Ford E-Transit Courier zaprezentowany. Nowoczesny kompaktowy furgon
- 06.04.2023
- Nowydostawczy.pl
Ford zaprezentował zupełnie nową generację swojego najmniejszego samochodu dostawczego. Najnowszy Ford E-Transit Courier jest znacznie nowocześniejszy i ciekawszy dla oka. Przewidziano też wersje spalinowe.
Z artykułu dowiesz się o:
Aktualizacja z z dnia 9 października 2023 - Ford Tourneo Courier z polskimi cenami
Nowy Ford Transit Courier liczy 4337 mm (4 343 mm w wersji Active) długości, 1791 mm szerokości, 1827 mm wysokości (1 839 mm w Active) oraz 2692 mm rozstawu osi.. Objętość przestrzeni ładunkowej w wersji Van liczy 2.9 m3. Ładowność samochodu w zależności od wersji waha się od 636 kg do 813 kg. Pod maską znajdziemy benzynową jednostkę 1.0 R3 EcoBoost o mocach 100 oraz 125 KM, a także 100-konnego diesla EcoBlue o pojemności 1.5 litra. Wszystkie warianty występują z napędem na przód oraz 6-biegową skrzynią manualną, a mocniejsza wersja benzynowa także z opcjonalną 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową.
Ford Transit Courier występuje w trzech wersjach wyposażenia: Trend, Limited oraz Active. Podane ceny są kwotami netto.
Silnik Trend Limited Active 1.0 EcoBoost 100 KM 6MT 81 750 zł - - 1.0 EcoBoost 125 KM 6MT 83 750 zł 91 350 zł 88 950 zł 1.0 EcoBoost 125 KM 7AT 89 750 zł 97 350 zł 94 950 zł 1.5 EcoBlue 100 KM M6 91 750 zł 99 350 zł 96 950 zł Ford Transit Courier 2024 - wyposażenie
Już w standardzie bazowej wersji Trend znajdziemy m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości, cyfrowy zestaw wskaźników, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 czy bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie znajduje się również rozbudowany pakiet systemów asystujących kierowcy, który zawiera m.in. system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist, system monitorowania koncentracji kierowcy, system kontroli pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości.
W wersji Limited znajduje się dodatkowo automatyczna klimatyzacja EATC, automatyczne wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu, koło kierownicy i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony materiałem Sensico, przednie i tylne czujniki parkowania czy kamera cofania.
Wersja Active nowego Transita Couriera w porównaniu do wyposażenia Trend wyróżnia się automatycznymi wycieraczkami przednimi z czujnikiem deszczu, kamerą cofania czy kołem kierownicy i uchwytem dźwigni zmiany biegów wykończonymi materiałem Sensico. Jako jedyna w standardzie posiada także relingi dachowe.
Wszystkie wersje Van posiadają w standardzie odsuwane drzwi boczne po prawej stronie, a opcjonalnie po obu stronach. Standardem dla wersji Trend są 15-calowe obręcze stalowe, dla Limited 16-calowe z lekkiego stopu, a dla Active 17-calowe. Opcjonalnie samochód można wyposażyć m.in. w system nawigacji satelitarnej, światła do jazdy dziennej w technologii LED, podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę, podgrzewaną przednią szybę Quickclear czy składany fotel pasażera. Na liście opcji znajdziemy też aktywny tempomat czy monitorowanie martwego pola w lusterkach.
Pod koniec tego roku do oferty dołączy wersja kombi, a pod koniec 2024 roku ruszy produkcja w pełni elektrycznego E-Transita Courier.
W porównaniu do swojego poprzednika z silnikiem spalinowym, nowy kompaktowy van jest lepszy pod każdym względem, w tym także w kontekście ładowności i pakowności. Samochód zaprojektowano całkowicie od nowa, podczas gdy poprzednik bazował na Fieście. Ford E-Transit Courier dołączy do serii pojazdów użytkowych spod szyldu Ford Pro - nowego globalnego oddziału producenta nakierowanego głownie na rozwój pojazdów użytkowych.
Znacznie lepsze parametry użytkowe, Ford E-Transit Courier 2024 zmieści 2 europalety
Szerokość między tylnymi nadkolami wynosi 1220 mm, dzięki czemu E-Transit Courier po raz pierwszy zmieści dwie europalety. Długość paki wynosi 1803 mm. Samo nadwozie urosło aż o 118 mm na długość i mierzy teraz 4278 mm. Całkowita objętość przestrzeni ładunkowej wynosi teraz 2,9 m3, czyli o 25% więcej niż w poprzednim modelu. Możliwości furgonu dodatkowo zwiększa nowa funkcja grodzi przelotowej, która umożliwia przewożenie przedmiotów takich jak deski lub rury o długości ponad 2600 mm. Dopuszczalna ładowność furgonu z napędem w pełni elektrycznym wynosi 700 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy, to 750 kg.

Jak na model użytkowy, nowy E-Transit Courier wygląda zaskakująco zgrabnie. Uwagę zwraca masywny przedni pas ze sporym grillem przechodzącym płynnie w lampy, zaś jego górną część zdobi LED-owa listwa. Przód pojazdu z wysoko poprowadzoną maską nawiązuje w pewnym stopniu do Forda Edge. Ford wygospodarował także miejsce na frunk (przedni bagażnik), który liczy 44 litry pojemności.
Nowoczesna i funkcjonalna kabina, ciekawy pakiet biurowy
Nowy model oferuje bardzo bogate wyposażenie standardowe i nowoczesną kabinę, w tym wyróżniające go elementy wyposażenia wnętrza, jak kierownica o spłaszczonym dolnym i górnym łuku wieńca („squircle”), która poprawia wygodę wsiadania i widoczność z miejsca kierowcy, a także dźwignia zmiany biegów montowana na kolumnie, zapłon uruchamiany przyciskiem i elektryczny hamulec postojowy , dzięki czemu właściciel zyskuje więcej użytecznej przestrzeni w kabinie. W wersji elektrycznej wygospodarowano też półkę z ładowarką indukcyjną.

