Nowy Renault Trafic 2026 - elektryczna rewolucja w świecie samochodów dostawczych
- 25.02.2025
- Nowydostawczy.pl
Renault przygotowuje się do zrewolucjonizowania rynku samochodów użytkowych, wprowadzając na rynek w 2026 roku nowego Renault Trafic E-Tech i jeszcze dwa inne modele aut dostawczych.
Renault przygotowuje się do zrewolucjonizowania rynku samochodów użytkowych, wprowadzając na rynek w 2026 roku nowego Renault Trafic E-Tech, a także dwa dodatkowe modele: Goelette E-Tech i Estafette E-Tech. Te pojazdy, oparte na najnowocześniejszej platformie "skateboard", obiecują większą elastyczność, ergonomię i łączność. Nowa zabudowa ma na celu zaoferowanie szerokich możliwości personalizacji, obniżenie kosztów eksploatacji oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa i wydajności.
Nowoczesna interpretacja klasyka od Renault
Renault Trafic, którego sprzedano ponad 2,5 miliona sztuk od 1980 roku, wchodzi w swoją czwartą generację z wariantem E-Tech. Trafic E-Tech 2026 prezentuje współczesny design, charakteryzujący się jednobryłową sylwetką i dynamicznymi liniami nadwozia.
Zoptymalizowana przestrzeń, osiągnięta dzięki krótszemu przedniemu zwisowi i wydłużonemu rozstawowi osi, umieszcza koła w rogach pojazdu, poprawiając przestrzeń wewnętrzną i zwrotność, zbliżoną do tej znanej z Renault Clio. Wysokość furgonetki, mniejsza niż 1,90 metra, ułatwia dostęp do podziemnych parkingów.
Estetykę zewnętrzną dodatkowo podkreśla nowy język projektowania Renault, charakteryzujący się płynnymi, a zarazem strukturalnymi liniami. Świecące logo na przednim panelu i nowoczesne światła do jazdy dziennej podkreślają technologiczny charakter pojazdu.
Dynamiczne linie boczne i tylne światła LED 3D przyczyniają się do jego charakterystycznego wyglądu, a czarne listwy ochronne na dolnych partiach nadwozia zwiększają jego wytrzymałość w wymagającym codziennym użytkowaniu. Tylna część obejmuje asymetryczne podwójne drzwi z wyraźnymi krzywiznami oraz aerodynamiczny spojler z deflektorami.
Goelette E-Tech – uniwersalny samochód roboczy
Goelette E-Tech składa hołd pojazdowi, który został pierwotnie wprowadzony na rynek w 1956 roku. Ta nowoczesna iteracja będzie dostępna w trzech konfiguracjach: podwozie z kabiną, wywrotka i pojazd z zabudową skrzyniową.
Co istotne, Goelette E-Tech dzieli przedni design z Traficem aż do słupka B, podczas gdy tylna część została zaprojektowana z myślą o maksymalnej elastyczności.
Estafette E-Tech, czyli miejska zwinność i przestronność
Estafette E-Tech to współczesna interpretacja modelu produkowanego w latach 1959-1980, którego sprzedano ponad 500 000 sztuk. Mierzący 5,27 metra długości i 1,92 metra szerokości, ten van został zaprojektowany z myślą o łatwej miejskiej manewrowości. Jego wysokość wynosząca 2,6 metra zapewnia dużą przestrzeń nad głową w przestrzeni ładunkowej dla osób o wzroście do 1,9 metra. Dzięki temu prace załadunkowe można wykonywać z wyprostowaną sylwetką.
Estafette E-Tech posiada dużą, trzyskładnikową przednią szybę zapewniającą panoramiczną widoczność, co poprawia bezpieczeństwo i komfort jazdy. Inne godne uwagi elementy projektu to nowoczesny przód, wysuwane przesuwne drzwi boczne z ukrytymi prowadnicami oraz stopnie ze stali nierdzewnej.
Podobnie jak Trafic, Estafette również ma czarne panele ochronne na dolnych partiach nadwozia.
Innowacyjna platforma i technologia
Nowe samochody dostawcze Renault będą zbudowane na platformie opracowanej przez Flexis Mobility, spółkę joint venture Renault, Volvo i CMA CGM Group. Zabudowa ta posiada system elektryczny o napięciu 800 woltów, umożliwiający ładowanie z dużą mocą. Według Flexis Mobility, akumulator można naładować do 80% w zaledwie 20 minut, oferując zasięg od 320 do 450 km w zależności od wersji. Platforma obsługuje również funkcje V2G (vehicle-to-grid) i V2L (vehicle-to-load), umożliwiając pojazdowi zasilanie innych urządzeń lub przesyłanie energii z powrotem do sieci.
Pojazdy są napędzane silnikiem o mocy ok. 218 koni mechanicznych zamontowanym na tylnych kołach. Konfiguracja ta prawdopodobnie zostanie zaadaptowana w nowych modelach Renault.
Produkcja i dostępność – 2026 rok
Renault Trafic E-Tech 2026, wraz z Goelette i Estafette, będzie produkowany w fabryce w Sandouville we Francji. Premiera rynkowa zaplanowana jest na rok 2026, a szczegółowe informacje na temat nowej gamy zostaną opublikowane w najbliższych miesiącach. Te nowe modele obiecują połączenie nowoczesnego designu, wszechstronnej funkcjonalności i zaawansowanej technologii, aby sprostać zmieniającym się potrzebom użytkowników samochodów dostawczych.