BYD eVali oraz EYT 2.0 2025

  • 24.09.2024
  • Nowydostawczy.pl
IAA transportation 2025 BYD eVali Hanower Premiera

Podczas hanowerskich targów IAA Transportation 2025 swoje 5 minut miała również marka BYD. Poznaj nowy furgon i ciągnik portowy chińskiego producenta.

BYD E-VALI 2025

Hanowerskie targi obfitowały w szereg premier, głównie chińskich samochodów dostawczych, które po wejściu na rynek europejski będą sporą konkurencją dla “rodzimej” oferty. Wśród nich, bardzo ciekawa propozycja marki BYD o nazwie eVali, która oferuje nawet 250 km zasięgu.

BYD eVALI dane techniczne

O modelu, póki co wiemy, że będzie dostępny w dwóch wersjach o masie całkowitej 3500 kg lub 4250 kg, o długości 5995 oraz 6995 mm, oferując pojemność załadunkową w wielkości 13,9 lub 17,9 m3. Ładowność modelu waha się między 700 a 1450 kg. Wnętrze zaprojektowano minimalistycznie.

Do dyspozycji kierowcy są dwa ekrany odpowiadające za obsługę systemu infotainments. Model wyposażono we wszystkie systemy bezpieczeństwa wymagane w Europie, aby model eVali mógł konkurować na równym poziomie z ofertą europejskich producentów. Model BYD eVali został zaprojektowany z myślą o europejskich konkurentach takich, jak Ford E-Transit czy Renault Master E-Tech.

BYD eVali wyposażono w akumulator 80,64 kWh opartych na technologii Blade Battery, co gwarantuje czas ładowania za pośrednictwem ładowarki o mocy 188 kW w czasie około 30 minut. Warto podkreslić, że do wybory klienci BYD będa mieli dwa warianty silnikowe tego modelu jeden o mocy 201 KM i napędem na tylne koła, lub o mocy 335 KM z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na obie osie.

BYD eVali cena

Cena modelu nie jest jeszcze znana, ale według deklaracji producenta regularna sprzedaż modelu ma być oferowana wraz z poczętkiem roku 2025.

Ciągnik portowy BYD EYT2.0

Poza prezentacją eVali podczas targów w Hanowerze BYD zaprezentowało również model EYT2.0, w pełni elektryczny zmodernizowany ciągnik portowy - dedykowany pojazd do obsługi stoczni, portów oraz hal i magazynów dystrybucyjnych.

Elektryczny ciągnik został zaprojektowany z myślą o zwiększonej wydajności operacyjnej w portach, terminalach oraz parkach logistycznych intermodalnych, wspierając przejście na ekologiczne rozwiązania elektryczne.

Koncepcja obejmuje charakterystyczną dla marki przednią część z X-design, solidny grill i muskularne wloty powietrza, nadając pojazdowi dynamiczny, a jednocześnie praktyczny wygląd. Kontrastująca dwukolorowa karoseria i zderzak podkreślają jego nowoczesny, energetyczny charakter.

Sercem modelu EYT 2.0 jest ceniona technologia akumulatorów Blade od BYD. Akumulator pozbawiony kobaltu wykorzystuje litowo-żelazowo-fosforan (LFP), co zapewnia doskonałą stabilność termiczną. Akumulator przeszedł rygorystyczne testy, w tym test penetracji gwoździem, co potwierdza jego trwałość.

Dzięki pojemności 216,7 kWh zasila ciągnik do 16 godzin pracy i dostarcza maksymalną moc silnika 260 kW. Pojazd może być ładowany prądem stałym od 20% do 80% w zaledwie jedną godzinę, co zapewnia optymalną produktywność pomiędzy zmianami.

Zbudowany na sztywnej ramie o dużej wytrzymałości, BYD EYT 2.0 posiada maksymalną dopuszczalną masę całkowitą (GCWR) do 75 ton, co czyni go idealnym do transportu ciężkich ładunków. Posiada innowacyjną zintegrowaną technologię mostu i piąte koło podnoszące, co umożliwia płynne sprzęganie i rozsprzęganie.

Dzięki uciągowi do 64 800 kg, ciągnik oferuje wyjątkową siłę holowniczą. Zawory sprzęgające z tyłu pojazdu umożliwiają szybkie połączenie w czasie poniżej 15 sekund, co czyni go idealnym do szybkich operacji w portach i terminalach.