Mercedes Vito Tourer 2021 Long 116 CDI Select - ekipa będzie zadowolona

  • 05.08.2022
  • Nowydostawczy.pl
Mercedes Vito Tourer 2021

Jadąc gdzieś paczką znajomych zawsze stajemy przed dylematem, jakby to rozwiązać logistycznie. Rozwiązaniem są vany lub busy - zwłaszcza ten drugi typ sprawdzi się podczas wakacyjnych wojaży całą paczką, czego dowodzi Mercedes Vito Tourer.

Wszechstronność ma wiele imion. Często wielozadaniowy samochód utożsamiamy jest z SUV-em, ewentualnie z kombi. Tymczasem prawdziwie wielozadaniowymi samochodami są vany i busy. Dowodem na to jest testowany Mercedes Vito Tourer, który udowadnia, że z samochodu o stricte użytkowym rodowodzie da się zrobić przestronnego i wygodnego vana, który świetnie sprawdzi się podczas wakacyjnych wojaży oraz podczas przeprowadzki.

Mercedes Vito Tourer wymiary i stylistyka. Z zewnątrz typowy bus

Nad kwestiami wizualnymi nie ma się co zbytnio rozwodzić. Mamy tu bowiem do czynienia z typowym busem o dość kanciastej i prostej bryle nadwozia. Samochód mierzy w testowanej wersji 5140 mm długości, zaś dzięki rozstawowi osi liczącemu 3200 mm można spodziewać się sporej przestrzeni we wszystkich trzech rzędach siedzeń. Tak naprawdę jedyną „ekstrawagancją” w stylistyce Vito Tourera jest przedni pas z agresywnymi reflektorami Full LED (5650 zł) w stylu aut osobowych Mercedesa, a także sporym grillem z wielką, dumnie wyeksponowaną gwiazdą. Oczywiście samochód nie wygląda tak reprezentacyjnie jak Klasa V, jednak nie ma taki być. Vito Tourer ma po prostu służyć… Służyć jako kolokwialnie mówiąc wół roboczy przeznaczony do komfortowego przewozu ośmiu osób z punktu A do B. Testowany Vito Tourer 2021 wyróżnia się także opcjonalnym grafitowoszarym lakierem Metallic za 4111 zł, który dobrze współgra z dwukolorowymi felgami o rozmiarze 17 cali oraz przyciemnianymi szybami (1407 zł), czarnymi relingami (1354 zł) oraz chromowaną osłoną chłodnicy (457 zł).

Mercedes Vito Tourer - sylwetka

Mercedes Vito wnętrze. Typowe dla aut użytkowych plastiki i prostota

Wystarczy otworzyć drzwi, by przekonać się, że Vito Tourer jest tak naprawdę osobową wersją samochodu dostawczego. Wsiada się wysoko, fotele wykonano ze zwykłej tapicerki, zaś pozycja za kierownicą jest typowa dla aut użytkowych. Czy to wada? Absolutnie nie, bowiem w Vito Tourerze siedzi się bardzo wygodnie. Wszystko jest pod ręką, zaś uwagę zwraca analogowa obsługa i deska rozdzielcza, która całkowicie różni się od bardziej luksusowej Klasy V, mimo, że oba auta mają wspólny rodowód. Na kierownicy zagościło kilka niezbędnych, fizycznych przycisków, są też tradycyjne analogowe zegary, zaś sama kierownica ma gruby i wygodny wieniec wykończony skórą (592 zł). Atmosferę w kabinie poprawiają również welurowe dywaniki (169 zł). Uwagę zwraca także konsola środkowa z 8-calowym dotykowym ekranem systemu multimedialnego, do którego przewidziano klasyczne pokrętła oraz duże fizyczne przyciski-skróty.

Mercedes Vito Tourer kabina

Mercedes Vito Tourer - technologia. Proste, intuicyjne, troche przestażałe

System infotainment jest o jakąś generację starszy niż znany z Klasy V MBUX. Oferuje on dość przestarzałe grafiki, przeciętną reakcję na dotyk i nie zawsze sprawnie łączy się ze smartfonem. Zastosowanie tego systemu dziwi o tyle, iż nawet w testowanym niedawno Sprinterze znalazł się już MBUX. Plus za obecność dwóch wejść USB-A oraz funkcji AndroidAuto i Apple CarPlay (przewodowe, ale jednak). Poniżej ekranu znajdziemy klasyczny panel automatycznej klimatyzacji (2185 zł) niczym w dostawczym Vito. Do modelu dostawczego nawiązują też szare, twarde plastiki oraz kształt kratek nawiewów. Ciekawostką jest hamulec nożny zamiast dźwigni ręcznego, co nawiązuje bezpośrednio do starych Mercedesów z lat 90-tych.