Kokpit tworzą dwa 12,3-calowe wyświetlacze (jeden od wirtualnych zegarów, drugi dotykowy obsługuje system multimedialny Ford SYNC4). Oparta na subskrypcji, skomunikowana z siecią nawigacja (Connected Navigation) ma poprawiać efektywność pracy i zmniejszyć wysiłek kierowcy, dzięki aktualnym informacjom o ruchu drogowym, parkowaniu, opłatach i lokalnych zagrożeniach. Standardem jest kompatybilność bezprzewodowa z urządzeniami mobilnymi poprzez Android Auto i Apple CarPlay. Komfort pracy poprawia także niespotykany w tej klasie pakiet biurowy (Office Pack) obejmujący składaną, płaską powierzchnię roboczą i oświetlenie.
Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
E-Transit Courier wyznacza nowy standard w swoim segmencie dzięki kompleksowemu pakietowi zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy dostępnych w standardzie. Opcjonalny pakiet obejmuje kolejne systemy, jak adaptacyjny tempomat z funkcją Lane Centering oraz Stop&Go, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BLIS) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym, asystenta skrętu w lewo i funkcję automatycznego hamowania podczas cofania.
Po aktywacji wbudowanego modemu operatorzy flot samochodowych mogą otrzymywać za pośrednictwem oprogramowania Ford Pro Software alerty bezpieczeństwa pojazdu, dotyczące kolizji i włamań. Dzięki funkcji Fleet Start Inhibit, menedżer floty może zdalnie włączyć lub unieruchomić samochód, aby zapobiec kradzieży lub nieuprawnionemu użyciu poza godzinami pracy.
Ford E-Transit Courier 2024 - moc, czas ładowania i udogodnienia dla flot
Ford E-Transit Courier korzysta z silnika elektrycznego o mocy 136 KM. Baterie można ładować prądem stałym o mocy do 100 kW, co teoretycznie ma pozwolić na zwiększenie zasięgu o 87 km w ciągu 10 minut, zaś naładowanie baterii od 10 do 80% zajmie 35 minut. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 145 km/h. E-Transit Courier otrzyma również roczny bezpłatny dostęp do sieci ładowania Blue Oval Charge Network, która do 2024 roku ma obejmować 500 000 publicznych ładowarek.

Klienci posiadający pięć lub więcej pojazdów będą mogli również skorzystać z rocznego, bezpłatnego dostępu do indywidualnie dostosowanych funkcji systemu Ford Pro E-Telematics. System wykorzystuje dane pozyskiwane w czasie rzeczywistym do zwiększenia efektywności pracy, a także oferuje funkcje, umożliwiające skuteczne i intuicyjne korzystanie z Ford Pro Charging. Obejmują one informacje o stanie naładowania, specyficznym dla samochodu statusie ładowania i zasięgu, z konfigurowalnymi ostrzeżeniami dla ustalonych progów krótkiego zasięgu.
Ford Pro spodziewa się, że E-Transit Courier będzie popularny wśród klientów, którzy ładują akumulatory w domu, dlatego też Ford Pro Charging posiada funkcję domowego ładowania nocnego (11 kW AC w 5,7 godziny), które można zaplanować z poziomu ekranu dotykowego w pojeździe lub za pomocą oprogramowania zarządzającego procesem ładowania w firmie w ten sposób, by wykorzystać tańszą energię dostępną w godzinach nocnych.
Ford Transit Courier 2024 - silniki
Wersje spalinowe obejmą silnik benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 100 oraz 125 KM, a także 1.5-litrowego diesla o mocy 100 KM. Napęd ma trafiać na przednie koła poprzez 6-biegową skrzynię manualną, zaś w opcji w przypadku mocniejszego benzyniaka znajdzie się 7-stopniowa dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna. Warianty spalinowe mają 8-calowy zabudowany ekran systemu infotainment zamiast większego wolnostojącego w odmianie elektrycznej.

Nowy E-Transit Courier będzie miał publiczną premierę na targach pojazdów użytkowych w Birmingham w Wielkiej Brytanii w dniach 18-20 kwietnia, a wejście do produkcji planowane jest na rok 2024. Mały samochód dostawczy będzie oferowany zarówno w wersji van, jak i z podwójną kabiną. Klienci będą mogli zamawiać Fordy Transity Couriery z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi od lata 2023, by odebrać je jeszcze przed końcem tego roku. Wszystkie modele będą produkowane w Craiova w Rumunii przez firmę Ford Otosan, w tej samej fabryce, w której produkowany jest mały crossover Ford Puma. Zresztą E-Transit Courier będzie spokrewniony z e-Pumą, która poznamy za kilka miesięcy. Pełne dane dotyczące osiągów i zasięgu zostaną potwierdzone jeszcze przed premierą rynkową.
Ford Transit Courier w ofercie Nowydostawczy.pl
W ofercie Nowydostawczy.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy dotychczasowego Forda Transita Couriera w różnych wersjach silnikowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 oraz z 2023 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
Zobacz ofertę Ford Transit Courier leasing na Nowydostawczy.pl