Porównanie: Ford Transit Custom 2024 vs Renault Trafic 2024. Nowość kontra weteran

  • 12.04.2024
  • Nowydostawczy.pl
Ford Transit Custom

Ford Transit Custom oraz Renault Trafic należą do najpopularniejszych modeli w swoim segmencie. Pierwszy z nich doczekał się niedawno nowego wcielenia, zaś Trafic jest rynkowym weteranem. Który z nich jest lepszą propozycją?

Średniej wielkości dostawczaki mają wiele zalet, gdyż zapewniają znacznie więcej przestrzeni niż kompaktowe, a jednocześnie są zwinniejsze i tańsze w zakupie i eksploatacji niż duże vany. Ponadto można nimi wjechać na większość podziemnych parkingów i są też łatwiejsze w codziennej eksploatacji. Dla wielu przedsiębiorców stanowią one dobry kompromis między pakownymi, ale mało zwrotnymi furgonami segmentu E a zwinnymi, lecz mało pakownymi kompaktowymi furgonami. Najpopularniejszymi dostawczakami segmentu D w Polsce są Ford Transit Custom oraz Renault Trafic. Pierwszy z nich znalazł w I kwartale 2024 roku 617 nabywców, zajmując 8. miejsce w zestawieniu najpopularniejszych nowych samochodów dostawczych w Polsce, zaś Trafica sprzedano 456 sztuk, co daje mu 10. miejsce wśród najchętniej wybieranych dostawczaków. Transit Custom doczekał się niedawno nowej generacji, zaś Trafic jest już rynkowym weteranem obecnym na rynku od dekady. Postanowiliśmy je porównać.

Ford Transit Custom 2024 vs Renault Trafic 2024 - krótko o modelach

Ford Transit Custom 2024 

II generacja Forda Transita Customa zadebiutowała w 2022 roku i powstała jako zupełnie nowa konstrukcja w ramach współpracy z Volkswagenem (nowy T7 Transporter będzie spokrewniony z Transitem Customem). Samochód trafił na rynek w 2023 roku. Wizualnie samochód upodobnił się do nowszych modeli, w tym do Tourneo Connecta. Najbardziej charakterystycznym elementem jest nowy przedni pas ze smuklejszymi reflektorami LED, bardziej owalnym grillem i i LED-ową listwą łączącą lampy. Zupełnie nowy jest natomiast kokpit, gdzie znajdziemy największy w segmencie, aż 13-calowy wyświetlacz systemu FORD SYNC4, zaś przed kierowcą znalazł się 12,3-calowy zestaw cyfrowych zegarów. Wyposażenie nowego Transita już w standardzie jest bardzo bogate i czyni go jednym z najbardziej zaawansowanych modeli w segmencie. Transit występuje jako van, brygadówka i minibus, z dwoma rozstawami osi i w dwóch wariantach długości nadwozia. 

Ford Transit Custom

Renault Trafic 2024

III generacja Trafica trafiła na rynek w 2014 roku jako zupełnie nowa konstrukcja. Samochód oferowany jest w dwóch wariantach długości nadwozia oraz z dwoma rozstawami osi. Trafic przez 10 lat rynkowego stażu przeszedł 2 liftingi, z czego ostatni miał miejsce w 2021 roku. Zmieniono wówczas przedni pas i wnętrze, upodabniając je do nowszych modeli francuskiej marki, np. do Kangoo. Z przodu zastosowano nowy większy grill z chromowanym wykończeniem i wyeksponowanym logo marki, zaś w kabinie znajdziemy natomiast nową kierownicę, bogatsze wyposażenie i nowy system multimedialny z 8-calowym dotykowym ekranem, portem USB-A oraz łącznością z Apple CarPlay i AndroidAuto. 