Bez wątpienia ergonomia jest sporym atutem Vito Tourera. Jeszcze większą zaletą jest jednak funkcjonalność pojazdu. W kabinie nie brakuje schowków i półek, jest też sporo cupholderów. Uwagę zwraca zwłaszcza opcjonalna „wysepka” z uchwytami na napoje (281 zł). Jest ona jednak przeciętnie spasowana, zaś uchwyty na kubki są na tyle obszerne, że trzyma się w nich dobrze dopiero 1,5-litrowa butelka z wodą. Dwa mniejsze cupholdery umieszczono pod przednią szybą, jednak głównie nadają się na puszki z racji bliskości przedniej szyby (butelki potrafią ją obijać). Pod „wysepką” wygospodarowano zaś całkiem sporą półkę (326 zł), w której umieszczono też gniazdo 12V.

Praktyczność i funkcjonalność - tu Vito Tourer nie daje powodów do narzekania

Największymi atutami Vito Tourera są jednak funkcjonalność i przestronność. Samochód zapewnia sporo miejsca dla wszystkich ośmiu pasażerów, niezależnie od rzędu siedzeń. Podróżujący z przodu mają do dyspozycji podłokietniki. Dla środkowego i tylnego rzędu przewidziano osobne nawiewy klimatyzacji w podsufitce (2641 zł). Dostęp do drugiego rzędu ułatwiają przesuwne drzwi z obu stron (te z lewej za dopłatą 2610 zł). Oczywiście zadbano też o oświetlenie dla każdego rzędu. Funkcjonalność poprawia także płaska podłoga. Szkoda tylko, że zabrakło podłokietników w środkowym i tylnym rzędzie. Nie zabrakło natomiast cupholderów dla podróżujących z tyłu. Wreszcie pora zajrzeć do bagażnika. Dostęp do niego ułatwiają skrzydłowe drzwi, otwierane pod kątem 180 stopni.

Vito Tourer - tylna kanapa

Sam bagażnik jest estetycznie wykończony, ustawny i całkiem pojemny – wystarczy, by zapakować walizki podróżujących… Pod warunkiem, że położymy je jedna na drugą. Obecność skrzydłowych drzwi i środkowych zagłówków skutecznie jednak ogranicza widoczność w lusterku wstecznym… Mercedes znalazł także i na to patent, stosując cyfrowe lusterko wsteczne (2434 zł). Początkowo wymaga ono przyzwyczajenia, jednak szybko możemy się do niego przyzwyczaić. Ukazywany obraz jest realistyczny i dobrej jakości. W każdej chwili możemy powrócić do klasycznego poprzez pociągnięcie jednej wajchy. Osobiście to rozwiązanie bardzo do mnie przemawia.

Vito Tourer silnik. Udana jednostka napędowa, która nie zawsze "dogaduje się" ze skrzynią biegów

Pod maską testowanego Vito Tourera pracuje 2-litrowa jednostka wysokoprężna o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. Silnik wyróżnia się całkiem niezłą kulturą pracy oraz dobrymi elastycznością i dynamiką. Napęd trafia na tylne koła poprzez 9-biegową przekładnię automatyczną. Oczywiście nadal słychać, że to diesel, jednak w kabinie jest komfortowo. Poza tym jednostka brzmi lepiej niż starsza o pojemności 2143 ccm. Szkoda tylko, że przekładnia automatyczna działa dość powoli i zdarza jej się szarpać. Samochód okazuje się całkiem żwawy, także z kompetem pasażerów czy na drogach szybkiego ruchu. Jednocześnie średnie spalanie w granicach 8 l/100 km zasługuje na słowa pochwały, podobnie jak zasięg oscylujący wokół 800 km (bak ma 70 litrów – opcja za 298 zł). W mieście trzeba liczyć się z wynikami zbliżonymi do 10 litrów na 100 km, podobnie podczas jazdy autostradą. Na drogach lokalnych można zejść do 7 l/100 km.

