Limited L3 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2.0 EcoBlue 105KM, M6 | 290 FWD | FWD | - | - | 158 795 zł | - | - | - | - | - | - |
| 2.0 EcoBlue 130KM, M6 | 290 FWD | FWD | - | - | 163 045 zł | - | - | - | - | - | - |
| 310 FWD | FWD | - | - | 166 545 zł | - | - | - | - | - | ||
| 350 FWD | FWD | 160 220 zł | 162 520 zł | 168 245 zł | 170 245 zł | - | - | - | - | - | |
| 350 RWD | RWD | - | - | 169 745 zł | 172 045 zł | 174 645 zł | - | - | - | - | |
| 350 AWD | AWD | - | - | - | 193 945 zł | - | - | - | - | - | |
| 2.0 EcoBlue 130, A6 | 350 FWD | FWD | - | - | 173 145 zł | - | - | - | - | - | - |
| 2.0 EcoBlue 165, A10 | 350 RWD | RWD | - | - | - | - | 186 345 zł | - | - | - | - |
| 2.0 EcoBlue 170KM, M6 | 350 FWD | FWD | - | - | - | 177 345 zł | - | - | - | - | - |
| 350 RWD | RWD | - | - | - | 178 845 zł | 181 445 zł | - | - | - | - | |
| 350 AWD | AWD | - | - | - | - | - | - | 209 645 zł | - | - | |
| 2.0 EcoBlue 170KM, A6 | 350 FWD | FWD | - | - | - | 182 245 zł | - | - | - | - | 188 295 zł |
Poniżej prezentujemy cennik Forda E-Transita:
| Seria | Pojemność Baterii | Moc | Van |
|---|---|---|---|
| 350 L2 | 68 kWh | 184 KM | 277 155,- |
| 350 L2 | 68 kWh | 269 KM | 284 380,- |
| 350 L3 | 68 kWh | 184 KM | 279 455,- |
| 350 L3 | 68 kWh | 269 KM | 286 680,- |
| 350 L4 | 68 kWh | 184 KM | 282 055,- |
| 350 L4 | 68 kWh | 269 KM | 289 280,- |
| 425 L2 | 68 kWh | 184 KM | 279 305,- |
| 425 L2 | 68 kWh | 269 KM | 286 530,- |
| 425 L3 | 68 kWh | 184 KM | 281 605,- |
| 425 L3 | 68 kWh | 269 KM | 288 830,- |
| 425 L4 | 68 kWh | 184 KM | 284 205,- |
| 425 L4 | 68 kWh | 269 KM | 291 430,- |
Poniżej prezentujemy ceny Renault Mastera:
Master Furgon FWD:
L1H1 dmc do 2,8 t
- 2.3 dCi 110 KM 124 500 zł
- 2.3 dCi 135 KM 126 000 zł
L1H1 dmc do 3,3 t
- 2.3 dCi 110 KM 126 950 zł
- 2.3 dCi 135 KM 128 450 zł
L1H1 dmc do 3,5 t
- 2.3 dCi 110 KM 128 600 zł
- 2.3 dCi 135 KM 130 100 zł
- 2.3 dCi 150 KM 134 500 zł
- 2.3 dCi 180 KM 137 300 zł
L1H2 dmc do 3,5 t
- 2.3 dCi 135 KM 131 300 zł
- 2.3 dCi 150 KM 135 700 zł
- 2.3 dCi 180 KM 138 500 zł
L2H2 dmc do 3,5 t
- 2.3 dCi 110 KM 131 000 zł
- 2.3 dCi 135 KM 132 500 zł
- 2.3 dCi 150 KM 136 900 zł
- 2.3 dCi 180 KM 139 700 zł
L3H2 dmc do 3,5 t
- 2.3 dCi 110 KM 132 200 zł
- 2.3 dCi 135 KM 133 700 zł
- 2.3 dCi 150 KM 138 100 zł
- 2.3 dCi 145 KM 138 100 zł
- 2.3 dCi 180 KM 140 900 zł
- 2.3 dCi 165 KM 140 900 zł
- 2.3 dCi Qck 180 KM 144 900 zł
L3H3 dmc do 3,5 t
- 2.3 dCi 135 KM 134 900 zł
- 2.3 dCi 150 KM 139 300 zł
- 2.3 dCi 180 KM 142 100 zł
- 2.3 dCi Qck 180 KM 146 100 zł
Renault Master Furgon RWD:
L3H2 dmc do 3,5 tony koła tylne pojedyncze
- 2.3 dCi 130 KM 141 250 zł
- 2.3 dCi 145 KM 145 650 zł
- 2.3 dCi 165 KM 148 450 zł
L3H2 dmc do 3,5 tony koła tylne podwójne:
- 2.3 dCi 130 KM 147 750 zł
- 2.3 dCi 145 KM 152 150 zł
- 2.3 dCi 165 KM 154 950 zł
L3H3 koła tylne podwójne
- 2.3 dCi 145 KM 153 350 zł
L4H2 dmc do 3,5 t koła tylne pojedyncze
- 2.3 dCi 145 KM 146 850 zł
- 2.3 dCi 165 KM 149 650 zł
L4H2 dmc do 3,5 t tylne koła podwójne
- 2.3 dCi 145 KM 153 350 zł
- 2.3 dCi 165 KM 156 150 zł
L4H3 dmc do 3,5 t tylne koła pojedyncze
- 2.3 dCi 145 KM 148 050 zł
- 2.3 dCi 165 KM 150 850 zł
L4H3 dmc do 3,5 t tylne koła podwójne
- 2.3 dCi 145 KM 154 550 zł
- 2.3 dCi 165 KM 157 350 zł
Master E-Tech electric:
- L1H2 dmc do 3,5 tony 284 400 zł
- L2H2 dmc do 3,5 tony 285 600 zł
- L3H2 dmc do 3,5 tony 286 800 zł
Ford Transit 2024 vs Renault Master 2024 - wyposażenie
Prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Forda Transita Ambiente:
- Lusterka boczne z soczewką eliminującą martwe pole widzenia i wbudowanymi kierunkowskazami
- Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
- Boczne drzwi przesuwne po stronie pasażera
- Funkcja opóźnionego wyłączania reflektorów
- 15” stalowe obręcze kół z częściowymi kołpakami (w seriach 290 i 310)
- 16” stalowe obręcze kół z częściowymi kołpakami (w seriach 330 i 350)
- Tylne chlapacze
- Radio w standardzie DIN z DAB+, oraz złączem USB
- Zestaw głośnomówiący Bluetooth
- Modem FordPass Connect
- Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- Komputer pokładowy
- Elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi
- Poduszka powietrzna kierowcy
- Fotel kierowcy z podłokietnikiem i z regulacją w 4 kierunkach

Prezentujey wybrane elementy wyposażenia standardowego Renault Mastera Extra:
- stalowe obręcze kół 16"
- koło zapasowe
- poduszka powietrzna kierowcy
- kluczyk centralnego zamka z funkcją selektywnego otwierania drzwi
- system wspomagania nagłego hamowania
- czujnik deszczu i światła
- światła do jazdy dziennej LED
- radioodtwarzacz z DAB
- klimatyzacja manualna
- szyby przednie elektryczne z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
- wyłożenie przegrody działowej od strony kabiny pasażerskiej wykładziną
- wielofunkcyjna kanapa ze składanym oparciem (stolik obrotowy) i schowkiem w siedzisku
- tapicerka materiałowa Kompo
- fotel kierowcy z regulacją pochylenia oparcia i lędźwiową
- lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie
- wysuwany schowek na rękawiczki EASY LIFE
- wysuwany stolik EASY LIFE pod komputer z uchwytem na kubek
- podłokietnik kierowcy
- tylne drzwi nieprzeszklone otwierane pod kątem 180 stopni

Ford Transit vs Renault Master - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Forda Transita 350 L3H2 Trend Furgon z 2-litrowym dieslem o mocy 130 KM, napędem na przednią oś oraz 6-biegową skrzynią manualną
- Cena katalogowa: 173 445 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 121 499 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 30% ( 36 000 zł)
- Wartość wykupu 25% (30 000 zł).
- Rata netto: 1759 zł
Ford Transit 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 94 756 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 105 653 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Renault Mastera L3H2 Furgon z 2.3-litrowym dieslem o mocy 135 KM, napędem na przednią oś oraz 6-biegową skrzynią manualną
- Cena katalogowa: 149 725 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 124 999 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 30% ( 37 000 zł)
- Wartość wykupu 25% (31 000 zł).
- Rata netto: 1795 zł
Renault Master 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 97 123 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 108 292 zł
Ford Transit i Renault Master w ofercie Nowydostawczy.pl
W ofercie Nowydostawczy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Renault Mastera w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 i 2024 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające nawet 25% rabaty względem ceny katalogowej.
W ofercie Nowydostawczy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Forda Transita w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 i 2024 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające nawet 30% rabaty względem ceny katalogowej.
Ford Transit 2024 vs Renault Master 2024 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą m.in. Iveco Daily, Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Toyota Proace Max, Opel Movano, Mercedes Sprinter, Maxus Deliver 9, Volkswagen Crafter oraz MAN TGE.