Renault Trafic

Ford Transit Custom 2024 vs Renault Trafic 2024 - wymiary

Ford Transit Custom 2024

Poniżej przedstawiamy najważniejsze parametry techniczne Forda Transita Custom Van: 

Parametr

Wersja L1

Wersja L2

Długość [mm]

5050

5450

Szerokość [mm]

1999

1999

Wysokość [mm]

1963-1981

1961-1978

Rozstaw osi [mm]

3100

3500

Maks. długość przestrzeni ładunkowej [mm]

2602

3002

Maks. długość z opcjonalnym schowkiem pod fotelem pasażera [mm]

3075

3475

Szerokość przestrzeni ładunkowej (mm) 1392-1777 1392-1777
Wysokość przestrzeni ładunkowej (mm) 1405 1405

Objętość przestrzeni ładunkowej [m³]

5.8

6.8

Zakres ładowności [kg]

924-1410

924-1410


 

Ford Transit Custom tył

Renault Trafic 2024

Poniżej prezentujemy najważniejsze parametry techniczne Renault Trafica:

Specyfikacja

L1H1

L1H2

L2H1

L2H2

Długość (mm)

5080

5080

5480

5480

Szerokość (mm)

1956

1956

1956

1956

Wysokość (mm)

1971

2495

1967

2498

Rozstaw osi (mm)

3080

3080

3498

3498

Długość przestrzeni ładunkowej (mm)

2537 - 2937

2537 - 2937

2537 - 2937

2537 - 2937

Szerokość przestrzeni ładunkowej (mm)

1268 - 1662

1268 - 1662

1268 - 1662

1268 - 1662

Wysokość przestrzeni ładunkowej (mm)

1397 - 1898

1397 - 1898

1397 - 1898

1397 - 1898

Ładowność (kg)

1017

1089

907

907

Objętość przestrzeni ładunkowej (m³)

5,8

7,7

6,7

8,9

Renault Trafic tył

Ford Transit Custom 2024 vs Renault Trafic 2024 - silniki 

Ford Transit Custom 2024

Ford Transit Custom jest jednym z nielicznych samochodów dostawczych na rynku dostępnych także w odmianie hybrydowej plug-in. Korzysta ona z baterii o pojemności 11,8 kWh netto i może przejechać do 54 km na prądzie. Wkrótce do gamy dołączy wersja elektryczna o mocy 136 lub 218 KM. Baterie mają 74 kWh i oferują do 327 km zasięgu. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Transita Custom:

Typ silnika Moc KM Skrzynia biegów Napęd Pojemność skokowa (cc) Moc maksymalna (KM/obroty) Maksymalny moment obrotowy (Nm/obroty)
2.0 ECOBLUE 110 KM 110 M6 FWD 1996 110 (81kW) / 3000 310 / 1500 - 2500
2.0 ECOBLUE 136 KM 136 M6 FWD 1996 136 (100kW) / 3250 360 / 1500 - 2500
2.0 ECOBLUE 136 KM 136 A8 FWD 1996 136 (100kW) / 3250 360 / 1500 - 2500
2.0 ECOBLUE 136 KM 136 A8 AWD 1996 136 (100kW) / 3250 360 / 1500 - 2500
2.0 ECOBLUE 150 KM 150 M6 FWD 1996 150 (110kW) / 3500 360 / 1500 - 2500
2.0 ECOBLUE 170 KM 170 A8 FWD 1996 170 (125kW) / 3500 390 / 1750 - 2500
2.0 ECOBLUE 170 KM 170 A8 AWD 1996 170 (125kW) / 3500 390 / 1750 - 2500
2.5 PLUG-IN HYBRID 170 eCVT FWD 2488 232 (171kW) 209 + 320 eDrive

 Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Renault Trafica: 