Vito Tourer - bagażnik

Mercedes=komfort

Mercedes Vito Tourer 2021 przekonuje przede wszystkim komfortem jazdy. Nieważne, czy mamy do przejechania 100 czy 600 km lub więcej, wysiądziemy wypoczęci. Podróż uprzyjemnia aktywny tempomat (3068 zł), a także szereg asystentów i systemów bezpieczeństwa, w tym system ostrzegania przed kolizją PRE-SAFE (1215 zł) czy układ monitorowania martwego pola wchodzący w skład pakietu asystenta jazdy (4068 zł), obejmującego też m.in. system wykrywający zmęczenie u kierowcy. Oczywiście o wszelkich sportowych zapędach można zapomnieć, co Vito uświadamia nam na pierwszym lepszym zakręcie. Pomimo niemałych rozmiarów niemieckim busem manewruje się dość łatwo. Bez wątpienia swoje 5 groszy dorzucają do tego obecne w testowanym egzemplarzu czujniki parkowania (2069 zł) oraz kamera cofania (1943 zł). Pomaga też lekko pracujący układ kierowniczy oraz krótki przód.

Mercedes Vito Tourer – cena i rywale

Bazowy Mercedes Vito Tourer 2021 116 CDI Long Base startuje od 163 800 zł netto. Testowany egzemplarz wraz z opcjami wyceniono na 212 534 zł netto, a więc 261 832 zł brutto. W ofercie jest też tańszy i słabszy wariant 114 CDI o mocy 136 KM oraz mocniejszy 119 CDI rozwijający 190 KM oraz 124 CDI biturbo generujący 237 KM. W gamie jest też elektryczny wariant eVito o mocy 204 KM, oferujący, w zależności od pojemności baterii, od 233 do 359 km zasięgu (do wyboru 60 lub 90 kWh).

Mercedes Vito Tourer - tył

Dla porównania bazowy Volkswagen Transporter Kombi T6.1 z 6-biegową skrzynią manualną oraz dieslem 2.0 o mocy 150 KM zaczyna się od 143 550 zł. 7-stopniowa przekładnia DSG wymaga dopłaty w wysokości 9700 zł. Z kolei odmiana Long z rozstawem osi wynoszącym 3400 mm (bazowa ma równe 3000) kosztuje od 148 080 zł.

Z kolei Renault Traffic Kombi z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM i dwusprzęgłową przekładnią EDC zaczyna się od 169 800 zł. Odmiana przedłużona wymaga dopłaty w wysokości 3200 zł. Mocniejszy wariant generujący 170 KM wymaga natomiast 3000 zł dopłaty.

Vito Tourer - emblemat

Mercedes Vito Tourer - leasing dla firm

W ofercie nowydostawczy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Mercedesa Vito Tourer. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i objęte atrakcyjnymi rabatami dochodzącymi nawet do 13% względem ceny katalogowej. Dominują odmiany z silnikiem wysokoprężnym o mocach 136 i 163 KM, jednak wśród ogłoszeń znajdziecie też elektryczną odmianę eVito. Oczywiście możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie i minimum formalności.

Sprawdź ofertę Mercedes Vito Tourer leasing na Nowydostawczy.pl

Mercedes Vito Tourer – podsumowanie

Pora podsumować przygodę z Vito Tourerem. Samochód imponuje funkcjonalnością i przestronnością, dał się poznać jako naprawdę wszechstronna i wielozadaniowa propozycja. Autem wygodnie pojedziemy całą ekipą nawet w dalszą podróż, załadujemy przy okazji swoje bagaże, zaś dzięki możliwości wymontowania siedzisk tylnego rzędu i skrzydłowym drzwiom tylnym Vito Tourer sprawdzi się też przy przewożeniu większych ładunków. Atutami pojazdu są także wysoki komfort jazdy oraz dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa. Narzekać nie powinnśmy także na wyposażenie, choć trochę dziwi brak systemu MBUX infotainment. Owszem, tanio nie jest, jednak konkurencja potrafi kosztować podobnie. Dostaniemy za to kawał naprawdę funkcjonalnego i wygodnego samochodu.

Vito Tourer