BYD eVali oraz EYT 2.0 2025
- 24.09.2024
- Nowydostawczy.pl

Podczas hanowerskich targów IAA Transportation 2025 swoje 5 minut miała również marka BYD. Poznaj nowy furgon i ciągnik portowy chińskiego producenta.
BYD E-VALI 2025
Hanowerskie targi obfitowały w szereg premier, głównie chińskich samochodów dostawczych, które po wejściu na rynek europejski będą sporą konkurencją dla “rodzimej” oferty. Wśród nich, bardzo ciekawa propozycja marki BYD o nazwie eVali, która oferuje nawet 250 km zasięgu.
BYD eVALI dane techniczne
O modelu, póki co wiemy, że będzie dostępny w dwóch wersjach o masie całkowitej 3500 kg lub 4250 kg, o długości 5995 oraz 6995 mm, oferując pojemność załadunkową w wielkości 13,9 lub 17,9 m3. Ładowność modelu waha się między 700 a 1450 kg. Wnętrze zaprojektowano minimalistycznie.
Do dyspozycji kierowcy są dwa ekrany odpowiadające za obsługę systemu infotainments. Model wyposażono we wszystkie systemy bezpieczeństwa wymagane w Europie, aby model eVali mógł konkurować na równym poziomie z ofertą europejskich producentów. Model BYD eVali został zaprojektowany z myślą o europejskich konkurentach takich, jak Ford E-Transit czy Renault Master E-Tech.
BYD eVali wyposażono w akumulator 80,64 kWh opartych na technologii Blade Battery, co gwarantuje czas ładowania za pośrednictwem ładowarki o mocy 188 kW w czasie około 30 minut. Warto podkreslić, że do wybory klienci BYD będa mieli dwa warianty silnikowe tego modelu jeden o mocy 201 KM i napędem na tylne koła, lub o mocy 335 KM z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na obie osie.
BYD eVali cena
Cena modelu nie jest jeszcze znana, ale według deklaracji producenta regularna sprzedaż modelu ma być oferowana wraz z poczętkiem roku 2025.
Ciągnik portowy BYD EYT2.0
Poza prezentacją eVali podczas targów w Hanowerze BYD zaprezentowało również model EYT2.0, w pełni elektryczny zmodernizowany ciągnik portowy - dedykowany pojazd do obsługi stoczni, portów oraz hal i magazynów dystrybucyjnych.
Elektryczny ciągnik został zaprojektowany z myślą o zwiększonej wydajności operacyjnej w portach, terminalach oraz parkach logistycznych intermodalnych, wspierając przejście na ekologiczne rozwiązania elektryczne.
Koncepcja obejmuje charakterystyczną dla marki przednią część z X-design, solidny grill i muskularne wloty powietrza, nadając pojazdowi dynamiczny, a jednocześnie praktyczny wygląd. Kontrastująca dwukolorowa karoseria i zderzak podkreślają jego nowoczesny, energetyczny charakter.
Sercem modelu EYT 2.0 jest ceniona technologia akumulatorów Blade od BYD. Akumulator pozbawiony kobaltu wykorzystuje litowo-żelazowo-fosforan (LFP), co zapewnia doskonałą stabilność termiczną. Akumulator przeszedł rygorystyczne testy, w tym test penetracji gwoździem, co potwierdza jego trwałość.
Dzięki pojemności 216,7 kWh zasila ciągnik do 16 godzin pracy i dostarcza maksymalną moc silnika 260 kW. Pojazd może być ładowany prądem stałym od 20% do 80% w zaledwie jedną godzinę, co zapewnia optymalną produktywność pomiędzy zmianami.
Zbudowany na sztywnej ramie o dużej wytrzymałości, BYD EYT 2.0 posiada maksymalną dopuszczalną masę całkowitą (GCWR) do 75 ton, co czyni go idealnym do transportu ciężkich ładunków. Posiada innowacyjną zintegrowaną technologię mostu i piąte koło podnoszące, co umożliwia płynne sprzęganie i rozsprzęganie.
Dzięki uciągowi do 64 800 kg, ciągnik oferuje wyjątkową siłę holowniczą. Zawory sprzęgające z tyłu pojazdu umożliwiają szybkie połączenie w czasie poniżej 15 sekund, co czyni go idealnym do szybkich operacji w portach i terminalach.