Parametr

Blue dCi 110

Blue dCi 130

Blue dCi 150

Blue dCi 150 EDC

Blue dCi 170

Blue dCi 170 EDC

Typ skrzyni biegów

6-biegowa manualna

6-biegowa manualna

6-biegowa manualna

Automatyczna 6-stopniowa skrzynia biegów EDC dwusprzęgłowa

6-biegowa manualna

Automatyczna 6-stopniowa skrzynia biegów EDC dwusprzęgłowa

Pojemność skokowa (cm3) / liczba cylindrów / zaworów

1997 / 4 / 16

1997 / 4 / 16

1997 / 4 / 16

1997 / 4 / 16

1997 / 4 / 16

1997 / 4 / 16

Moc maksymalna w kW (KM) przy obr./min

81 (110) przy 3500

96 (130) przy 3500

110 (150) przy 3500

110 (150) przy 3500

125 (170) przy 3500

125 (170) przy 3500

Ford Transit Custom 2024 vs Renault Trafic 2024 - ceny

Ford Transit Custom 2024

Poniżej prezentujemy cennik Forda Transita Custom VAN (podane ceny są kwotami netto w zł):

Seria / Wersja Napęd Skrzynia biegów Trend L1 Trend L2 Limited L1 Limited L2 Sport L1 Sport L2 Trail L1 Trail L2
280 2,0 EcoBlue 110 KM FWD M6 142 010,- - - - - - - -
280 2,0 EcoBlue 136 KM FWD M6 146 430,- - - - - - - -
FWD A8 154 430,- - - - - - - -
300 2,0 EcoBlue 136 KM FWD M6 147 930,- 149 930,- - - - - - -
FWD A8 155 930,- 157 930,- - - - - - -
300 2,0 EcoBlue 150 KM FWD M6 150 310,- 152 310,- 156 445,- 158 445,- - - - -
300 2,0 EcoBlue 170 KM FWD A8 161 710,- 163 710,- 167 845,- 169 845,- 176 795,- 178 795,- - -
320 2,0 EcoBlue 136 KM FWD M6 149 430,- 151 430,- - - - - 159 225,- 161 225,-
FWD A8 157 430,- 159 430,- - - - - 167 225,- 169 225,-
AWD A8 169 430,- 171 430,- - - - - 179 225,- 181 225,-
320 2,0 EcoBlue 150 KM FWD M6 151 810,- 153 810,- - - 164 605,- 166 605,- 161 605,- 163 605,-
320 2,0 EcoBlue 170 KM FWD A8 163 210,- 165 210,- - - - - 173 005,- 175 005
320 2.5 Plug-in Hybrid FWD eCVT 177 150  179 150 183 285 185 285 192 235 194 235 - -

Renault Trafic 2024

Poniżej prezentujemy cennik Renault Trafica Furgon: 

Długość

Silnik

Klasa ładowności

Extra

L1H1

Blue dCi 110

1000 kg

114 600 zł

Blue dCi 130

1200 kg

115 600 zł

Blue dCi 150

1000 kg

116 600 zł

Blue dCi 150 EDC

1200 kg

117 600 zł

Blue dCi 170

1000 kg

121 200 zł

Blue dCi 170 EDC

1200 kg

122 200 zł

L2H1

Blue dCi 110

1000 kg

118 100 zł

Blue dCi 130

1200 kg

120 100 zł

Blue dCi 150

1000 kg

124 700 zł

Blue dCi 150 EDC

1200 kg

132 200 zł

Blue dCi 170

1000 kg

128 700 zł

Blue dCi 170 EDC

1200 kg

136 200 zł

L1H2

Blue dCi 150

1200 kg

125 600 zł

Blue dCi 170

1000 kg

129 600 zł

L2H2

Blue dCi 150

1200 kg

128 100 zł

Blue dCi 170

1000 kg

132 100 zł

Ford Transit Custom 2024 vs Renault Trafic 2024 - wyposażenie

Ford Transit Custom 2024

Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Forda Transita Custom Trend: 

