Nowy Fiat Doblò oraz e-Doblò zaprezentowany jako kolejny kombivan Stellantisa
- 08.06.2022
- Nowydostawczy.pl

Fiat wprowadził na rynek zupełnie nową, trzecią generację Doblò i w pełni elektrycznych kompaktowych vanów e-Doblò, dostępnych w wariantach dostawczym i osobowym.
Fiaty Doblò i e-Doblò są tak naprawdę klonami kombivanów innych marek Stellantisa. Mowa tu o Peugeocie Rifterze, Citroenie Berlingo, Oplu Combo Life, a także Toyocie ProAce City Verso. Wprowadzając na rynek nowy model e-Doblò, marka Fiat Professional kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy zapoczątkowany w ostatnich latach. Samochód ten to kolejny ważny krok dla marki Fiat, której celem jest, aby do 2024 r. każdy jej nowy model w Europie był w pełni elektryczny, a od 2027 r. móc oferować w pełni elektryczną gamę. Nowe e-Doblò Van jest trzecim w pełni elektrycznym lekkim samochodem dostawczym marki, po e-Ducato i e-Scudo.
Poznaj ofertę kombivanów: https://nowydostawczy.pl/samochody-dostawcze/van.kombi
Fiat e-Doblo - parę wyróżników, mobilny magazyn energii
Począwszy od wyglądu zewnętrznego, e-Doblò wyróżnia się przednią osłoną chłodnicy z chromowanymi akcentami i napisem FIAT pod spodem. Pozostałe elementy przedniego pasa zapożyczono z wariantu LCV (lekki samochód dostawczy) Citroëna Berlingo, w tym reflektory i niepomalowany przedni zderzak z tworzywa sztucznego. Reszta nadwozia jest identyczna jak w przypadku rodzeństwa, za wyjątkiem znaczków Fiata i e-Doblò na klapie bagażnika, nowego odcienia nadwozia w kolorze Mediterraneo Blue i 16-calowych felg aluminiowych.
To samo tyczy się kabiny, gdzie w zasadzie jedynym wyróżnikiem Doblò na tle rodzeństwa jest logo Fiata na kierownicy. Mamy zatem zestaw cyfrowych zegarów, wolnostojący 8-calowy ekran dotykowy systemu infotainment, a także opcjonalne cyfrowe lusterko wsteczne z 5-calowym wyświetlaczem i ekran head-up. Opcjonalny Magic Top zapewnia więcej światła w kabinie dzięki dodatkowym schowkom na rzeczy osobiste. e-Doblò ma pięć pojedynczych siedzeń i opcjonalne okno Magic Window, które umożliwia otwieranie tylnej szyby niezależnie od tylnej klapy.
Nawet do 1000 kg ładowności, lecz mniejsza objętość niż w poprzedniku
Furgon Doblò jest identyczny z wersją pasażerską, chociaż boczne szyby zostały zastąpione panelami i brakuje w nim równie finezyjnego wzoru felg co w elektrycznym odpowiedniku. W przeciwieństwie do minivana, który jest dostępny tylko w wersji pięciomiejscowej z krótkim rozstawem osi, lekki samochód dostawczy jest również dostępny w formacie z długim rozstawem osi i w trzech różnych konfiguracjach (furgon, furgon brygadowy, kombi), nastawionych na praktyczność i maksymalizację przestrzeni ładunkowej.
Ładowność wynosi do 800 kg w elektrycznym e-Doblò oraz do 1000 kg w spalinowym Doblo. Przestrzeń ładunkowa może pomieścić do dwóch europalet o maksymalnej objętości 4,4 metra sześciennego w długiej wersji, a więc nieco mniej niż w poprzednim Doblò XL (5 m sześciennych). Do przewożenia dłuższych przedmiotów służy wysuwana przegroda. Furgon e-Doblò wyposażono natomiast w funkcję Magic Plug, pozwalającą na ładowanie zewnętrznych urządzeń lub narzędzi za pomocą baterii pojazdu.
Elektryk, benzyniak i diesel - do wyboru, do koloru
Podobnie jak w przypadku całej floty minivanów Stellantis w Europie, wersja osobowa jest dostępna wyłącznie w wersji całkowicie elektrycznej. Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli koncernu Stellantis, e-Doblò korzysta z silnika elektrycznego o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 130 km/h. Baterie mają 50 kWh pojemności i zapewniają do 280 km zasięgu według cyklu WLTP. Samochód można ładować też za pomocą szybkich ładowarek o mocy do 100 kW. Wówczas naładowanie baterii do 80% powinno zająć 30 minut.
Oprócz w pełni elektrycznego układu napędowego van Doblò (LCV) jest dostępny również z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Dokładniej mówiąc, oferta obejmuje 1,5-litrowy turbodiesel o mocy 100 130 KM oraz turbodoładowany 1.2-litrowy silnik benzynowy o mocy 110 KM. Moc jest przekazywana na przednią oś przez sześciostopniową manualną skrzynię biegów, podczas gdy najmocniejszy diesel jest oferowany również z opcjonalną ośmiobiegową automatyczną przekładnią.
W sprzedaży już od lipca
Nowy Fiat Doblò i e-Doblò będą produkowane w fabryce Stellantis w Vigo w Hiszpanii, obok ich rodzeństwa. Oba modele trafią do sprzedaży w Polsce już w lipcu bieżącego roku.