  • Reflektory w technologii LED, ze światłami do jazdy dziennej oraz światłami mijania w technologii LED
  • 16” obręcze stalowe z kołpakami , ogumienie 215/65 R16
  • Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie
  • Klimatyzacja z automatyczną regulacją temperatury
  • Podgrzewana przednia szyba "Quickclear"
  • System audio Ford SYNC 4 z 13” ekranem dotykowym
  • Bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto
  • Modem FordPass Connect
  • Kamera - ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Wycieraczki automatyczne z czujnikiem deszczu
  • Tempomat
  • Pre-Collision Assist (kamera) - system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszym
  • System kontroli pasa ruchu
  • Driver Alert - system monitorowania koncentracji kierowcy
  • System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • Przycisk rozrusznika FordPower
  • Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem oraz 2 pilotami
  • Tapicerka materiałowa - ciemna
  • Drzwi tylne - dwuskrzydłowe bez szyb, kąt otwarcia 168º z blokadą przy 90º
  • Panele zabezpieczające drzwi przedziału ładunkowego - do połowy wysokości (VAN)
  • Przestrzeń ładunkowa - zaczepy do mocowania ładunku
  • Oświetlenie LED - przestrzeni bagażowej

Ford Transit Custom wnętrze

Renault Trafic 2024

Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Renault Trafica Extra:

  • tapicerka materiałowa JAVA
  • centralny zamek
  • czujnik zmierzchu
  • system wspomagania nagłego hamowania
  • regulator prędkości
  • światła do jazdy dziennej LED
  • reflektory Full LED
  • pełnowymiarowe koło zapasowe
  • poduszka powietrzna kierowcy
  • radioodtwarzacz R&GO Connect z wejściem AUX oraz portem USB-A
  • kanapa typu "biuro": ze schowkiem i wnęką na notebook, 54-litrowy sch. pod siedziskiem 
  • kolorowe zegary z ekranem TFT 4,2"
  • komfortowy fotel kierowcy z regulacją wysokości, podparcia lędźwiowego i podłokietnikiem
  • klimatyzacja manualna 
  • punkty mocujące ładunku w ścianach bocznych
  • dodatkowe gniazdo do podłączenia akcesoriów
  • tylne drzwi nieprzeszklone otwierane pod kątem 180 stopni
  • Koła stalowe 16" z kołpakami Mini
  • Lusterka zewnętrzne regulowane i składane elektrycznie 
  • Szyby przednie elektryczne z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy

Renault Trafic wnętrze

Ford Transit Custom vs Renault Trafic - kalkulacja leasingu 2024

Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Forda Transita Customa L2H1 Trend z 2-litrowym dieslem o mocy 136 KM, napędem na przednią oś oraz 6-biegową skrzynią manualną

  • Cena katalogowa: 165 380 zł
  • Cena Superauto.pl  po rabacie: 130 999 zł.
  • Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
  • Wpłata własna 25% ( 33 000 zł)
  • Wartość wykupu 30% (38 000 zł). 
  • Rata netto: 1930 zł

Ford Transit Custom 2024 w leasingu - korzyści podatkowe

Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:

  • w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 103 694 zł
  • w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 115 618 zł        

Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Renault Trafica L2H1 Extra z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM, napędem na przednią oś oraz 6-biegową skrzynią manualną

  • Cena katalogowa: 160 000 zł
  • Cena Superauto.pl  po rabacie: 126 699 zł.
  • Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
  • Wpłata własna 25% ( 32 000 zł)
  • Wartość wykupu 30% (38 000 zł). 
  • Rata netto: 1859 zł

Renault Trafic 2024 w leasingu - korzyści podatkowe

Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:

  • w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 100 306 zł
  • w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 111 841 zł        

Ford Transit Custom i Renault Trafic w ofercie Nowydostawczy.pl

W ofercie Nowydostawczy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Forda Transita Customa w różnych wersjach silnikowych, nadwoziowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 oraz z 2024 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające przeszło 20% rabaty względem ceny katalogowej.

W ofercie Nowydostawczy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Renault Trafica w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 oraz z 2024 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające przeszło 20% rabaty względem ceny katalogowej.

Ford Transit Custom 2024 vs Renault Trafic 2024 - rywale 

Do rywali wyżej wymienionych modeli należą m.in. Volkswagen Transporter, Mercedes Vito, Opel Vivaro, Peugeot Expert, Fiat Scudo, Citroen Jumpy oraz Toyota Proace.